نزدیک به 850000 نفر طوماری را امضا کردند و خواستار برکناری قاضی کلارنس توماس از دیوان عالی پس از حکم رو علیه وید شدند.

پس از اینکه SCOTUS Roe v. Wade را واژگون کرد، تماس ها برای حذف توماس افزایش یافت.

به گزارش هیل، صدها هزار نفر طوماری را امضا کرده اند که خواستار برکناری قاضی کلارنس توماس از دیوان عالی پس از لغو پرونده Roe v. Wade هستند.

تا روز شنبه حدود 841016 نفر طومار Move On را امضا کرده اند.

  • «کلارنس توماس، قاضی دیوان عالی – که در کنار اکثریت برای سرنگونی رو قرار گرفت – روشن کرد که چه اتفاقی می افتد: لغو احکام دادگاه عالی که حقوق همجنسگرایان و حقوق پیشگیری از بارداری را تثبیت می کند.»

    این طومار همچنین همسر توماس، جینی توماس را که متهم به دست داشتن در به چالش کشیدن نتایج انتخابات ریاست جمهوری 2020 بود، فراخوانی کرد.

    در این دادخواست آمده است: “دادگاه عالی دست راستی، هفته گذشته رو علیه وید را لغو کرد و عملاً حق حریم خصوصی و استقلال بدنی را که در 50 سال گذشته سابقه قانونی در نظر گرفته شده بود، سلب کرد.”

    قاضی کلارنس توماس در نظر مخالف خود به تصمیم دادگاه عالی روز پنجشنبه یک ادعای گمراه کننده در مورد واکسن های COVID-19 تکرار کرد.ارین شاف / آسوشیتدپرس

    • اینسایدر قبلا گزارش داده بود که پس از لغو پرونده Roe v. Wade، توماس گفت که دادگاه همچنین باید در احکامی که از دسترسی به پیشگیری از بارداری، روابط همجنس‌گرایان و ازدواج همجنس‌گرایان محافظت می‌کند، «بازنگری» کند. دموکرات‌ها، از جمله الکساندریا اوکاسیو-کورتز، نماینده پارلمان نیز از برکناری توماس از صندلی خود حمایت کرده‌اند.

      در این طومار آمده است: “شکست توماس در استعفای خود مستلزم تحقیقات فوری و تشدید هشدار است. و این آخرین مورد در تاریخ طولانی تضاد منافع در خدمت یک برنامه جناح راست و آمیختن نقش قدرتمند او با فعالیت های سیاسی محافظه کار او است.” ادامه داد. او نشان داده است که نمی تواند یک قاضی بی طرف باشد و بیشتر به فکر سرپوش گذاشتن بر کودتای همسرش است تا سلامت دادگاه عالی.

      هفته گذشته، قضات محافظه کار عالی ترین دادگاه، حکم مهمی را که سقط جنین را در سراسر ایالات متحده قانونی می کرد، لغو کردند و اعتراضات سراسری را برانگیخت. اکنون طوماری که توسط Move On، یک گروه مدافع ایجاد شده است، نزدیک به 850000 امضا دارد که خواستار استیضاح توماس هستند.

      هزاران نفر طوماری را برای استیضاح قاضی کلارنس توماس امضا کرده اند.

    • اصل مقاله را در Insider بخوانید



  • منبع

    قاضی کلارنس توماس