قاضی در تحقیقات ترامپ مارآ لاگو بی پروا حاکمیت قانون را به خطر می اندازد

بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید. ثبت نام کن.

موافقت قاضی آیلین کانن به درخواست دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا برای یک استاد ویژه برای نظارت بر بررسی اسناد ضبط شده از مار-آ-لاگو و جلوگیری از بازبینی بیشتر این اسناد توسط وزارت دادگستری، سابقه قانونی خطرناکی را ایجاد می کند که به طور بالقوه می تواند نه فقط جنایی را از مسیر خود خارج کند. تحقیق درباره اقدامات ترامپ، اما تحقیقات جنایی در آینده در مورد همه افراد مشابه.

نظم و انضباط دانشگاهی یک تراژدی است که در انتظار وقوع است

حتی صلاحیت کانن برای استماع این موضوع مشکوک است زیرا بخش 2204 قانون 44 ایالات متحده (“محدودیت های دسترسی به سوابق ریاست جمهوری”) بیان می کند که فقط دادگاه فدرال در واشنگتن دی سی می تواند به هر اقدام رئیس جمهور سابق که ادعای نقض حقوق یا امتیازات داشته باشد رسیدگی کند. در مورد سوابق ریاست جمهوری

اما حتی اجتناب از استفاده از این اسناد نیز نمی‌تواند مانع از استدلال ترامپ مبنی بر اینکه وزارت دادگستری به درستی از استفاده از آن اسناد خودداری نکرده است. کانن قبلاً متذکر شده است که برخی از اسناد ممتاز وکیل-موکل توسط تیم تحقیق دیده شده است، بنابراین تعداد بسیار بیشتر اسناد دارای امتیاز اجرایی بالقوه به این معنی است که وزارت دادگستری باید در میدان مین یافته‌های استاد ویژه حرکت کند.

بیشتر در The Daily Beast بخوانید.

تشخیص کانن در مورد آسیب احتمالی ترامپ که ناشی از “تهدید پیگرد کیفری آینده” است، به طور خاص، ضعیف است. در غیرت ظاهری قاضی برای محافظت از ترامپ، به نظر می رسد کانن از این واقعیت غافل است که هر فرد تحت بازجویی می تواند همین آسیب احتمالی را ادعا کند، و هر وکیل مدافع جنایی صالح سعی می کند از تصمیم خود به عنوان مبنایی برای دستور دادن به تحقیقات جنایی و تعقیب قضایی استفاده کند. مشتریان خود را نظر او می‌تواند دریچه‌ای از درخواست‌های بی‌اساس برای امداد دستوری را باز کند، که سیستم عدالت کیفری را مختل خواهد کرد، حتی اگر اکثر آنها به شیوه‌ای رد شوند.

عواقب به کار انداختن هر یک از مین ها، تخریب احتمالی پرونده جنایی آنها است.

در تصمیم گیری برای تجدید نظر در مورد تصمیم قاضی کانن، وزارت دادگستری باید عواملی را بسنجید که شامل این می شود که آیا درخواست تجدید نظر باعث تاخیر بیشتر در تحقیقات آنها می شود، و همچنین خطرات وجود یک دادگاه تجدید نظر محافظه کار (مانند حوزه یازدهم) که تصمیم کانن را تایید می کند و میزان را افزایش می دهد. تأثیر نظر او با افزودن یک تأییدیه استیناف که ممکن است از این هم فراتر رود.

برای شروع، نظر قاضی کانن عمیقاً ناقص است، همانطور که بر تعدادی از مفروضات بی اساس استوار است. از جمله این عقیده است که ترامپ همچنان به مالکیت اسناد خود ادامه می‌دهد، علی‌رغم این واقعیت که قانون سوابق ریاست‌جمهوری «مالکیت قانونی سوابق رسمی رئیس‌جمهور را از خصوصی به عمومی تغییر داد» – به این معنی که این اسناد شخصی ترامپ نیستند. ویژگی.

وزارت دادگستری حق دارد در برابر قرار دادن استاد ویژه در تحقیقات اسناد طبقه بندی شده ترامپ مقاومت کند

قاضی کانن بیش از به تأخیر انداختن تحقیقات وزارت دادگستری درباره وقایع مار-آ-لاگو انجام داده است – او ممکن است عملاً به هرگونه احتمال اتهامات جنایی علیه ترامپ ناشی از آن رویدادها پایان دهد. نظر او به حملات ترامپ به قابل اعتماد بودن اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری اعتبار قضایی می‌دهد، زیرا او به این نتیجه می‌رسد که برای حفاظت از حقوق ترامپ به یک استاد ویژه نیاز است و اگر یک استاد خاص تصمیم بگیرد باید اسناد خاصی را از تیم تحقیقاتی منع کند زیرا آنها با امتیاز اجرایی محافظت می شود، سپس DOJ نمی تواند از آنها در پرونده خود استفاده کند زیرا می ترسد که پرونده آنها لکه دار شود.

تصویرسازی عکس توسط The Daily Beast / Getty

تصویرسازی عکس توسط The Daily Beast / Getty

کانن – قاضی منصوب شده توسط ترامپ و عضو قدیمی جامعه فدرالیست – به نظر می رسد بیشتر نگران حفظ آبروی ترامپ است. او حتی به انگی اشاره کرد که ترامپ باید از اهانت ناشی از صدور حکم بازرسی در خانه اش رنج ببرد. اما او نتوانست توضیح دهد که چگونه انتصاب یک استاد ویژه می تواند این انگ را از بین ببرد – با توجه به اینکه جستجو قبلاً انجام شده است. نظر او همچنین حاکی از آن است که به دلیل درز درز محتویات اسناد توقیف شده به مطبوعات، یک استاد ویژه ضروری است – گویی یک استاد خاص قدرت جادویی برای جلوگیری از چنین درزهایی دارد.

اما این خطرات ارزش انجام دادن را دارند زیرا تصمیم کانن به طور بالقوه به توانایی وزارت دادگستری برای تحقیق و اتهام احتمالی ترامپ (و دیگران) در مواردی که نه تنها از مار-آ-لاگو ناشی می شود، بلکه همچنین در هر موردی که ترامپ به دنبال ادعای اجرایی است آسیب می رساند. دفاع از امتیازات – از جمله اقدامات او در پیگرد قانونی احتمالی مربوط به 6 ژانویه.

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.



منبع

برای وزارت دادگستری، انتصاب یک استاد ویژه در تحقیقات مار-آ-لاگو با وارد کردن قوه قضائیه به یک وظیفه اساسی قوه مجریه، یعنی انجام تحقیقات جنایی و تعقیب کیفری، یک کابوس لجستیکی ایجاد می کند. بر اساس مورد به مورد، اگر دادگاه ها با نحوه انجام تحقیقات مخالفت کنند، این امکان را به همراه دارد که پرونده های جنایی را مخدوش کند و حتی آنها را کاملاً از مسیر خارج کند. در سطح کلان، مسائل مربوط به تفکیک قوا را مطرح می کند.

این خطر در صورتی که پرونده در مقابل دیوان عالی خاتمه یابد، که اشتهای اکثریت محافظه‌کار برای قدرت ریاست‌جمهوری ممکن است آنها را از آسیبی که به سیستم عدالت کیفری در حمایت از تصمیم کانن وارد می‌کنند، کور کند، تشدید می‌شود.