تفنگدار دریایی که هزاران گلوله مهمات دزدیده شده را پرتاب کرده بود، تجدید نظر خود را از دست می دهد

در حکم استیناف per curiam که در 25 اکتبر منتشر شد، قضات این استدلال ها را متوقف کردند و دریافتند که اقدامات و پاسخ های خود ناتون به تیم حقوقی اش ممکن است تأثیر منفی بر پرونده او داشته باشد.

ناتون که در صدور حکم به خاطر گذراندن 147 سال در حبس پیش از محاکمه شناخته شد، اکنون بخش حبس خود را به پایان رسانده است.

نیش آنلاین سرنخ هایی از گم شدن مهمات، مواد منفجره از پایگاه دریایی کالیفرنیا را نشان می دهد

به گفته وکیل مدافع غیرنظامی، «ماموران ویژه، دادستان، مشاور ارشد محاکمه و وکیل دادرسی منطقه‌ای، پس از اولین مصاحبه عصبانی بودند.» [Naughton] در این تصمیم آمده است تا زمانی که وکالت قانونی برای پدرشوهرش تامین نشده باشد، محل دیگر مواد منفجره مفقود شده را فاش نخواهد کرد.

پیترز در نهایت توسط مقامات غیرنظامی محاکمه خواهد شد، اعتراف به جرم داشتن مواد منفجره سرقت شده در جولای 2021. حداقل یکی از سربازان دیگر که همگی به گردان 1 شناسایی گماشته شده بودند، اتهاماتش رد شد. سایر پرونده ها به طور جداگانه مورد بررسی و قضاوت قرار گرفتند.





منبع

این می‌افزاید که این برخورد باعث شد که یک ایمیل از وکیل محاکمه منطقه‌ای ارسال شود که در آن نگرانی‌هایی مبنی بر اینکه ناتون ممکن است به توافقنامه خود عمل نکند، ابراز کرد.

ناتون در درخواست خود به دادگاه تجدیدنظر جنایی نیروی دریایی و تفنگداران دریایی ادعا کرد که وکیل مدافع او، از جمله وکیل غیرنظامی فیل استک هاوس، به طور مؤثر از او دفاع نکرده است. او گفت که آنها نتوانستند نامه “کمک قابل توجهی” از دادستان های نظامی دریافت کنند که بیان می کرد که کمک ناتون در تشکیل پرونده علیه سایر توطئه گران مستحق مجازات سبک تری است.

«با توجه به شرایط [Naughton’s] در این حکم آمده است که کمک کم رنگ به مجریان قانون و واکنش وکیل دادگستری، منطقی است که وکیل مدافع محاکمه نامه کمکی قابل توجهی را دنبال نکند، زیرا آنها هیچ دلیلی برای این باور نداشتند که وکیل دفاعی یک نامه را ارائه کند.

گروهبان گونار یان ناتون در ژوئیه 2021 توسط یک قاضی نظامی در کمپ پندلتون، کالیفرنیا، پس از اعتراف به جرم خود به تخلف از انجام وظیفه، تصرف غیرقانونی اموال نظامی، سرقت و ممانعت از اجرای عدالت محکوم شد.

ناتون پس از اطلاع از دستگیری پیترز، تلاش مذبوحانه ای برای از بین بردن تمام شواهد توطئه انجام داد.

او به یکی از نیروها، ارتشبد درجه سوم بیمارستان نیروی دریایی ارتش، آرتور گلدزبورو، گفت که پیام‌های سیگنال و واتس‌اپ را در چت‌های گروهی که ممکن است تفنگداران دریایی را درگیر کند، حذف کند و چندین قوطی مهمات دزدیده شده را از خانه توطئه‌گر دیگر، گروهبان کارکنان بیرون آورد. برایان نیوپورت، تا بتواند آنها را از پایگاه پنهان کند.

ناتون به عنوان افسر تسلیحات، مهمات و مواد منفجره با گردان 1 شناسایی منصوب شده بود – نقشی که به این معنی بود که او مسئول حسابداری مهمات واحد و جمع آوری و سازماندهی مجدد مهمات استفاده نشده در پایان هر روز آموزشی بود.

بر اساس برگه اتهام منتشر شده، مهماتی که ناتون پرتاب کرد بیش از 4000 دلار ارزش داشت و شامل سه نارنجک و بیش از 11000 گلوله مهمات اسلحه کوچک بود.

در نهایت ناتون سعی کرد تمام شواهد باقیمانده را با انداختن آنها به دره از بین ببرد. با این حال، او در همان عملیات اجرای قانون که پیترز و هفت سرباز دیگر را به دام انداخت، دستگیر شد.

Stackhouse که از طریق ایمیل به آن رسید، از اظهار نظر در مورد این پرونده خودداری کرد.

در سپتامبر 2020، ناتون و تعداد معدودی از سربازان دیگر طرحی را طراحی کردند که از اعتماد ذاتی آن نقش سوء استفاده می کرد: آنها مقداری از مهمات جمع آوری شده را به جای بازگرداندن آن به انبارهای نظامی به جیب می زدند. ناتون، طبق اسناد دادگاه، پس از آن برای سرپوش گذاشتن بر جنایت، ورودی های دفترچه ثبت نام را جعل می کرد.

آنها می نویسند که استک هاوس، در یک بیانیه سوگند خورده در پاسخ به ادعاهای ناتون، درخواست در مورد دریافت نامه کمک قابل توجهی را تایید کرد، و افزودند که یکی از اعضای تیم دادستانی ارتش پاسخ داد که آنها آن را بررسی خواهند کرد، اما هرگز ادامه ندادند. این بیانیه همچنین نشان می دهد که دلایلی وجود داشته که تیم دادستان نامه را ننوشته است.

ناتون همچنین استدلال کرد که تیم حقوقی او می‌توانست همان توصیه نامه را بگیرد و آن را به مرجع دعوت کننده -کلی که بر دادستان نظارت می‌کند- ارائه دهد تا درخواست عفو کند که شامل معافیت تعلیق بد رفتاری است.

در حالی که وکیل ناتون استدلال می‌کرد که تفنگداران دریایی حدود 840 گلوله 5.56 میلی‌متری و سایر مهمات را جمع‌آوری می‌کردند تا بتوانند در زمان خود به آن شلیک کنند، یکی از عاملان ادعایی، Cpl. وکیل گفت، جیسون پیترز، سعی کرد مقداری از آن را به صورت آنلاین بفروشد. پیترز در فوریه 2021 دستگیر شد.

در حالی که ناتون دو جلسه پس از محاکمه با افسران اجرای قانون داشت، حکم استیناف می گوید، او از به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد شخص دیگری که گفته می شد مقداری از مهمات دزدیده شده به او داده شده بود خودداری کرد: پدرشوهرش.

یک تفنگدار دریایی که به دلیل نقشش در سرقت مهمات از دولت و سپس ریختن مهمات و مواد منفجره بیشتر در دره در تلاشی وحشت زده برای جلوگیری از گرفتار شدن به 14 ماه زندان محکوم شده است، هیچ تخفیفی از حکمش نخواهد داشت، دادگاه تجدیدنظر نظامی حکومت کرده است.

علاوه بر مدت حبس، محکومیت وی شامل ضبط کلیه حقوق و مزایا، کاهش درجه به خصوصی و ترخیص بدرفتار بود.