جورج سانتوس در مورد داستان State of the Union دروغ گفت

آخرین گزارش در مورد تخلفات ادعایی سانتوس روز پنجشنبه از Politico منتشر شد، که نشان داد او به نوشتن چک های بد برای پرورش دهندگان سگ در پنسیلوانیا در سال 2017 متهم شده است. این اتهامات بعداً پس از ادعای سانتوس مبنی بر دزدیده شدن دسته چک لغو شد، اگرچه او یک مراسم فرزندخواندگی برگزار کرد. چند روز بعد در استاتن آیلند. وکیلی که در آن زمان وکالت سانتوس را بر عهده داشت به پولیتیکو گفت که او اکنون ادعاهای او را باور نمی کند.

دفتر سناتور Kyrsten Sinema، I-Ariz.، گفت که جورج سانتوس، نماینده RN.Y، در مورد تشویق او در سخنرانی ایالت اتحادیه در اوایل این هفته دروغ گفته است.

کوین مک کارتی رئیس مجلس و جمهوری خواهان مجلس نمایندگان تا کنون با سانتوس برخورد ملایمی داشته اند و نماینده کنگره نیویورک در روند چند روزه انتخاب رئیس مجلس به عنوان رای ثابت به مک کارتی عمل کرده است. به دلیل اکثریت اندک حزب، اگر دموکرات‌ها در انتخابات ویژه برای جایگزینی سانتوس پس از یک جای خالی برنده شوند، موقعیت ضعیف مک کارتی در رهبری گروه تضعیف می‌شود.





منبع در اوایل این هفته، سانتوس و رامنی در حال تبادل نظر قبل از سخنرانی وضعیت اتحادیه بایدن بودند، جایی که رامنی به سانتوس گفت: «تو به اینجا تعلق نداری» در کف اتاق. سانتوس مدعی شد که پس از آن به رامنی توهین کرده است. او توییت کرد اواخر سه‌شنبه در زمان نامزدی جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری 2012، با بیان اینکه رامنی “هرگز رئیس جمهور نخواهد شد!”

نماینده جورج سانتوس، بالا سمت راست، به سمت سناتور میت رامنی، آر-یوتا، پایین سمت چپ، در جلسه مشترک کنگره نگاه می کند.

او می گوید که کارنامه خود را زینت داده است. نگاه کنید، آراستن این است که بگوییم وقتی A-minus بگیرید، A می گیرید. دروغ گفتن این است که شما از دانشگاهی فارغ‌التحصیل شده‌اید که حتی در آن شرکت نکرده‌اید،» او گفت که «آنها این روند را طی می‌کنند و امیدوارم او را بیرون بیاورند. اگر اصلاً شرم داشت، آنجا نبود.»

در رابطه با ماجرای سانتوس، سخنگوی دفتر سینما صبح جمعه به یاهو نیوز گفت: این یک دروغ است.

جورج سانتوس نماینده مجلس در میان خبرنگاران در حال قدم زدن در بیرون خانه است.

سانتوس، بالا سمت راست، به سمت سناتور میت رامنی، از یوتا، پایین سمت چپ، در جلسه مشترک کنگره برای سخنرانی رئیس جمهور بایدن در روز سه شنبه. (برنده مک نامی/گتی ایماژ)

سانتوس در مصاحبه‌ای با شبکه محافظه‌کار نیوزمکس، این داستان را در حین بحث درباره تبادل جنگی که با سناتور میت رامنی از ایالت یوتا در اوایل این هفته در سخنرانی پرزیدنت بایدن در کنگره داشت، نقل کرد.

سن  کیرستن سینما و نماینده  جورج سانتوس
«کرستن سینما، سناتور آریزونا، در حالی که از کنارش عبور می‌کرد، چیزی به این جمله گفت: «آنجا بمان، رفیق» یا چیزی شبیه به آن. گفتم، خانم سناتور متشکرم. او بسیار مودب، بسیار مهربان بود، همانطور که من یاد گرفتم او را ببینم. او بر خلاف آقای رامنی که فکر می‌کند از همه چیز بالاتر است و یک اسب سفید توانا است که سعی می‌کند با ما در مورد اخلاقیات پایین بیاورد، آدم خوبی است.

رامنی پس از سخنرانی به خبرنگاران گفت: «او نباید آنجا می بود. “ببین، او یک توله سگ بیمار است. او نباید آنجا می بود. من فکر نمی‌کنم او باید در کنگره حضور داشته باشد، و مطمئناً نباید در راهرو باشد تا با رئیس‌جمهور ایالات متحده و مقامات بلندپایه که وارد می‌شوند، دست بدهد. این مایه شرمساری است.

سانتوس در 25 ژانویه جلسه ای را در کاپیتول هیل ترک می کند. (اندرو هارنیک/AP)

سناتور کیرستن سینما و نماینده جورج سانتوس. (تصویر عکس: یاهو نیوز؛ عکس ها: سوزان والش/AP، ایولین هاکستین/رویترز)

این انکار یک هفته طولانی دیگر را برای سانتوس، افسانه‌نویس سریالی که به نمایندگی از بخش‌هایی از لانگ آیلند انتخاب شد، به پایان می‌رسد، که فاش شده است که در مورد همه چیز از سوابق تحصیلی و حرفه‌ای‌اش گرفته تا مذهبش و اینکه آیا مادرش در مرکز تجارت جهانی حضور داشته است دروغ گفته است. حملات 11 سپتامبر سانتوس همچنین به دلیل کلاهبرداری بالقوه مالی کمپین و یک طرح خیریه سگ های خدماتی تحت بررسی است.