بنن در آخرین لحظه پیشنهاد شهادت به کمیته 6 ژانویه را پیش از محاکمه توهین جنایی ارائه می کند

در نامه کاستلو هیچ اشاره ای به احضاریه کمیته برای اسناد بنن نشده است. اما کاستلو در ایمیلی به POLITICO گفت که بنن همچنین قصد دارد اسنادی را که کمیته احضار می کند به عنوان بخشی از هر ترتیبی ارائه دهد.

او گفت: “من انتظار دارم که از او بشنویم.” و سؤالات زیادی برای او داریم.»

این پیشنهاد یکی دیگر از چروک های لحظه آخری برای کمیته منتخب از یک شاهد سطح بالا است. استوارت رودز، بنیانگذار Oath Keepers، که به دلیل نقشش در جمع آوری این گروه در واشنگتن در 6 ژانویه با اتهام توطئه فتنه انگیزی روبرو است، روز جمعه گفت که از حقوق متمم پنجم خود چشم پوشی می کند و اگر کمیته به او اجازه دهد این کار را علنا ​​انجام دهد، شهادت خواهد داد.

نیکلاس وو در این گزارش مشارکت داشت.



منبع

وزارت دادگستری بنن را در ماه نوامبر به دلیل سرپیچی از کمیته منتخب بررسی شورش 6 ژانویه 2021 در ساختمان کنگره به دو مورد توهین جنایی متهم کرد. یکی از موارد مربوط به امتناع وی از شهادت و دیگری امتناع وی از ارائه اسناد و مدارک است. مشخص نیست که آیا انطباق دیرهنگام بر هر یک از اتهامات علیه او تأثیر می گذارد یا خیر.

کاستلو نیز گفت که بنن ترجیح می‌دهد علنی شهادت دهد، اما به نظر می‌رسد که این یک امر غیرشروع است.

استیو بنن، متحد دیرینه دونالد ترامپ، تنها چند روز قبل از آغاز محاکمه جنایی او به دلیل سرپیچی از احضاریه هیئت، پیشنهادی در آخرین لحظه برای شهادت به کمیته منتخب در 6 ژانویه ارائه کرده است.

پیشنهاد بنن کمتر از 10 روز قبل از شروع محاکمه تحقیر او در 18 ژوئیه ارائه شد. و او قرار است روز دوشنبه برای یک جلسه استماع مهم در برابر قاضی دادگاه منطقه ای ایالات متحده، کارل نیکولز، که تلاش بنن برای به تاخیر انداختن محاکمه خود را تا اکتبر بررسی می کند، در دادگاه حاضر شود. نیکولز همچنین در حال بررسی پیشنهادات بنن است که به نظرات داخلی وزارت دادگستری مربوط می شود و اینکه آیا کاستلو – که سال گذشته به بنن توصیه کرد از کمیته منتخب پیروی نکند – می تواند در دفاع از او شاهد باشد.

او گفت: «روشی که ما با تک‌تک شاهدان رفتار کرده‌ایم یکسان است، آنها وارد می‌شوند، با کمیته آنجا صحبت می‌کنند. “اگر آنها قصد دارند تودیع کنند، آنها سوگند یاد می کنند. فیلم برداری شده است. ضبط می‌شود و سپس آن را از آنجا می‌گیریم.»

یکی دیگر از اعضای هیأت، نماینده جیمی راسکین (D-Md.)، در برنامه “Face the Nation” از شبکه CBS گفت که بازرسان آماده شنیدن صحبت های بنن هستند اما با او متفاوت از شاهدان دیگر رفتار نمی شود.

این پیشنهاد، در نامه‌ای از سوی رابرت کاستلو، وکیل بنن، به نامه‌ای از شخص ترامپ اشاره کرد که مدعی «عدم چشم پوشی» از امتیاز اجرایی نسبت به شهادت بنن است – امتیازی که کمیته و وزارت دادگستری می‌گویند هرگز به درستی مورد استناد قرار نگرفت و ممکن است برای یک کشور قابل اعمال نباشد. رئيس جمهور سابق.

نماینده منتخب کمیته، نماینده زوئی لوفگرن (دولت کالیفرنیا) یکشنبه در برنامه “State of the Union” از CNN گفت که کمیته نامه کاستلو را “حوالی نیمه شب” دریافت کرده است اما هنوز فرصتی برای بحث در مورد آن نداشته است.

مشخص نیست که آیا هیئت این پیشنهاد را جدی می داند یا خیر. بنن برای ماه‌ها از شهادت در کمیته با ادعای «مصونیت» مطلق از احضاریه‌های کنگره به دلیل نقشش در کاخ سفید ترامپ که در سال 2017 به پایان رسید، خودداری کرده است. او استدلال کرد که این مصونیت ناشی از نظرات داخلی داخلی وزارت دادگستری است که کنگره را منع می‌کند. از اجبار شهادت مقامات عالی رتبه فعلی یا سابق. پیشنهاد شهادت نشان می دهد که او ممکن است ادعای مصونیت را کنار بگذارد.

کاستلو در این ایمیل گفت که بنن هنوز این احضاریه را نامعتبر می‌داند، اما خواسته ترامپ مبنی بر شهادت بنن را به تعویق می‌اندازد.

سخنگوی کمیته بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر در مورد پیشنهاد بنن پاسخ نداد.