با تحریک دادگاه عالی، ملتی در امتداد یک محور قرمز-آبی تقسیم می شود

جوآنا ترنر بیسگرو، 46 ساله، پزشک خانواده در مرکز پزشکی دانشگاه راش در شیکاگو، تمام زندگی حرفه ای خود را در اورگان، ویسکانسین، شهر کوچکی در جنوب مدیسون انجام داده بود، زمانی که بیمارستان او توسط یک زنجیره مراقبت های بهداشتی کاتولیک خریداری شد که شروع به محدود کردن سقط جنین کرد. و مراقبت از تراجنسیتی ها او گفت که پس از اینکه قانونگذار ویسکانسین موضوع دختران ترنسجندر در ورزش را مطرح کرد، دوستان فرزندش که دارای جنسیت جنسیتی بود، به قلدری بسیار بدی تبدیل شدند که به اخبار محلی تبدیل شد.

در مورد تغییرات آب و هوایی، تصمیم دادگاه برای محدود کردن اختیارات نظارتی فدرال بر بن‌بست کنگره در مورد قوانین محدودکننده صریح انتشار آلاینده‌های گرمایش آب و هوا مانند دی اکسید کربن و متان تاکید کرده است.

برخی دیگر از شکاف آمریکا در جهت مخالف عبور کرده اند.

بسیاری از محافظه‌کاران از رسانه‌های اجتماعی برای تشکر از ترک ایالت‌های آبی با مالیات بالا و بسیار تنظیم‌شده برای ایالت‌های قرمز با دولت کوچک‌تر و در حال حاضر، قوانین منع سقط جنین تشکر کرده‌اند.

در حالی که ایالت های محافظه کار در حال حرکت به سمت ممنوعیت درمان های انتقال جنسیتی برای افراد زیر 18 سال هستند، قانونگذار کالیفرنیا در حال بررسی لایحه ای است که هر گونه احضاریه ای را که به دنبال اطلاعات در مورد افرادی است که برای چنین مراقبتی به ایالت سفر می کنند، لغو می کند. اما دادستان کل آلاباما با استناد به استدلال دادگاه عالی در تصمیم سقط جنین هفته گذشته گفت که دادگاه های فدرال باید اجازه دهند ممنوعیت ایالتی در مورد مراقبت از انتقال جنسیت اعمال شود.

فرماندار جمهوری‌خواه تگزاس، گرگ ابوت، سال گذشته قانونی را امضا کرد که تلاش می‌کرد تا یک دهه ممنوعیت فدرال برای خفه‌کننده‌ها را لغو کند. و یک قانون جدید در نیوهمپشایر به منظور جلوگیری از همکاری سازمان های مجری قانون ایالتی با آژانس های فدرال برای اجرای قوانین فدرال اسلحه گرم که با نیوهمپشایر مطابقت ندارد، دارد.

جیک گرومباخ، دانشمند علوم سیاسی دانشگاه واشنگتن که بیش از یک دهه پیش مطالعه در مورد چندپارگی کشور را آغاز کرد، گفت که آمریکا از طریق “فشار بیش از حد انحلال مبتنی بر دولت” زندگی می کند، اما او هشدار داد که به جای نگاه کردن به منطقه، نگاهی به منطقه نداشته باشیم. خط گسل بین شهرها و حومه آنها از یک طرف و مناطق روستایی از طرف دیگر. او گفت که یک رای دهنده در میلواکی و یک رای دهنده در روستایی ویسکانسین از نظر ایدئولوژیکی به اندازه یک رای دهنده در اوکلاهاما و یکی در شهر نیویورک متفاوت هستند.

نزدیک به یک سال پیش، خانواده Bisgrove سرانجام از مرز قرمز-آبی به ایوانستون، ایلینوی نقل مکان کردند، جایی که به گفته Bisgrove، فرزندانش پذیرفته خواهند شد و عمل پزشکی او می تواند پیشرفت کند.

تظاهرکنندگان موافق و مخالف حقوق سقط جنین در اورلند پارک، کان، یک روز پس از آن که دادگاه عالی رو در مقابل وید را لغو کرد و عملاً سقط جنین را در بسیاری از ایالت ها غیرقانونی اعلام کرد، در 25 ژوئن 2022 گرد هم می آیند. (دیوید رابرت الیوت/نیویورک تایمز)

هم طرفداران و هم مخالفان حقوق سقط جنین مشابهی را با الغای برده داری می بینند.

سورینو، دوباره با استناد به جداسازی، گفت که تا زمانی که قوای مقننه و مجریه دولت با قوانین حقوق مدنی و حقوق رای در دهه 1960 وارد عمل نشدند، دولت های سرکش نتوانستند مدارس خود را پس از دستور دادگاه عالی در سال 1954 یکپارچه کنند.

تظاهرکنندگان موافق و مخالف حقوق سقط جنین در اورلند پارک، کان، یک روز پس از آن که دادگاه عالی رو در مقابل وید را لغو کرد و عملاً سقط جنین را در بسیاری از ایالت ها غیرقانونی اعلام کرد، در 25 ژوئن 2022 گرد هم می آیند. (دیوید رابرت الیوت/نیویورک تایمز)

فوری ترین نقطه شکست در مورد سقط جنین است، زیرا حدود نیمی از کشور به زودی این روش را محدود یا ممنوع خواهند کرد، در حالی که نیمی دیگر دسترسی به حقوق باروری را گسترش داده یا تقویت می کنند. اما خطوط گسل ایدئولوژیک بسیار فراتر از این یک موضوع است، به تغییرات آب و هوا، کنترل اسلحه و LGBTQ و حقوق رای.

اما باز هم، ایالت ها به سمت نقض قدم می گذارند. ایالات از ویرجینیا تا مین برای محدود کردن انتشار کربن تحت طرح منطقه ای گازهای گلخانه ای متحد شده اند. در غرب، کالیفرنیا، اورگان و واشنگتن به دنبال همکاری در ساحل اقیانوس آرام برای هماهنگ کردن استانداردهای سوخت پاک و حرکت به سمت خودروهای بدون آلایندگی هستند.

هاوارد گرت، سیاهپوست 29 ساله همجنس‌گرا از فرانکلین، تنسی که در سال‌های اخیر کاندیدای عضویت در انتخابات ریاست‌جمهوری شده بود، می‌گوید: «هر کاری از دستم بر می‌آمد انجام دادم تا دهانم را در جایی بگذارم که پولم بود، تا با اقدامات خودم شکاف را پر کنم. ، اولین جشن ژوئن ژوئن را در شهر سازماندهی کرد و روی گسترش LGBTQ به مدارس محلی کار کرد، اما با آزار و اذیت و تهدید به مرگ مواجه شد.

سورینو که اکنون معاون سیاست داخلی بنیاد هریتیج است، گفت: «نمی‌توانم ببینم ما در دو قاره آمریکا زندگی می‌کنیم، جایی که دو دسته از انسان‌ها در این کشور داریم: برخی کاملاً تحت حمایت قانون هستند، برخی دیگر اصلاً محافظت نمی‌شوند.» ، یک اتاق فکر محافظه کار.

دیوید بلایت، مورخ دانشگاه ییل که در دوره تاریخ آمریکا که منجر به جنگ داخلی شد، می‌گوید: «آنها این خانه بالکان‌شده را ایجاد کرده‌اند که تقسیم شده است، و ما تازه داریم می‌بینیم که چقدر بد خواهد بود.

بتانی لاکینا، دانشمند علوم سیاسی دانشگاه روچستر، گفت: قوانین حقوق اسلحه مانند حمایت از صدا خفه کن ها در تگزاس “به سمت ایده ابطال می روند، که ایالت ها باید بتوانند قوانین فدرال را نادیده بگیرند، ایده ای که مستقیماً از برده داری رشد کرده است.” که فدرالیسم را در کشورهای مختلف مطالعه می کند. اما می توانید روزی را تصور کنید که ممنوعیت فدرال برای سقط جنین وجود دارد و فرماندار کالیفرنیا می گوید: “اوه، ما این کار را انجام نمی دهیم.” همه اینها سلاح های بسیار دولبه هستند.»

اینها را ایالات متفرقه بنامید.

در مورد سقط جنین، به نظر می‌رسد که تاریخ به خود می‌چرخد.

آن کاپرارا، رئیس دفتر فرماندار دموکرات ایلینویز، جی بی پریتزکر، گفت که ارائه دهندگان سقط جنین در این ایالت به چند صد زن خارج از ایالت در هفته خدمات می دادند. او گفت که از زمان واژگونی Roe یک هفته پیش، “چند هزار” بوده است.

گرت سال گذشته به واشنگتن دی سی نقل مکان کرد. او گفت: «مردم فقط در قلبشان بیمار بودند، و این چیزی بود که نمی‌توانی آن را تغییر دهی.»

و کتاب‌های ممنوعه یک ایالت، فهرست مطالعه تابستانی نوجوانان دیگری است.

در مورد هر یک از این مسائل، شمال شرق و ساحل غربی کشور در جهت مخالف با بخش میانی و جنوب شرقی آن حرکت می کنند – به استثنای چند مورد، مانند جزایر لیبرالیسم در ایلینوی و کلرادو، و رگه محافظه کاری نیوهمپشایر.

برای برخی از مردم، شکاف‌ها آنقدر عمیق و شخصی شده‌اند که احساس می‌کنند مجبور هستند از یک آمریکا به آمریکای دیگر نقل مکان کنند.

با تشدید شکاف سیاسی بین ایالات، آنچه دانشمندان علوم سیاسی «مرتب‌سازی» می‌نامند ممکن است تسریع شود. کنت گریفین، میلیاردر محافظه‌کار ایلینوی، هفته گذشته اعلام کرد که از شیکاگو به میامی نقل مکان کرده است و سیتادل، صندوق تامینی خود را با خود خواهد برد. او به کارمندانش گفت که فلوریدا محیط شرکتی بهتری را ارائه می دهد.

در عین حال، کاپرارا گفت که دولت پریتزکر به طور معمول به محیط سیاسی خوشایند ایالت می بالد، جایی که حقوق سقط جنین مدون شده است و شرکت ها هرگز در موقعیتی قرار نخواهند گرفت که شرکت والت دیزنی اکنون در فلوریدا اشغال کرده است – بین یک دولت محافظه کار که همجنسگرایان را محدود می کند. و حقوق تراجنسیتی‌ها و مصرف‌کنندگان لیبرال که خواستار عقب‌نشینی شرکت‌ها هستند.

در حالی که ایالت هایی مانند ایلینویز و کلرادو متعهد می شوند که به “پناهگاه امن” برای زنان ایالت های اطراف تبدیل شوند که به دنبال پایان دادن به بارداری خود هستند، مدافعان حقوق سقط جنین بازتابی از تلاش های گذشته ایالت های ضد برده داری در شمال را مشاهده می کنند. اما مخالفان سقط جنین خود را رهایی جنین می دانند و اغلب رفتار تصمیم رو با جنین را با حکم درد اسکات در سال 1857 مقایسه می کنند که سیاه پوستان را از حقوق شهروندی آمریکایی محروم می کرد.

محافظه کاران به پیروزی های خود استراحت نمی دهند. جنبش ضد سقط جنین، که مدت‌ها پیش بر بازگرداندن موضوع حقوق باروری به نمایندگان منتخب در ایالت‌ها تاکید داشت، اکنون درباره ممنوعیت ملی سقط جنین در کنگره صحبت می‌کند.

او گفت: «فرماندار متعهد است که ایلینوی یک واحه باشد. او روی این موضوع تغییر نمی‌کند، اما شکی نیست که بار سنگینی است.»

© 2022 شرکت نیویورک تایمز



منبع

اگر محافظه‌کاران بتوانند کنگره را در نوامبر و کاخ سفید را در سال 2024 به تصرف خود درآورند، ممکن است سال‌های آتی را زمان چرخش به سمت جمع‌آوری قدرت ملی بیشتر بدانند. یک مورد حقوقی که قانون اساسی حق پایان بارداری را شامل نمی شود و یک مورد اخلاقی که سقط جنین قتل است.

برای خبرنامه The Morning از نیویورک تایمز ثبت نام کنید

شان هولیهان، مدیر قانونگذاری ایالتی در مرکز حقوقی گیفوردز برای جلوگیری از خشونت با اسلحه گفت: “این بزرگترین مشکلی است که اکنون با آن روبرو هستیم.” «اگر اکثر مناطق شمال شرقی، بخش‌هایی از غرب میانه و کل سواحل غربی بخواهند قوانین ایمنی خوبی برای اسلحه تصویب کنند، به این معنی نیست که کسی در شیکاگو نمی‌تواند اساساً به هر ایالتی که هم مرز با او است برود و اسلحه بخرد. ”

در مورد اسلحه، واشنگتن دی سی و 11 ایالت، از جمله دلاور و رود آیلند همین هفته گذشته، برخی از سلاح ها و لوازم جانبی مانند مجلات با ظرفیت بالا را در پاسخ به تیراندازی های گسترده در سراسر کشور ممنوع کرده اند. در مقابل، ایالت های جمهوری خواه قوانینی را تصویب کرده اند و به تصویب آنها ادامه می دهند که امکان حمل سلاح گرم پنهان یا پنهان بدون مجوز لازم را فراهم می کند.

او گفت: «شرکت‌ها نمی‌خواهند با افرادی که کسب‌وکارشان را تحریم می‌کنند، یا تلاش می‌کنند تا مردم را به سمت آنها سوق دهند، بخصوص کارگران جوان‌تر، برخورد کنند.

کیتی دایکز، کمیسر دپارتمان انرژی و حفاظت از محیط زیست کنتیکت و رئیس هیئت مدیره ابتکار ساحل شرقی گفت: «من قویاً از داشتن قدرت EPA برای تنظیم انتشار گازهای گلخانه‌ای و سایر آلاینده‌های سوخت‌های فسیلی حمایت می‌کنم. . اما RGGI از سال 2009 برقرار است و سیگنال‌های واضح و قابل پیش‌بینی را به بخش برق و کشورهای عضو ارائه کرده است. تنها زمانی موضوعیت بیشتری پیدا می‌کند که شاهد کاهش اختیارات فدرال باشیم.»

مورخان تلاش کرده اند تا لحظه ای موازی بیابند که شکاف قرن نوزدهم بر سر برده داری را مطرح کند. درگیری بین قوه مجریه و دیوان عالی در دوران نیو دیل در دهه 1930. نبردهای شدید بر سر حقوق مدنی در دوران بازسازی و در دهه 1950 و اوایل دهه 1960. و ظهور گروه های مسلح و خشونت آمیز مانند آب و هوا زیرزمینی در اواخر دهه 60.

راجر سورینو، محافظه‌کار اجتماعی برجسته و مقام ارشد دولت ترامپ، از مبارزه سیاه‌پوستان آمریکایی برای برابری استناد کرد و گفت 10 سالی که بین تصمیم دادگاه عالی براون علیه شورای آموزش و پایان دادن به جدایی‌سازی «جدا اما برابر» و کنگره گذشت. تصویب قانون حقوق مدنی در سال 1964 منعکس کننده مبارزه پیش رو در مورد سقط جنین بود.

تنش های لحظه ای ممکن است در مناطق مرزی متخلخل آمریکای قرمز و آبی شدیدتر باشد. هیئت رئیسه سن لوئیس، در واکنش به ممنوعیت سقط جنین در ایالت میسوری، در نظر دارد از یک میلیون دلار کمک مالی برای کمک به زنانی که به دنبال سقط جنین در آن سوی مرز در ایلینوی هستند، استفاده کند.

او گفت: «اینجا شباهت‌های عمیقی وجود دارد. پس از آن، ارزش یک انسان، بین سیاه‌پوستان و سفیدپوستان آمریکایی اندازه‌گیری شد. اینجا ارزش انسان درون رحم و بیرون آن است.»

پارگی در درزها توسط اکثریت محافظه کار شش رای در دیوان عالی تسریع شده است، که فدرالیسم عضلانی حقوق ایالت ها را پذیرفته است. در 10 روز گذشته، دادگاه حق سقط جنین در قانون اساسی را حذف کرد، توانایی دولت فدرال برای تنظیم آلودگی ناشی از گرم شدن آب و هوا را محدود کرد و ایالت‌ها و شهرهای لیبرال را از ممنوع کردن اکثر شهروندان خود از حمل اسلحه مخفی در خارج از خانه‌هایشان منع کرد.

او گفت: «در پایان، اخلاق من با کاری که می‌توانم انجام دهم مطابقت ندارد.»

گرومباخ گفت، با این حال، تحریف و محدودیت در دسترسی به رأی در ایالت های جمهوری خواه به محافظه کاران مزیت نهادی بیشتری نسبت به دموکرات های برتر در ایالت های لیبرال تر داده است. او به یک نقشه قانونگذاری نادرست در نیویورک که مسدود شده بود و به نقشه های مشابهی که در لوئیزیانا، اوهایو و فلوریدا پیش رفته اند اشاره کرد.

به نظر می رسد که ایالات متحده تحت فشار تصمیمات دیوان عالی در کاهش حقوقی که لیبرال ها آن را گرامی می دارند و گسترش حقوقی که محافظه کاران آن را گرامی می دارند، در حال جدا شدن به کشورهای جداگانه با سیاست های اجتماعی، زیست محیطی و بهداشتی کاملاً متضاد است.

حتی در جایی که افکار عمومی مختلط‌تر است، مانند اوهایو، ویسکانسین، جورجیا، کارولینای شمالی و تگزاس، سلطه جمهوری‌خواهان بر مجالس قانون‌گذاری ایالتی تضمین کرده است که سیاست‌ها در این ایالت‌ها با سیاست‌های قرمزترین ایالت‌های اتحادیه مطابقت دارد، نه اینکه به وسط برسد. زمین

کشورهای سوخت فسیلی در جهت مخالف حرکت می‌کنند و برای اکتشاف بیشتر و تولید بیشتر زغال‌سنگ، نفت و گاز طبیعی و مقررات کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای فشار می‌آورند و مشاغل محلی و اولویت‌های اقتصادی کلی را جلوتر از تأثیر تغییرات آب و هوایی قرار می‌دهند.