تصاویر Eclipse 2024: تاریکی وهم انگیز فرود آمد

هزاران نفر شاهد یک منظره آسمانی بودند که بخش هایی از آمریکای شمالی را در تاریکی لحظه ای فرو برد.

مردم یک خورشید گرفتگی کامل را با تاریک شدن آسمان در مازاتلان، مکزیک، دوشنبه، 8 آوریل 2024 تماشا می کنند.مردم یک خورشید گرفتگی کامل را با تاریک شدن آسمان در مازاتلان، مکزیک، دوشنبه، 8 آوریل 2024 تماشا می کنند.

مازاتلان در مکزیک اولین کسی بود که کلیت را تجربه کرد (فرناندو لیانو/AP)

خورشید گرفتگی کامل از مازاتلان، مکزیک در 8 آوریل 2024 دیده می شود.خورشید گرفتگی کامل از مازاتلان، مکزیک در 8 آوریل 2024 دیده می شود.

ماه کاملاً خورشید را مسدود کرد (جف اورز / بی بی سی)

یک بچه ماه گرفتگی را از ساحل در 8 آوریل 2024 در مازاتلان، مکزیک تماشا می کند.یک بچه ماه گرفتگی را از ساحل در 8 آوریل 2024 در مازاتلان، مکزیک تماشا می کند.

کودکان بازی ساحلی خود را برای تماشای مکزیک متوقف کردند (هکتور ویواس/گتی ایماژ)

مردم از عینک های محافظ ویژه ای برای مشاهده خورشید گرفتگی کامل در مازاتلان، مکزیک در 8 آوریل 2024 استفاده می کنند.مردم از عینک های محافظ ویژه ای برای مشاهده خورشید گرفتگی کامل در مازاتلان، مکزیک در 8 آوریل 2024 استفاده می کنند.

مردم برای مشاهده این رویداد از عینک های محافظ ویژه استفاده کردند (هنری رومرو/رویترز)

خورشید گرفتگی جزئی از مازاتلان، مکزیک در 8 آوریل 2024 دیده می شود.خورشید گرفتگی جزئی از مازاتلان، مکزیک در 8 آوریل 2024 دیده می شود.

ده ها میلیون نفر در حالی که روز به شب تبدیل شد تماشا کردند (هنری رومرو/رویترز)

یک جوان و یک زن تلسکوپ های خود را آماده می کنند در حالی که مردم جمع می شوند و منتظر می مانند تا خورشید گرفتگی کامل را در مازاتلان، مکزیک در 8 آوریل 2024 مشاهده کنند.یک جوان و یک زن تلسکوپ های خود را آماده می کنند در حالی که مردم جمع می شوند و منتظر می مانند تا خورشید گرفتگی کامل را در مازاتلان، مکزیک در 8 آوریل 2024 مشاهده کنند.

هزاران نفر زودتر برای آماده شدن برای این رویداد جمع شدند (هنری رومرو/رویترز)

ابرها در حالی که فاز آغازین خورشید گرفتگی کامل از آرلینگتون، تگزاس، دوشنبه، 8 آوریل 2024 قابل مشاهده است، عبور می کنند. (AP Photo/Julio Cortez)ابرها در حالی که فاز آغازین خورشید گرفتگی کامل از آرلینگتون، تگزاس، دوشنبه، 8 آوریل 2024 قابل مشاهده است، عبور می کنند. (AP Photo/Julio Cortez)

ابرها در هنگام نمایان شدن مرحله آغازین از آرلینگتون، تگزاس (جولیو کورتز/AP)

لکه های خورشیدی در مرحله آغازین یک خورشید گرفتگی کامل، دوشنبه، 8 آوریل 2024، در آرلینگتون، تگزاس مشاهده می شوند.لکه های خورشیدی در مرحله آغازین یک خورشید گرفتگی کامل، دوشنبه، 8 آوریل 2024، در آرلینگتون، تگزاس مشاهده می شوند.

ابرها برای داشتن مناظر واضح تر از هم جدا شدند (خولیو کورتز/AP)

دبی وارد در طول خورشید گرفتگی کامل، جایی که ماه خورشید را از بین می برد، در آکادمی Wheelock، در Millerton، OK، ایالات متحده در 8 آوریل 2024 به آسمان نگاه می کند.دبی وارد در طول خورشید گرفتگی کامل، جایی که ماه خورشید را از بین می برد، در آکادمی Wheelock، در Millerton، OK، ایالات متحده در 8 آوریل 2024 به آسمان نگاه می کند.

ناظران در اوکلاهاما نیز در تاریکی فرو رفتند (لیا میلیس/رویترز)

بازدیدکنندگان در طول یک رویداد تماشای کسوف در بلومینگتون، ایندیانا، شاهد حرکت کامل خورشید گرفتگی هستند.بازدیدکنندگان در طول یک رویداد تماشای کسوف در بلومینگتون، ایندیانا، شاهد حرکت کامل خورشید گرفتگی هستند.

یک مهمانی ساعت در ایالت ایندیانا ایالات متحده (چت استرنج / بلومبرگ از طریق گتی ایماژ)

ماه در طی یک خورشید گرفتگی کامل در سراسر آمریکای شمالی، در بلومینگتون، ایندیانا، در 8 آوریل 2024 خورشید را گرفت.ماه در طی یک خورشید گرفتگی کامل در سراسر آمریکای شمالی، در بلومینگتون، ایندیانا، در 8 آوریل 2024 خورشید را گرفت.

مسیر کلی امسال 115 مایل (185 کیلومتر) عرض دارد و نزدیک به 32 میلیون آمریکایی در آن زندگی می کنند (جاش ادلسون/ گتی ایماژ)

زوج‌ها در یک عروسی دسته جمعی در فستیوال کسوف کامل قلب در ۸ آوریل ۲۰۲۴ در راسل‌ویل، آرکانزاس، خورشید گرفتگی را تماشا می‌کنند.زوج‌ها در یک عروسی دسته جمعی در فستیوال کسوف کامل قلب در ۸ آوریل ۲۰۲۴ در راسل‌ویل، آرکانزاس، خورشید گرفتگی را تماشا می‌کنند.

عروسی دسته جمعی در جشنواره کسوف کامل قلب در راسلویل، آرکانزاس (ماریو تاما/گتی ایماژ)

مردم گرد هم می آیند تا خورشید گرفتگی جزئی را مشاهده کنند، جایی که ماه تا حدی خورشید را از بین می برد، در میدان تایمز در شهر نیویورک، ایالات متحده، 8 آوریل 2024. رویترز/ شانون استپلتونمردم گرد هم می آیند تا خورشید گرفتگی جزئی را مشاهده کنند، جایی که ماه تا حدی خورشید را از بین می برد، در میدان تایمز در شهر نیویورک، ایالات متحده، 8 آوریل 2024. رویترز/ شانون استپلتون

در حالی که شهر نیویورک در مسیر کلیت نبود، مردم می توانستند تا 90 درصد از خورشید را تحت پوشش ماه ببینند (شانون استپلتون/رویترز)

آسمان تاریک می شود وقتی مردم در طول کل خورشید گرفتگی کامل در سراسر آمریکای شمالی، در پارک ایالتی آبشار نیاگارا در آبشار نیاگارا، نیویورک، در 8 آوریل 2024 تماشا می کنند.آسمان تاریک می شود وقتی مردم در طول کل خورشید گرفتگی کامل در سراسر آمریکای شمالی، در پارک ایالتی آبشار نیاگارا در آبشار نیاگارا، نیویورک، در 8 آوریل 2024 تماشا می کنند.

با تاریک شدن آسمان، ابر سنگینی بر روی آبشار نیاگارا بود (انگلا ویس/تصاویر گتی)

بیشتر در مورد خورشید گرفتگی

  • تماشا کنید: اولین تصاویر خیره کننده در ویدیو

  • شاهد عینی: “لحظه ای هیجان انگیز است”

  • توضیح دهنده: خورشید گرفتگی چیست و چرا این یکی نادر است؟

  • علم: پنجره ای چهار دقیقه ای به اسرار خورشید

  • متعصبان: تعقیب کنندگان Eclipse به شمال امریکا می روند

همه عکس ها مشمول حق چاپ هستند. گالری گردآوری شده توسط اما لینچ

تصاویر Eclipse 2024: تاریکی وهم انگیز فرود آمد

منبع