جبهه شمال شرقی اوکراین می تواند خطوط نبرد جدیدی را تعیین کند

نبردهای طاقت فرسای توپخانه در هفته های اخیر در مجاورت کوپیانسک، یک شهر استراتژیک در حاشیه شرقی استان خارکف در کنار سواحل رودخانه اوسکیل شدت گرفته است. حملات روسیه بخشی از یک فشار فزاینده برای تصرف کل مرکز صنعتی معروف به دونباس است که شامل استان های دونتسک و لوهانسک می شود. این یک پیروزی برای کرملین خواهد بود که جنگ وارد دومین سال خود می شود.

«چگونه می توانیم نه بگوییم؟ او پرسید. “آنها آنجا هستند و برای ما می جنگند.”

او گفت: «اما ما اجازه این کار را نخواهیم داد.

ویکتوریا برومسکا در حالی که بسته غذایی خود را به خانه می چرخاند، گفت: «امروز یک روز آرام است، خدا را شکر.

در آوار خانه ویران شده ای که گروهی از نظامیان در آن در حال استراحت بودند، دست بریده یک سرباز اوکراینی وجود داشت. پهپادهای شناسایی روسیه سربازان را شناسایی کردند و در 17 فوریه یک موشک اس-300 خانه را به دو نیم کرد.

ساکنان روستای مرزی ووچانسک سه ساعت رانندگی می کنند تا به یک پل موقت روی مخزن پچنیژسکه منتهی به خارکف برسند. ساکنان گفتند که این تنها راهی است که آنها می توانند منابع را بازیابی کنند. آنها به ندرت خانه های خود را ترک می کنند، زیرا از گلوله باران شدید می ترسند.

او پیش بینی کرد ماه های آینده بحرانی خواهند بود. روس‌ها آشکارا “می‌خواهند ارتباط ما را با رودخانه اوسکیل قطع کنند. آنها می‌خواهند کاری کنند که ما نیروهای خود را عقب برانیم… و آنها می‌توانند تمام قلمرو در امتداد رودخانه از کوپیانسک تا کرمینا را اشغال کنند.”

در سرتاسر شهرها و روستاهای در مسیر نبرد، خانه‌ها توسط بمباران مداوم روسیه ویران شده‌اند و برخی از خانه‌ها بارها مورد هدف قرار گرفته‌اند. غیرنظامیان در سرما منتظر غذا می مانند و برای دریافت جیره شیر و مواد برای پوشاندن شیشه های شکسته صف می کشند.

نیروهای اوکراینی روی بهبود هماهنگی بین یگان های پیاده نظام و تانک حساب می کنند تا روسیه را از این فرصت برای نقض خطوط اوکراین محروم کنند. نیروهای اوکراینی همچنان شهرک های داخل لوهانسک در نزدیکی مرز خارکف را کنترل می کنند.

___

اما مانند بسیاری از اوکراینی‌هایی که در مناطق خطرناک مشابه در امتداد خط مقدم 1000 کیلومتری (620 مایلی) زندگی می‌کنند، اکثر آنها حاضر نیستند برای همیشه شهر خود را ترک کنند.

پوشش AP از جنگ در اوکراین را در https://apnews.com/hub/russia-ukraine دنبال کنید



منبع

سرتیپ گفت: دشمن به طور مداوم بر تلاش خود افزوده است، اما نیروهای ما نیز در آنجا تلاش خود را افزایش می دهند و به موقع تعویض می کنند و دفاع را حفظ می کنند. ژنرال دیمیترو کراسیلنکوف، رئیس اداره نظامی خارکف.

خانه ای که در حمله 17 فوریه هدف قرار گرفت متعلق به یک زن مسن بود که فرزندانش او را به خارکف تخلیه کردند. کلیمکو گفت که با وجود خطرات، ارائه مکانی برای استراحت به سربازان اوکراینی امری عادی است.

ما با این جنگ کاری نداریم، پس چرا بهای آن را می پردازیم؟ از الکساندر لوژان پرسید که خانه مادرش دوبار ضربه خورد.

لوژان تخته‌های چوبی و سایر اقلامی را که توسط یک گروه کمک‌رسان سوئیسی به نام Heks/Eper تهیه شده بود، برداشت تا خانه مادرش را مهر و موم کند. حدود یک چهارم کسانی که به دنبال بسته های پناهگاه این گروه در کوپیانسک هستند، برای بار دوم می آیند. کیت ها دمای داخل خانه را در خانه های آسیب دیده افزایش می دهند،

روسیه در اوایل فوریه پس از استقرار سه لشکر اصلی در این منطقه، حملات خود را تشدید کرد. نبردها در شمال شرقی کوپیانسک متمرکز شده است، جایی که نیروهای کرملین با دستاوردهای ارضی حاشیه ای حمله کرده اند. مقامات ارشد نظامی اوکراین گفتند که استحکامات اوکراینی تاکنون مانع از پیشرفت های بزرگ شده است.

سرهنگ پترو اسکایبا، فرمانده تیپ 3 جدایی تانک آهنین گفت: “همگام سازی برای توقف حملات روسیه به خطوط دفاعی اوکراین مهم خواهد بود.”

در میدان نبرد، سربازان اوکراینی یک راکت انداز را در موقعیت جنگ قرار دادند و سلاح ها را مطابق با مختصات ارسال شده توسط فرماندهانشان هدف قرار دادند. منتظر دستور نهایی هستند.

در روستای زلنا، ده‌ها تن از ساکنان مسن‌تر زیر یک پناهگاه اتوبوس در میان برف سنگین منتظر رسیدن یک کامیون مواد غذایی بودند.

او گفت: «آنها می توانند 40 شلیک به سمت ما بزنند و ما می توانیم دو بار به سمت هدف شلیک کنیم. آنها کمیت دارند، اما ما کارآمدتر هستیم.»

“آتش!” – رگبار موشک به سمت اهداف روسی، اغلب نفربرهای زرهی یا تانک، به آسمان منفجر می شود. برای فرار از هرگونه ضدحمله، سربازان تیپ 14 ارتش اوکراین وسایل خود را جمع می کنند و می روند و با BM-21 «گراد» متعلق به دوران شوروی دور می شوند.

آسوشیتدپرس در مورد جنگ با ژنرال ها، فرماندهان و سربازان سه تیپ در منطقه کوپیانسک و همچنین غیرنظامیان در شهر که تحت تأثیر نبردهای سخت قرار گرفته اند صحبت کرد.

پیروزی در کوپیانسک می‌تواند خطوط حمله آینده را برای هر دو طرف تعیین کند: اگر روسیه موفق شود نیروهای اوکراینی را به غرب رودخانه سوق دهد، مسیر را برای یک حمله مهم در جنوب، جایی که مرزهای اداری لوهانسک و دونستک به هم می‌رسند، هموار می‌کند. اگر دفاع اوکراین مقاومت کند، می‌تواند آسیب‌پذیری‌های روسیه را آشکار کند و یک ضد حمله را امکان‌پذیر کند.

برای روسیه، عملیات کوپیانسک دو هدف را دنبال می‌کند: بیرون راندن نیروهای اوکراینی از شهرک‌ها در امتداد مرزهای استان، تصرف استان لوهانسک را ممکن می‌سازد. عقب راندن سربازان اوکراینی به غرب رودخانه اوسکیل و حبس کردن آنها در آنجا خط دفاعی جدیدی ایجاد می کند و از استقرار در خط مهم سواتو-کرمینا در جنوب جلوگیری می کند، جایی که حمله جداگانه روسیه برای تصرف منطقه دونسک با بازپس گیری پست های متروکه در لیمان در حال انجام است. . Svatove، که بهار گذشته توسط مسکو اشغال شد، در 60 کیلومتری (37 مایل) جنوب شرقی کوپیانسکه قرار دارد.

گلوله باران حتی در حومه کوپیانسک، نزدیکتر به خطوط روسیه که دسترسی به تدارکات نیز محدود است، شدیدتر است.

زمان در اینجا بسیار مهم است، بنابراین سرعت و انسجام هدف تمرین‌هایی است که تانک ذخیره و واحدهای تهاجمی پیاده نظام را ترکیب می‌کند.

ویتالی، توپچی عملیات، که تنها نام کوچک خود را مطابق با پروتکل های نظامی اوکراین بیان کرد، گفت: در امتداد جبهه شمال شرقی، هیچ پیروزی سریعی وجود ندارد. “این جنگ است – کسی عقب نشینی می کند، کسی پیشروی می کند. هر روز یک تغییر موضع وجود دارد.»

سرحی، یک سرباز پیاده نظام تیپ 92 که همچنین فقط از نام کوچک خود استفاده می کرد، گفت که کمبود مهمات توانایی یگان او را برای پیشروی و اشغال مواضع دشمن از مسیر خارج می کند.

کمبود توپخانه و مهمات یک نگرانی واقعی در این جبهه است، جایی که مناظر به شدت جنگلی است، روستاهای کوچک توسط زمین های کشاورزی وسیع از هم جدا شده اند و سربازان اوکراینی برخی روزها زیر 9 ساعت گلوله باران قرار می گیرند. کراسیلنکوف گفت که سلاح‌های دوربرد به پیروزی‌های سریع‌تر در چنین محیطی کمک می‌کنند.

ثانیه ها به دقیقه تبدیل می شوند. برف بی‌صدا در توده‌های مرطوب ضخیم کنار مزرعه آفتابگردان چروکیده می‌بارد.

او گفت که بمباران روسیه در کوپیانسک، شهری با جمعیت 27000 نفری قبل از جنگ، چنان مکرر شده است که “هر بار که به خواب می رویم، به درگاه خدا دعا می کنیم که صبح از خواب بیدار شویم.” گاهی اوقات به نظر می رسد که حملات دارای اهداف واضحی هستند که سربازان از آنجا عبور می کنند. در موارد دیگر، آنها بی تفاوت هستند.

اولنا کلیمکو در همسایگی زندگی می کند. در این اعتصاب شیشه های وی شکسته و به سقف وی آسیب وارد شد.

این فقط یک مته است. اما با صدای جنگ واقعی که فقط هفت کیلومتر دورتر می‌پیچد، این آموزش روزانه نشان‌دهنده خطرات بزرگ در جبهه شمال شرقی اوکراین است، جایی که مقامات نظامی می‌گویند یک حمله موردانتظار روسیه از قبل آغاز شده است، با نبردهایی که می‌تواند تعیین کننده مرحله بعدی درگیری

کوپیانسک، اوکراین (AP) – تانکی که پیاده نظام اوکراینی را با سرعت به سمت موقعیت هدف مشخص شده با ورق فلزی حمل می کند. سربازان پایین می‌روند، نارنجک پرتاب می‌کنند و صدای شلیک مسلسل شلیک می‌کنند. سپس حرکات را تکرار می‌کنند و با هر تکرار سریع‌تر می‌شوند.