دریاچه کاری در چالش مسابقه فرمانداری آریزونا جذابیت خود را از دست می دهد

لیک که با کمی بیش از 17000 رأی مغلوب هابز شد، یکی از پر سر و صداترین جمهوریخواهان سال 2022 بود که دروغ های انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را تبلیغ می کرد و او آن را محور اصلی مبارزات انتخاباتی خود قرار داد. در حالی که اکثر منکران دیگر انتخابات در سراسر کشور پس از باخت در رقابت‌های خود در ماه نوامبر موافقت کردند، لیک این کار را نکرد.

دادگاه تجدیدنظر نوشت که درخواست تجدیدنظر لیک شکست خورد، زیرا شواهد این نتیجه را تایید می کند که «رای دهندگان می توانستند رأی خود را به صندوق بیندازند، آرا به درستی شمارش شده است، و هیچ مبنای دیگری کنار گذاشتن نتایج انتخابات را توجیه نمی کند».

فینیکس (AP) – دادگاه استیناف آریزونا، چالش جمهوری خواه کاری لیک در مورد شکست او در رقابت فرمانداری آریزونا از دموکرات کیتی هابز را رد کرد و درخواست او برای حذف نتایج انتخابات در پرجمعیت ترین شهرستان ایالت و برگزاری مجدد انتخابات را رد کرد.

لیک در چالش خود با شانس بسیار طولانی روبرو شد و باید ثابت کند که نه تنها رفتار نادرست رخ داده است، بلکه هدف از آن انکار پیروزی او بوده و در واقع منجر به برنده شدن زن اشتباهی شده است. وکلای او در درخواست تجدیدنظر او استدلال کردند که یک قاضی دادگاه بدوی از استاندارد اشتباه اثبات در تصمیم گیری در مورد پرونده استفاده کرده است.

هابز در 2 ژانویه به عنوان فرماندار کار خود را آغاز کرد.



منبع

وکلای لیک همچنین ادعا می‌کنند که زنجیره نگهداری برگه‌های رای در یک مرکز خارج از محل شکسته شده است، جایی که یک پیمانکار برگه‌های رای پستی را اسکن می‌کند تا آنها را برای پردازش آماده کند. آن‌ها ادعا می‌کنند که کارگران این مرکز، برگه‌های رای پستی خود را به جای بازگرداندن آنها از طریق کانال‌های معمولی، در انبوه قرار می‌دهند، و همچنین اسناد مربوط به انتقال برگه‌های رای وجود ندارد. شهرستان با این ادعا مخالفت می کند.

مقامات شهرستان می گویند که همه فرصت رای دادن داشتند و همه برگه های رای شمارش شدند، زیرا برگه های رای تحت تأثیر چاپگرها به شمارنده های پیچیده تر در ستاد ریاست انتخابات برده شد.

و در حالی که یک نظرسنجی که از طرف لیک شهادت داد ادعا کرد که مشکلات محل رای‌گیری به اندازه کافی رای‌دهندگان را محروم کرده است تا نتیجه را به نفع لیک تغییر دهند، دادگاه گفت که نتیجه‌گیری او بی‌اساس است.

در حکمی در روز پنجشنبه، دادگاه استیناف آریزونا نوشت لیک، که مدعی بود مشکلات چاپگرهای رای در برخی از محل‌های رای‌گیری در روز انتخابات ناشی از سوء رفتار عمدی است، هیچ مدرکی ارائه نکرد که رای‌دهندگانی که برگه‌های رای‌شان توسط جدول‌نویسان در محل‌های رای‌دهی ناخوانا بود، وجود نداشت. قادر به رای دادن دادگاه گفت که حتی شاهدی که از سوی لیک برای شهادت فراخوانده شده بود تأیید کرده بود که برگه‌های رأیی که در ابتدا نمی‌توانستند در محل‌های رأی‌گیری خوانده شوند، در نهایت می‌توان رای آنها را شمارش کرد.

وکلای هابز گفتند که لیک در تلاش است تا نسبت به نتایج انتخابات آریزونا بی اعتمادی کند و هیچ مدرکی برای اثبات ادعاهای خود مبنی بر سوء رفتار انتخاباتی ارائه نکردند.

وکلای لیک بر مشکلات چاپگرهای رأی در برخی از محل های رأی گیری در شهرستان ماریکوپا که بیش از 60 درصد از رأی دهندگان این ایالت را در خود جای داده است، تمرکز کردند. چاپگرهای معیوب برگه‌هایی را تولید می‌کردند که بسیار سبک بودند و نمی‌توانستند توسط جدول‌گذاران محل در محل‌های رای‌گیری خوانده شوند. خطوط در برخی مناطق در میان سردرگمی پشتیبان‌گیری شدند.

مدت کوتاهی پس از صدور حکم، لیک در توییتی نوشت: «به شما گفتم که این پرونده را تا انتها به دادگاه عالی آریزونا خواهیم برد و این دقیقاً همان کاری است که می‌خواهیم انجام دهیم. ببند، آمریکا!»