ترامپ می گوید سیاست سقط جنین را روز دوشنبه افشا خواهد کرد

نوشته جیمز اولیفانت

(رویترز) -دونالد ترامپ گفت که سیاست مورد انتظار خود در مورد سقط جنین را در روز دوشنبه تشریح خواهد کرد، سیاستی که به گفته او موضعی سازش‌آمیز با پتانسیل تحریک هر دو طرف بحث خواهد بود.

نامزد جمهوریخواه ریاست جمهوری آمریکا در پستی در Truth Social، پلت فرم رسانه های اجتماعی ترامپ، گفت سیاست او شامل استثنائاتی برای تجاوز جنسی، زنای با محارم و محافظت از جان مادر خواهد بود. در حالی که ترامپ جزئیات بیشتری ارائه نکرد، به نظر می‌رسد که او خواستار ممنوعیت فدرال خواهد شد که محدودتر از ممنوعیت شش هفته‌ای تصویب شده در ایالت‌هایی مانند فلوریدا و جورجیا باشد.

ترامپ مانند گذشته استدلال کرد که موضع معتدل تری در مورد سقط جنین برای پیروزی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری و کنگره در نوامبر ضروری است.

ما باید از عقل سلیم استفاده کنیم تا بفهمیم که ما در قبال نجات ملت خود که در حال حاضر در حال انحطاط جدی است، موظفیم که در انتخابات پیروز شویم که بدون آن چیزی جز شکست، مرگ و ویرانی نخواهیم داشت. ترامپ نوشت.

از زمانی که دادگاه عالی ایالات متحده در تصمیمی در سال 2022، حمایت قانون اساسی از این روش را لغو کرد، مقررات سقط جنین به هر ایالت واگذار شده است. ترامپ از زمان کسب نامزدی جمهوری‌خواهان، تحت فشار گروه‌های ضد سقط جنین و سایرین قرار داشته است تا موضع خود را به تفصیل بیان کند.

پیشنهادی کمتر سخت‌گیرانه نسبت به ممنوعیت شش هفته‌ای می‌تواند آن حامیان ضد سقط جنین را ناراضی کند و در عین حال گروه‌های حامی سقط جنین را که هشدار داده‌اند جمهوری‌خواهان در صورت به دست گرفتن کنترل کاخ سفید و کنگره به دنبال ممنوعیت فدرال خواهند بود را تحریک می‌کند.

جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات، مخالفت ترامپ با حقوق سقط جنین را به یکی از اصول اصلی کمپین انتخاباتی مجدد خود تبدیل کرده است.

(گزارش توسط کانیشکا سینگ، آکانکشا خوشی و جیمز اولیفانت؛ ویرایش توسط تام هوگ و شری ناواراتنام)

منبع