تهدید تسلیحاتی کره شمالی بر سفر بایدن سایه افکنده است

(گزارش توسط دیوید برانستروم؛ گزارش اضافی توسط جاش اسمیت در سئول؛ ویرایش توسط هدر تیمونز و لینکلن فست)



Source link

آنکیت پاندا، از بنیاد کارنگی برای صلح بین‌المللی، در توضیح انگیزه احتمالی کیم، در توییتر گفت که او از «دستاوردهای صنعت دفاع ملی به عنوان چراغ راه در دوران تاریک اقتصادی دو سال گذشته استفاده کرده است».

واشنگتن (رویترز) – تحلیلگران می گویند که هرگونه آزمایش تسلیحاتی بزرگ کره شمالی در پنج روز آینده می تواند تمرکز سفر گسترده تر جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده بر تقویت متحدان آسیایی علیه چین را تحت الشعاع قرار دهد.

یون پیشنهاد کمک به کره شمالی برای بحران کووید را داده است، و تحلیلگران انتظار دارند بایدن این تلاش را تایید کند، حتی اگر دولت او گفته است که هیچ برنامه ای برای ارسال مستقیم واکسن به کره شمالی ندارد و پیونگ یانگ با وجود ابتکار جهانی واکسن از کمک خودداری کرده است.

کاخ سفید همچنین گفت که بایدن از منطقه غیرنظامی به شدت مستحکم (DMZ) که کره شمالی و کره جنوبی را تقسیم می کند، بازدید نخواهد کرد.

علیرغم وعده دولت بایدن برای شکستن بن بست در مذاکرات خلع سلاح هسته ای با کره شمالی با رویکردهای عملی، از زمان روی کار آمدن او در اوایل سال 2021 هیچ پیشرفتی حاصل نشده است. در عوض، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی آزمایش بزرگترین موشک های خود را از سر گرفته است.

مقامات ایالات متحده و کره جنوبی گفتند که کره شمالی به نظر می رسد در حال آماده سازی یک آزمایش موشک بالستیک قاره پیما است، که ممکن است به زودی در روزهای پنجشنبه یا جمعه انجام شود، علیرغم نبرد کره شمالی با اولین شیوع COVID-19 تایید شده خود.

گرافیک: برنامه موشک بالستیک کره شمالی – https://graphics.reuters.com/NORTHKOREA-MISSILES/mopandankva/graphic.jpg

در حالی که پیونگ یانگ پرتاب ICBM را در سال جاری از سر گرفت، از سال 2017 بمب هسته ای آزمایش نکرده است.

پاندا گفت حتی آزمایش هسته ای یا موشکی نباید واشنگتن و سئول را از ارائه کمک های بی قید و شرط برای مبارزه با کووید به کره شمالی باز دارد.

بایدن به سیاست باز نگه داشتن درهای دیپلماسی با کره شمالی پایبند بوده و در عین حال ایده مورد علاقه چین و روسیه مبنی بر کاهش تحریم ها به پیونگ یانگ را قبل از انجام اقداماتی برای از بین بردن برنامه تسلیحات هسته ای خود رد کرده است.

اگرچه جیک سالیوان، رئیس امنیت ملی ایالات متحده روز چهارشنبه گفت که این یک احتمال است، تحلیلگران و مقامات آن را کمتر از پرتاب موشک می دانند.