دومین ترن هوایی بلند دنیا برای همیشه در حال بسته شدن است

ساندوسکی، اوهایو (AP) – یک پارک تفریحی در اوهایو روز سه‌شنبه اعلام کرد که دومین ترن هوایی مرتفع جهان را برای همیشه می‌بندد.

تصمیم Cedar Point یک سال پس از آن گرفته شد که یک شی فلزی کوچک از روی ترن هوایی Top Thrill Dragster به ارتفاع 420 فوت (128 متر) پرواز کرد و به سر یک زن در پارک در Sandusky ضربه زد. تحقیقات ایالتی هیچ مدرکی مبنی بر اینکه پارک غیرقانونی عمل کرده است یا دلیلی برای باور ناامن بودن سواری داشته است پیدا نکرد.

از زمان حادثه 15 اوت 2021، این خودرو بسته باقی مانده است. مسئولان پارک نگفتند که آیا این حادثه بر تصمیم آنها برای بستن دائمی این ترن هوایی که به مدت 19 سال کار کرده و 18 میلیون سوار را جذب کرده است، تأثیر داشته است یا خیر.

در بیانیه ای که تعطیلی را اعلام کرد، پارک خاطرنشان کرد: «میراث نوآوری سواری همچنان ادامه دارد. تیم ما سخت در حال کار است و یک تجربه سواری جدید و بازسازی شده ایجاد می کند. این شرکت گفته است که جزئیات بیشتری در مورد برنامه های خود در آینده فاش خواهد شد.

ترن هوایی Kingda Ka در Six Flags Great Adventure در شهر جکسون، نیوجرسی، با ارتفاع 456 فوت (139 متر) بلندترین ترن هوایی جهان در نظر گرفته می شود.



منبع