دولت بایدن دفتر عدالت زیست محیطی را راه اندازی کرد

دالی بورول، رهبر معترضان که در جامعه به عنوان “مادر جنبش” شناخته می شود، به شجاعت دختر فقیدش کیمبرلی بورول، که تنها 8 سال داشت، در خط مقدم به مادرش پیوست، تجلیل کرد.

اکنون، ریگان گفت، این دفتر جدید عدالت زیست محیطی را با بافت مرکزی سازمان حفاظت محیط زیست در هم می آمیزد و آن را با سایر ادارات برتر مانند هوا و آب برابر می کند و اصول خود را به گونه ای تثبیت می کند که عمری طولانی تر از عمر دولت داشته باشد.

بورول درباره دخترش در این مراسم گفت: «او ایستاد و بسیاری از کودکان را در تظاهرات رهبری کرد. او از دستگیر شدن نمی ترسید. اما او می ترسید که خانواده و دوستانش به سرطان مبتلا شوند» از ترکیبات سرطان زا در خاک.

ریگان در مصاحبه ای گفت: “در گذشته، بسیاری از جوامع ما مجبور بودند برای کمک های مالی بسیار کوچک رقابت کنند، زیرا پول EPA بسیار ناچیز بود.” ما از ده ها هزار دلار به توسعه و طراحی برنامه ای می رویم که میلیاردها دلار را توزیع کند. اما ما همچنین مطمئن خواهیم شد که این پول نصیب کسانی می‌شود که بیشتر به آن نیاز دارند و کسانی که هرگز روی میز نشسته‌اند.»

این نسخه به روز شده است تا روشن شود که ریگان اولین مرد سیاه پوستی است که به عنوان مدیر EPA خدمت می کند.

بایدن از اولین هفته حضورش در مقام ریاست جمهوری خود، زمانی که فرمان اجرایی 40 درصد از مزایای کلی سرمایه گذاری های انرژی پاک فدرال را برای جوامع محروم تحت تاثیر آلودگی امضا کرد، از عدالت زیست محیطی به عنوان محور اصلی برنامه آب و هوا دفاع کرد.

___

موزلی می‌گوید: «ما یک خانواده شدیم، نه سیاه‌پوست یا سفید، نه ثروتمند یا فقیر – همه ما یکی بودیم. «دولت برای قرار دادن آن محل زباله در اینجا جهنم آمیز بود. می‌دانستم که نمی‌توانیم جلوی آن را بگیریم، اما می‌توانیم آگاهی نه تنها دولت، بلکه ملت را ارتقا دهیم.»

وین موزلی، 73 ساله، یکی از معترضان اولیه بود که در روز اول تظاهرات دستگیر شد. ساکن رالی برای راهپیمایی به نمایندگی از مادرش به شهرستان وارن رفت، که سلامتی او را از شرکت در آن منع کرد. او مراسم روز شنبه را «بازگشت به خانه» برای خود و بسیاری دیگر از معترضانی خواند که 40 سال بود ندیده بود.

چهل سال پس از اینکه یک جامعه عمدتا سیاهپوست در شهرستان وارن، کارولینای شمالی، علیه میزبانی از محل دفن زباله های خطرناک تظاهرات کردند، مایکل ریگان، اولین مرد سیاه پوستی که به عنوان مدیر آژانس حفاظت از محیط زیست خدمت کرد، اعلام کرد که سطح ارشد جدیدی از رهبری را به این سازمان اختصاص می دهد. جنبش عدالت زیست محیطی که آنها به راه انداختند.

کارولینای شمالی در سال 1978 شهرستان وارن، یک جامعه کشاورزی کوچک و عمدتاً سیاه‌پوست در امتداد مرز ویرجینیا را به عنوان محل دفع کامیون‌های خاک مملو از ترکیبات شیمیایی بسیار سرطان‌زا که بعداً منبع آب را آلوده کردند، تعیین کرد.

___

کشیش دکتر ویلیام باربر دوم، یک فعال اجتماعی برجسته و رهبر کمپین مردم فقیر، گفت که اعلامیه ریگان را “نقطه شروع عالی” می داند و به مطالبات بیشتر از دولت بایدن ادامه خواهد داد.

وارنتون، NC (AP) – مقام ارشد محیط زیست پرزیدنت جو بایدن روز شنبه از محلی که به طور گسترده مهد جنبش عدالت زیست محیطی در نظر گرفته می شود بازدید کرد تا از یک دفتر ملی پرده برداری کند که 3 میلیارد دلار کمک بلاعوض را برای جوامع محروم که تحت تأثیر آلودگی قرار دارند، توزیع می کند.

هنگامی که اولین کامیون‌ها در سال 1982 وارد شهر شدند، صدها نفر از ساکنان خیابان‌ها را سیل کردند و راه آنها را به محل دفن زباله مسدود کردند. اگرچه آنها پس از شش هفته اعتراضات غیرخشونت آمیز و بیش از 500 دستگیری نتوانستند این عملیات را تعطیل کنند، تلاش های آنها توسط رهبران حقوق مدنی به عنوان انگیزه ای برای قیام جهانی علیه نژادپرستی زیست محیطی در جوامع اقلیت ستایش شده است.

ریگان گفت: «من تمام این تجربیات (از دوران کودکی ام) را می گیرم و آن را با دیدگاه رئیس جمهور تطبیق می دهم. ما از این فرصت استفاده می کنیم تا نه تنها به کسانی که قبل از ما آمدند احترام بگذاریم، بلکه بر روی کاری که آنها شروع کرده اند، می سازیم. ما روی شانه‌های آنها ایستاده‌ایم و سعی می‌کنیم به ارتفاعات بالاتر برسیم.»

مقامات دولتی از اوایل دهه 1900 به طور معمول جوامع رنگین پوست کم درآمد مانند شهرستان وارن را برای میزبانی از تاسیسات زباله های خطرناک هدف قرار داده اند. و بی‌توجهی به زیرساخت‌های حیاتی در جوامع عمدتاً سیاه‌پوست، از فلینت، میشیگان، تا جکسون، می‌سی‌سی‌پی، منجر به مشکلاتی شده است که هنوز هم دیده می‌شود.

دفتر عدالت محیطی و حقوق مدنی خارجی – متشکل از بیش از 200 کارمند فعلی در 10 منطقه ایالات متحده – سه برنامه موجود EPA را برای نظارت بر بخشی از سرمایه گذاری 60 میلیارد دلاری دموکرات ها در طرح های عدالت زیست محیطی ایجاد شده توسط قانون کاهش تورم ادغام خواهد کرد. رئیس جمهور در انتظار تایید سنا، یک دستیار مدیر را برای رهبری دفتر جدید معرفی خواهد کرد.

ریگان، که اهل گلدزبورو، کارولینای شمالی است، گفت که او با گوش دادن به رهبران محلی حقوق مدنی مانند باربر و بورول بزرگ شد – الهام‌بخش‌های اولیه کار او در EPA.

تنها 45 روز مانده به انتخابات میان دوره ای، ریگان در میان چندین عضو کابینه است که در این ماه از کارولینای شمالی بازدید می کند تا دستاوردهای رئیس جمهور، از جمله دیدار کامالا هریس، معاون رئیس جمهور در 1 سپتامبر و جانت یلن، وزیر خزانه داری سه شنبه آینده در دورهام را تبلیغ کند. دموکرات ها به ایالت نوسان جنوبی به عنوان یک پیکاپ بالقوه در سنای ایالات متحده و سایر دفاتر کلیدی که با اختلاف کم تقسیم شده اند، نگاه کرده اند.

یک مطالعه در ماه آوریل توسط دانشگاه کالیفرنیا، برکلی و دانشگاه کلمبیا نشان داد که اکثر محله‌های سیاه‌پوست و لاتین تبار که در یک برنامه تبعیض‌آمیز مسکن فدرال موسوم به خط قرمز (redlining) امتیازات پایینی دریافت کردند، دو برابر بیشتر از جوامع سفیدپوست اکثریت چاه‌های نفت را در خود جای دادند. طبق گفته‌های گروه ضربت هوای پاک، سیاه‌پوستان آمریکایی ۷۵ درصد بیشتر از آمریکایی‌های سفیدپوست در نزدیکی کارخانه یا کارخانه زندگی می‌کنند و تقریباً چهار برابر بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از قرار گرفتن در معرض آلاینده‌ها هستند.

Hannah Schoenbaum یکی از اعضای سپاه Associated Press/Report for America Statehouse News Initiative است. گزارش برای آمریکا یک برنامه خدمات ملی غیرانتفاعی است که خبرنگاران را در اتاق های خبری محلی قرار می دهد تا در مورد مسائل پنهان گزارش دهند. او را در توییتر دنبال کنید @H_Schoenbaum.





منبع

آرای ما حمایتی نیست. باربر در مصاحبه ای گفت: آرای ما خواسته های ماست. “این در مورد راست در مقابل چپ نیست، در مورد حق در مقابل باطل است. این در مورد سبک زندگی در مقابل ناتوانی است زیرا وقتی زمین و آب را مسموم می‌کنید، به زندگی روزمره مردم آسیب می‌رسانید.»