دستور کشتار گاوهای وحشی نیومکزیکو که توسط مقامات آمریکایی صادر شده است

آلبوکرکی، NM (AP) – یک هلیکوپتر با یک تیرانداز هفته آینده بر فراز بخشی از وحشی وسیع گیلا در جنوب غربی نیومکزیکو پرواز خواهد کرد و به دنبال گاوهای وحشی برای کشتن خواهد بود.

به گزارش سرویس جنگل ها، مشکل گاوهای وحشی به نیم قرن قبل باز می گردد، زمانی که یک عملیات گاوداری از کار افتاد و مجوزهای چرای متعاقب آن به حالت تعلیق درآمد. صدها گاو غیرمجاز در طول سال‌ها حذف شده‌اند.

او در بیانیه‌ای گفت: «گاوهای وحشی در بیابان گیلا نسبت به بازدیدکنندگان از طبیعت تهاجمی رفتار می‌کنند، در تمام طول سال چرا می‌کنند و کناره‌ها و چشمه‌ها را زیر پا می‌گذارند و باعث فرسایش و رسوب می‌شوند.»

عکس های به اشتراک گذاشته شده توسط دامداران از عملیات 2022 گاوهای مرده را وارونه در رودخانه گیلا نشان می دهد. مقامات فدرال گفتند که این لاشه ها از آب بیرون کشیده شدند. بررسی انجام شده 90 روز بعد نشان داد که لاشه ای باقی نمانده است. مقامات گفتند که پرندگان لاشخور و سایر حیوانات آنها را مصرف کردند.

کامیل هاوز، ناظر جنگل گفت که این تصمیم دشوار اما ضروری است.

محیط بانان در ده ها دعوای حقوقی که در دادگاه های سراسر غرب در طول سال ها تنظیم شده اند، استدلال کرده اند که گاوها با زیر پا گذاشتن سواحل رودخانه ها، زمین و آب را خراب می کنند. آنها تصمیم سازمان جنگل ها را تحسین کردند.

اما در نیومکزیکو، مرکز تنوع زیستی ادعا می کند که مشکلات کیفیت آب تنها در صورتی بدتر می شود که گاوهای وحشی حذف نشوند. این گروه تخمین می زند که 50 تا 150 گاو غیرمجاز در بیابان گیلا چرا می کنند، منطقه ای دورافتاده که بیش از 870 مایل مربع (2253 کیلومتر مربع) وسعت دارد و محل زندگی گرگ های خاکستری مکزیکی، گوزن، آهو و دیگر حیات وحش در خطر انقراض است.

پس از اینکه انجمن پرورش دهندگان گاو نیومکزیکو با مقامات فدرال پس از عملیات سال گذشته به توافق رسیدند، انجمن ملی گوشت گاو گاو از سازمان جنگل‌ها خواسته بود تا اقدامات مرگبار را به مدت یک سال متوقف کند. انتظار می رود که گروه نیومکزیکو آخرین تصمیم را به چالش بکشد.

ایزی از قوانین خودش مستثنی نیست. ناامیدی از قوانین مستثنی نیست.» جامعه ما باید بهتر از این باشد. ما می‌توانیم خلاق‌تر باشیم و در جایی که شما منابع اقتصادی را هدر ندهید، این کار را به روشی بهتر انجام دهیم.»

این کار، یعنی صدای هلیکوپتر، همچنین نمی‌تواند فصل تولید مثل جغد خالدار مکزیکی، مگس‌گیر جنوب غربی بید و دیگر گونه‌های در معرض انقراض را قطع کند. انتظار می‌رود عملیات تیراندازی هوایی قبل از آوریل، زمانی که فصل بچه‌دار شدن گرگ‌های خاکستری مکزیکی آغاز می‌شود، کامل شود.

محیط بانان به حذف لاشه دام به عنوان یک اقدام پیشگیرانه برای محدود کردن درگیری بین گرگ ها و دامداران اشاره می کردند. با این حال، مقامات فدرال در اسنادی که این هفته منتشر شد اظهار داشتند که هیچ تحقیق علمی یا داده‌های رصدی وجود ندارد که نشان دهد هنگامی که گرگ‌ها لاشه دام را جمع‌آوری می‌کنند، به گاو عادت می‌کنند.



منبع

مدیران خدمات جنگلی ایالات متحده این طرح را روز پنجشنبه برای محافظت از نقاط حساس در اولین منطقه بیابانی تعیین شده در این کشور تصویب کردند. با تشدید خشکسالی در غرب، این اقدام زمینه را برای چالش‌های قانونی در مورد نحوه رسیدگی به دام‌های بدون مارک و سایر گاوهای ولگرد فراهم می‌کند.

با برف روی زمین، دسترسی محدود است. پترسون گفت که مقامات فدرال به اندازه کافی زمان نمی‌دهند تا ببینند آیا این دستورالعمل عملی خواهد شد یا خیر. سازمان او همچنین سازمان جنگل‌های ایالات متحده را به زیر پا گذاشتن مقررات خود متهم کرده است که ابتدا باید جمع‌آوری شود و به عنوان آخرین راه، تیراندازی می‌کند.

جنگل ملی گیلا این تصمیم را در بحبوحه فشار گروه های زیست محیطی که نگرانی هایی را درباره نزدیک به 150 دام که سم و دهان آنها به نهرها و رودخانه ها آسیب می رساند، صادر کرد. در همین حال، دامداران از طرح شلیک گاوها از هلیکوپتر به عنوان حیوان آزاری انتقاد کرده اند. آنها گفتند که این اقدام قوانین فدرال را نقض می کند و زمانی که لاشه ها پوسیده شوند مشکل ساز خواهد بود.

تاد شولک، یکی از بنیانگذاران مرکز تنوع زیستی، گفت: «ما می‌توانیم انتظار نتایج فوری را داشته باشیم – آب تمیز، رودخانه سالم و زیستگاه حیات‌وحش احیا شده».

هیچ لاشه ای نباید در یا در مجاورت آبراه ها یا چشمه ها – یا نزدیک مسیرهای پیاده روی مشخص شده یا مناطق شناخته شده و حساس فرهنگی باقی بماند.

بخشی از وحشی گیلا از روز دوشنبه به روی عموم بسته خواهد شد. یک هلیکوپتر روز پنجشنبه به فضا پرتاب می‌شود و تیراندازان چهار روز را به دنبال گاوهای وحشی در مناطق ناهموار شامل رودخانه گیلا می‌گردند.

انجمن پرورش دهندگان گاو نیومکزیکو تخمین می زند که تقریباً 90 قطعه چرا در نیومکزیکو و آریزونا خالی است. این انجمن گفت که افزایش استفاده از زمین های عمومی – از جمله شکار و پیاده روی – همچنین منجر به تخریب حصارها شده است. گوزن نیز به دلیل آسیب رساندن به حصارهایی که برای کنترل گاوها به کار می رود، مقصر هستند.

این موضع نشان‌دهنده تغییر موضع جامعه محیط‌زیست در مورد تیراندازی به سایر حیات‌وحش‌ها است – از دعوا بر سر محافظت از گاو کوهان دار در گراند کانیون تا شکایت‌های سالانه در مورد اقدامات خدمات حیات وحش وزارت کشاورزی ایالات متحده، آژانسی که اغلب به کشتن پرندگان، کایوت‌ها متهم می‌شود. گرگ، شیر کوهی و سایر حیوانات.

در سال 2022، یک پیمانکار خدمات جنگل 65 گاو را در یک عملیات تیراندازی هوایی مشابه آنچه برای هفته آینده برنامه ریزی شده بود کشت.

تام پترسون، رئیس کمیته حیات وحش انجمن، گفت که این گروه تلاش کرده است راه حلی بیابد که شامل تیراندازی به گاوهای وحشی نباشد. او به دستورالعملی که اخیرا توسط هیئت دام نیومکزیکو صادر شده است، اشاره کرد که به مجوزهای همسایه اجازه می دهد تا گاوها را جمع آوری کرده و گله کنند.

گروه‌های صنعت دامداری و سایر حامیان روستایی نگران هستند که اقدامات انجام شده در نیومکزیکو می‌تواند سابقه‌ای را ایجاد کند زیرا چرای دام بیشتر در سراسر غرب خالی می‌شود.

همین ماه گذشته، طرفداران محیط زیست در مونتانا به دلیل برنامه ای با هدف مدیریت خرس گریزلی شکایت کردند. در سال 2021، گروه‌های حفاظت از محیط‌زیست شکایت دیگری را درباره فعالیت‌های خدمات حیات وحش در آیداهو حل و فصل کردند. گروه‌های زیست‌محیطی در آنجا و جاهای دیگر مدت‌ها مدعی شده‌اند که فعالیت‌های آژانس برای کنترل شکارچیان قوانین زیست‌محیطی را نقض می‌کند.

عملیات آتی حدود 160 مایل مربع (414 کیلومتر مربع) را پوشش خواهد داد.

دامداران می گویند افراد کمتری حصارها را حفظ می کنند و همسایه های روستایی که قبلاً به گاوهای سرکش کمک می کردند، رفته اند. برخی به دلیل تشدید خشکسالی، کمبود آب برای گاوها، و هزینه های سرسام آور برای خوراک و سایر منابع، این تجارت را ترک کرده اند.