آلمان حدود 40 ناو زرهی به اوکراین می‌دهد

Hebestreit گفت که از اواسط دسامبر با ایالات متحده و دیگران در مورد چگونگی حمایت از اوکراین در آینده گفتگوهایی صورت گرفته است. او گفت که امکان تامین تجهیزات ساخت شوروی “به تدریج به پایان می رسد”، در حالی که وضعیت در اوکراین با حملات گسترده روسیه به زیرساخت ها در حال تغییر است و جنگ ممکن است با گرم شدن هوا افزایش یابد.

آلمان همچنین روز پنجشنبه اعلام کرد که از آمریکا در تامین باتری موشکی دفاع هوایی پاتریوت به اوکراین پیروی خواهد کرد. Hebestreit گفت که این به درخواست ایالات متحده بود و همچنین در سه ماهه اول انتظار می رود.

___

پوشش AP از جنگ در اوکراین را دنبال کنید: https://apnews.com/hub/russia-ukraine



منبع

آلمان سال گذشته از قراردادهایی حمایت کرد که در آن متحدان شرقی ناتو تجهیزات آشنای دوران شوروی را به اوکراین فرستادند و آلمان نیز به نوبه خود تجهیزات مدرن‌تری را به این کشورها عرضه کرد.

این در بالای سیستم های پاتریوت قرار می گیرد که آلمان ارسال کرده یا قصد دارد به اسلواکی و لهستان ارسال کند.

استفن هبستریت، سخنگوی شولز، به خبرنگاران در برلین گفت: «این 40 وسیله نقلیه باید در سه ماهه اول آماده باشند تا بتوان آنها را به اوکراین تحویل داد. آلمان قصد دارد نیروهای اوکراینی را برای استفاده از این خودروها آموزش دهد و هبستریت گفت که کارشناسان انتظار دارند این روند حدود هشت هفته طول بکشد.

پس از اینکه آلمان در پی تماس تلفنی اولاف شولز صدراعظم صدر اعظم و جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در روز پنجشنبه، اعلام کرد قصد دارد APCهای Marder را ارسال کند، مقامات جزئیات بیشتری از این طرح را ارائه کردند که نشان دهنده تغییر قابل توجه دیگری در تحویل تسلیحات آلمان به اوکراین است.

برلین (AP) – دولت آلمان روز جمعه اعلام کرد قصد دارد حدود 40 نفربر زرهی ماردر را در سه ماهه اول امسال به اوکراین عرضه کند.

شولز مدت‌ها است که از فشار برای تامین Marder و دیگر خودروهای سنگین‌تر ساخت غرب مانند تانک‌ها محتاط بوده و اصرار دارد که آلمان با چنین تحویل‌هایی به تنهایی پیش نخواهد رفت. مقامات خاطرنشان کردند که سایر کشورها هیچ چیزی را عرضه نکرده اند. اما در این هفته، فرانسه، ایالات متحده و آلمان همگی برنامه‌های خود را برای ارسال خودروهای زرهی مشابهی که کمتر از تانک هستند، اعلام کردند.

اوکراین و تعدادی از قانونگذاران آلمانی در داخل و خارج از ائتلاف حکومتی شولتز نیز از آلمان خواسته اند تانک های جنگی لئوپارد 2 را تحویل دهد. حامیان تحویل پلنگ با حرکت بر روی ماردر APCها تشویق شدند و قول دادند که به این موضوع ادامه دهند.

آلمان قبلاً کمک‌های نظامی قابل توجهی از جمله هویتزر، توپ‌های ضدهوایی خودکششی Gepard و سامانه موشکی زمین به هوای IRIS-T ارائه کرده است که سه مورد دیگر نیز در سال جاری ارائه خواهند شد.

اما Hebestreit گفت که تانک های جنگی در تماس روز پنجشنبه بین شولز و بایدن موضوعی نبود. وی گفت که آلمان به اصول خود در حمایت از اوکراین تا حد امکان پایبند خواهد بود، در حالی که به تنهایی در مورد تامین تسلیحات و اطمینان از اینکه ناتو به یکی از طرف های جنگ روسیه در اوکراین تبدیل نمی شود، پایبند خواهد بود.