رای دهندگان MAGA می گویند کیفرخواست به نامزدی ترامپ برای ریاست جمهوری 2024 کمک می کند

ترامپ روز شنبه در پستی در پلتفرم رسانه اجتماعی Truth خود پیش‌بینی کرد که او روز سه‌شنبه در مورد پرونده‌ای در نیویورک که مربوط به پرداخت‌های غیراخلاقی به استورمی دانیلز، ستاره فیلم‌های پورن است، متهم خواهد شد. سخنگوی ترامپ به ان‌بی‌سی نیوز گفت که رئیس‌جمهور سابق از اتهام احتمالی در حال انتظار مطلع نشده است، اما اظهارات خود را بر اساس “نشت اطلاعات غیرقانونی” از دادستان است.

ارنی مورگان، 52 ساله، از مسکاتین، آیووا، احساسات مشابهی را در مورد شبح اتهامات علیه ترامپ ابراز کرد.

دادستان های ارشد در منهتن و شهرستان فولتون، گا.، دموکرات هستند. در سطح فدرال، دادستان ویژه جک اسمیت، که در حال تحقیق در مورد شورش 6 ژانویه و مدیریت ترامپ با اسناد طبقه بندی شده است، توسط دادستان کل مریک گارلند، که در یک دولت دموکرات کار می کند، منصوب شد.

این عامل خاطرنشان کرد که جناحی از حزب جمهوری خواه وجود دارد که فکر می کند ترامپ از قبل برای شکست دادن یک دموکرات مشکل دارد و به دنبال جایگزینی است.

“جعلی!” او قبل از اینکه سؤالی در مورد تحقیقات تکمیل شود، زل زد و افزود که “اصلا” نگران نیست که او توسط پرونده های دادگاه صدمه ببیند.

او گفت: «این چیزی است که حزب در حال حاضر با آن دست و پنجه نرم می کند.

برخی از جمهوری‌خواهان برجسته روز شنبه به سرعت از ترامپ دفاع کردند، که نشان می‌دهد از ایستادن در کنار ترامپ از واکنش‌های سیاسی هراسی ندارند.

مارجوری تیلور گرین، نماینده جمهوری خواه، از متحدان نزدیک ترامپ، در توییتر نوشت که دموکرات ها “احمق هاکه با «سلاح سیاسی» نظام حقوقی علیه ترامپ «سرنوشت خود را مهر و موم می کنند».

یکی از نشانه‌های این که ترامپ در چشم‌انداز کیفرخواست یک امتیاز سیاسی می‌بیند: او روز شنبه درخواست‌های جمع‌آوری کمک‌های مالی را از طریق پیامک و ایمیل به دنبال پست‌هایش در Truth Social ارسال کرد.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است





منبع

والترز که خود را “100 درصد” برای ترامپ در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه توصیف کرد، گفت: “او چند سال است – چه، 6، 7، 8 سال است – آنها چیزی پیدا نمی کنند.” “یعنی بیا، چه کسی می تواند از آن جان سالم به در ببرد، درست است؟”

او که پیش از سخنرانی روز دوشنبه ترامپ به همراه همسر و دو فرزندش در پشت سالن تئاتر آدلر در داونپورت نشسته بود، گفت: «من چندان به آن اعتبار ندارم، زیرا اثبات نشده است، در حال حاضر بی‌اساس است».

هر تأثیری که یک کیفرخواست یا محکومیت بر امیدهای ترامپ برای پیروزی در انتخابات سراسری در سال 2024 داشته باشد، اولین اولویت او جلب جمهوری خواهان برای کسب نامزدی است. او در اکثر نظرسنجی‌های ملی پیشتاز است و ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا – که پیشنهادی را اعلام نکرده است – خود را به عنوان قوی‌ترین رقیب در مراحل اولیه مسابقه متمایز کرده است.

حداقل این دیدگاه طرفداران ترامپ است که در یک گردهمایی روز دوشنبه در داونپورت، آیووا – که اولین رقابت نامزدی در تقویم را برگزار می کند، با NBC News صحبت کردند.

آلن هاکمایر، کشاورز 78 ساله اهل واترلو، آیووا، درباره تحقیقات جنایی ترامپ در منهتن، آتلانتا و واشنگتن، گفت: «فکر می‌کنم این به او کمک می‌کند.» همه آنها کلاهبردار هستند.

رئیس مجلس نمایندگان، کوین مک کارتی، کالیفرنیا، کیفرخواست احتمالی را “سوء استفاده ظالمانه از قدرت” توسط آلوین براگ، دادستان منطقه منهتن خواند و قول داد که از کمیته های کنگره برای بررسی اینکه آیا “از بودجه فدرال برای براندازی دموکراسی ما با مداخله در انتخابات استفاده می شود یا خیر” استفاده خواهد کرد. با پیگردهای سیاسی.»

“این فقط پایه را حتی بیشتر انرژی می دهد. یکی از فعالان جمهوری خواه مستقر در واشنگتن در یک تماس تلفنی بعد از ظهر شنبه گفت: این کاملا به پرزیدنت ترامپ کمک می کند تا در انتخابات مقدماتی شرکت کند. “من خیلی مطمئن نیستم که به طور کلی چه می کند.”

مورگان گفت: «در گذشته موارد زیادی وجود داشته است که در آن کیفرخواست‌ها تلاش کرده‌اند تا از بین بروند، و به نظر می‌رسد که هرگز محقق نشدند. بنابراین، فکر می‌کنم با سابقه‌ی ثابت شده‌اش، او در سال 24 مرد من خواهد بود.»

صدور کیفرخواست می‌تواند شانس دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را برای برنده شدن در نامزدی حزب جمهوری‌خواه در سال 2024 افزایش دهد.

تریسی والترز، یک حسابدار 52 ساله از سدار رپیدز، آیووا، روز دوشنبه پیشنهاد کرد که ترامپ به طور منحصر به فردی برای پیشرفت سیاسی در مواجهه با چالش های قانونی مناسب است.