رئیس جمهور سابق روسیه خواستار استقرار کشتی های جنگی با موشک های مافوق صوت در نزدیکی واشنگتن دی سی شد

دیمیتری مدودف که به عنوان معاون شورای امنیت روسیه فعالیت می کند، این اظهارات را در یک پست تلگرامی در واکنش به درخواست سفارت آمریکا از مردم عادی روسیه بیان کرد.

دیمیتری مدودف، رئیس جمهور سابق روسیه.میخائیل سوتلوف/گتی ایماژ

  • به گزارش رویترز، مدودف گفت که مشاهده دریاسالار گورشکوف در سواحل ایالات متحده “هر کسی را که تهدیدی مستقیم برای روسیه و متحدان ما باشد به هوش می آورد.”

    دیمیتری مدودف پس از آن که مقامات آمریکایی گفتند جنگ اوکراین «لایق» روس‌ها نیست، به شدت انتقاد کرد.

  • رئیس جمهور سابق روسیه خواستار نصب موشک های مافوق صوت در نزدیکی واشنگتن دی سی شد.

  • به نقل از ترجمه رویترز، وی با نامیدن “فرزندان عوضی” و “فریکس” آمریکا در پست روز پنجشنبه خود، توییت سفارت آمریکا را تلاشی بدبینانه برای استفاده از روش های تبلیغاتی نازی ها توصیف کرد.

    رئیس‌جمهور سابق روسیه روز پنجشنبه در بیانیه‌ای از آمریکا انتقاد کرد و خواستار استقرار کشتی‌های جنگی این کشور مجهز به موشک‌های مافوق صوت در نزدیکی واشنگتن دی سی شد.

    به گزارش جروزالم پست، مدودف در پاسخ گفت: هدیه اصلی سال نو زرادخانه موشک های زیرکون بود که دیروز به سواحل کشورهای ناتو رفت.

    بر اساس ترجمه رویترز، سفارت روز چهارشنبه ویدئویی به زبان روسی را در توییتر منتشر کرد که در آن می‌گفت حمله ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به اوکراین «لایق» روس‌ها نیست.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

رودخانه پوتوماک به طول 405 مایل از واشنگتن دی سی، مقر دولت فدرال ایالات متحده می گذرد.

مدودف از زمانی که روسیه در فوریه 2022 حمله روسیه به اوکراین را آغاز کرد، برخی از افراطی‌ترین و جنگ‌طلبانه‌ترین تفسیرها را ارائه کرده است و مکرراً زرادخانه هسته‌ای کشورش را تبلیغ می‌کند و اغلب فراتر از لفاظی‌های پیشنهادی پوتین است.

ایالات متحده یکی از مهمترین متحدان اوکراین در طول جنگ بوده است و میلیاردها دلار کمک و تسلیحات به این کشور ارسال کرده است.

دیمیتری مدودف، رئیس جمهور سابق روسیه.

موشک‌های مافوق صوت فوق‌العاده سریع هستند و می‌توانند در مسیر پرواز غیرقابل پیش‌بینی حرکت کنند و رهگیری آن‌ها را با سیستم‌های دفاع هوایی سنتی سخت‌تر می‌کنند. بر اساس گزارش CNN که به نقل از Missile Defense Advocacy Alliance، برد زیرکون بین 310 تا 620 مایل است.

او سپس خواستار استقرار موشک‌ها در «جایی 100 مایلی از ساحل» شد [of the US]این نشریه گزارش داد، نزدیک‌تر به رودخانه پوتوماک.

روز چهارشنبه روسیه اعلام کرد که کشتی جنگی Admiral Gorshkov خود را مجهز به موشک های کروز مافوق صوت زیرکون به یک سفر دوربرد می فرستد که از اقیانوس اطلس، اقیانوس هند و دریای مدیترانه عبور می کند.

مدودف برخی از سرسخت ترین تفسیرهای روسیه را در طول جنگ ارائه کرده است.