ترامپ پس از اینکه رون دیسانتیس را به دلیل نتایج ضعیف میان دوره ای حزب جمهوری خواه مقصر دانستند و دیسانتیس به خاطر پیروزی بزرگ آن را تحسین کرد، رهنمون شد.

ترامپ در مجموعه ای از پست های منتشر شده در Truth Social در روز پنجشنبه، دیسانتیس را یک “فرماندار متوسط ​​جمهوری خواه با روابط عمومی عالی” خواند و بار دیگر اعتبار صعود سیاسی فرماندار فلوریدا را بر عهده گرفت.

ترامپ امیدوار بود از شتاب انتخابات روز سه‌شنبه برای راه‌اندازی کمپین انتخاباتی خود در سال ۲۰۲۴ استفاده کند، مشروط بر اینکه انتخابات میان‌دوره‌ای دستاوردهای فراوانی را به همراه داشته باشد.

اما «سونامی قرمز» جمهوری‌خواهان که امیدوار بودند هرگز محقق نشود، و تا روز چهارشنبه مشخص شد که بسیاری از نامزدهایی که مورد حمایت ترامپ قرار گرفته‌اند، انتظارات را ناقص می‌کنند – یکی از بزرگترین موفقیت‌ها از پنسیلوانیا، جایی که جان فترمن، مهمت اوز مورد حمایت ترامپ را شکست داد. بیش از چهار درصد

بسیاری از جمهوری خواهان به دلیل نتایج ناراحت کننده، انگشت اتهام را به سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا نشانه رفته اند.

  • آخرین غرغر ترامپ در سایت Truth Social، که توسط سازمان حفاظت از آمریکا (Save America PAC) او نیز به صندوق‌های ورودی فرستاده شد، نشان داد که او نیز از پاسخ دسانتیس ناراضی بود وقتی رسانه‌ها از او پرسیدند که آیا قصد دارد برای ریاست‌جمهوری نامزد شود یا خیر.

    او نوشت: “ران در سال 2017 با حالتی ناامید به سراغ من آمد – او از نظر سیاسی مرده بود و در یک شکست بزرگ به یک کمیسر کشاورزی بسیار خوب، آدام پاتنام، که مملو از پول نقد و اعداد نظرسنجی عالی بود، شکست خورد.”

    حزب جمهوری خواه «موج قرمزی» را که امیدوار بودند در میان دوره ای 2022 ببیند، تولید نکرد.

  • تحلیلگران و رسانه‌های محافظه‌کار و همچنین متحدان خود رئیس‌جمهور سابق پس از عملکرد این هفته این حزب به ترامپ روی آورده‌اند.

    کالب هیل، استراتژیست ارتباطات طرفدار ترامپ، “من عاشق ترامپ بودم و در سال 2016 برای او مبارزات انتخاباتی انجام دادم، اما آن مرد عقل خود را از دست داده و به همه اعضای حزب ما بسیار وابسته شده است تا در آینده چهره ای جدی باشد.” توییت کرد در روز سه شنبه

    با این حال، فرماندار ران دیسانتیس با اختلاف 20 امتیازی نسبت به چارلی کریست، مجدداً برای فرمانداری فلوریدا انتخاب شد.

  • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





    منبع

    سخنگویان ترامپ و دیسانتیس بلافاصله درخواستی برای اظهار نظر از سوی اینسایدر ندادند.

    ران دیسانتیس (چپ) و دونالد ترامپ.جو رادل/گتی ایماژ; اسپنسر پلات/گتی ایماژ

    • در همان زمان، دیسانتیس بلافاصله در آغوش گرفت که روز سه شنبه با اختلاف تاریخی فلوریدا را با برتری نزدیک به 20 امتیاز از رقیب دموکرات خود، چارلی کریست، برد.

      دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، پس از نتایج ضعیف میان دوره ای حزب جمهوری خواه در روز سه شنبه، در شبکه های اجتماعی از فرماندار ران دیسانتیس سخن گفت.

      به نظر می رسد این رقابت قریب الوقوع برای خود ترامپ نیز محسوس باشد.

      به گزارش واشنگتن پست، جیسون چافتز، یکی از همکاران فاکس، در طی بخشی در روز چهارشنبه گفت که دیسانتیس “احتمالاً یکی از نامزدهای پیشتاز – اگر نگوییم پیشتاز – رئیس جمهور بعدی ایالات متحده است.”

      پس از روز انتخابات، ترامپ در سایت Truth Social نوشت: «اکنون که انتخابات در فلوریدا به پایان رسید و همه چیز به خوبی پیش رفت، آیا نباید گفت که در سال 2020، من 1.1 میلیون رای بیشتر در فلوریدا نسبت به ران دی در سال جاری کسب کردم. 5.7 میلیون تا 4.6 میلیون؟

      برای ماه‌ها از دیسانتیس به‌عنوان سرسخت‌ترین رقیب ترامپ در سال 2024 در صورت کاندیداتوری برای ریاست‌جمهوری صحبت می‌شد و نتایج میان دوره‌ای تنها این گمانه‌زنی‌ها را بیشتر تقویت کرده است.

      “و اکنون، ران دی سانکتیمونیوس در حال بازی کردن است! اخبار جعلی از او می پرسد که آیا در صورت کاندیداتوری پرزیدنت ترامپ، قرار است نامزد شود یا خیر، و او می گوید، “من فقط بر رقابت فرمانداری متمرکز هستم، به آینده نگاه نمی کنم.” ترامپ نوشت: «خب، از نظر وفاداری و کلاس، این واقعاً پاسخ درستی نیست.

      ترامپ همچنین به نام مستعار جدید خود برای DeSantis چسبیده است و بارها او را “ران دیسانتیمونیوس” در شعارهای خود خطاب می کند.

      تصویر ترکیبی از ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا و دونالد ترامپ.