ترامپ می‌گوید پس از روی کار آمدن ایلان ماسک، «بسیار خوشحال است که توییتر اکنون در دستان عاقل است».

خرید توئیتر توسط ماسک اواخر پنجشنبه بسته شد و بنیانگذار تسلا و اسپیس ایکس به سرعت چندین مدیر ارشد قدیمی توییتر از جمله مدیر عامل شرکت پاراگ آگراوال، مدیر مالی ند سگال و ویجایا گاد، رئیس سیاست های حقوقی، اعتماد و ایمنی این پلتفرم را اخراج کرد.

ترامپ ادامه داد: بسیار خوشحالم که توییتر اکنون در دستان عاقل است و دیگر توسط دیوانه های چپ رادیکال و دیوانگانی که واقعاً از کشور ما متنفرند اداره نمی شود. توییتر اکنون باید سخت تلاش کند تا خود را از شر تمام ربات‌ها و حساب‌های جعلی که به شدت به آن آسیب رسانده‌اند خلاص کند. بسیار کوچکتر، اما بهتر خواهد بود. من عاشق حقیقت هستم!»

در ساعت 11:49 شب به وقت شرقی، ماسک توییت کرد: “پرنده آزاد شد.”

ترامپ در مصاحبه بعدی با فاکس نیوز دیجیتال از گفتن اینکه آیا هرگز دوباره به توییتر خواهد پیوست یا خیر، خودداری کرد.

ترامپ افزود: فکر نمی‌کنم توییتر بدون من موفق باشد. من 12 سال پیش توییتر را داغ کردم، توییتر را داغ کردم و بعد که آنها فسخ کردند [me]سرد شد و همین شد.»





منبع

او گفت: “من بر حقیقت می مانم.” “من آن را بیشتر دوست دارم، روش کار را دوست دارم، ایلان را دوست دارم، اما روی حقیقت می مانم.

اما ترامپ – که برای همیشه توسط توییتر ممنوع شد و این شرکت به عنوان نقش او در تحریک خشونت در حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره آمریکا توصیف کرد – هیچ اشاره ای به پیوستن مجدد به این پلت فرم حتی در صورت بازگرداندن حساب کاربری خود نکرد. اصرار دارد که قصد دارد به شبکه رسانه اجتماعی نوپای خود، Truth Social پایبند باشد.

ایلان ماسک و رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ (تصویر عکس: Yahoo News؛ عکس ها: سوزان والش/AP، دنیس ون تاین/STAR MAX/IPx از طریق AP)

ماسک که قرار است مدیرعامل توییتر شود، گفته است که ممنوعیت مادام العمر ترامپ را لغو خواهد کرد.

ایلان ماسک و رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ (تصویر عکس: Yahoo News؛ عکس ها: سوزان والش/AP، دنیس ون تاین/STAR MAX/IPx از طریق AP)

«حقیقت اجتماعی تا حدودی به یک پدیده تبدیل شده است. ترامپ در یک پست Truth Social ادعا کرد که هفته گذشته تعداد آن از همه پلتفرم‌های دیگر از جمله TikTok، Twitter، Facebook و بقیه بیشتر بود. همچنین به نظر من بهتر به نظر می رسد و کار می کند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز جمعه گفت که «بسیار خوشحال است که توییتر اکنون در دستان عاقل است» پس از اینکه قرارداد 44 میلیارد دلاری ایلان ماسک برای تصاحب این شرکت رسماً یک شبه بسته شد.