بایدن قانونی را برای کمک به حفظ اردوگاه‌های حبس ژاپنی آمریکایی در جنگ جهانی دوم امضا کرد

قانون جدیدی که روز چهارشنبه توسط رئیس جمهور جو بایدن امضا شد، به یادآوری تاریخچه حبس آمریکایی های ژاپنی توسط دولت ایالات متحده در طول جنگ جهانی دوم کمک می کند.

این قانون که توسط نماینده دوریس ماتسوی، نماینده کالیفرنیا، و سناتور برایان شاتز، از دی-هاوایی رهبری می‌شود، بودجه‌هایی را که به حفظ مکان‌هایی که ده‌ها هزار آمریکایی ژاپنی آمریکایی در آن‌ها بازداشت شده‌اند، از جمله Manzanar در کالیفرنیا و روهور، کمک می‌کند. در آرکانزاس

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

قانون آموزش حبس آمریکایی Norman Y. Mineta ژاپنی در مارس 2021 در مجلس ارائه شد و در سال جاری بدون اعتراض به تصویب رسید قبل از تصویب سنا. مینتا، وزیر سابق حمل و نقل که در ماه مه گذشته درگذشت، اولین آمریکایی آسیایی بود که منشی کابینه شد و دو سال را در اردوگاه حبس گذراند.

بیش از 75 سال پیش، دولت ایالات متحده 120000 آمریکایی ژاپنی را در پاسخ به بیگانه هراسی و هیستری دوران جنگ که پس از بمباران پرل هاربر در سال 1941 به دنبال داشت، زندانی کرد. جامعه به عنوان یک تهدید امنیت ملی تلقی می شد. چند دهه بعد، یک کمیسیون فدرال که وظیفه بررسی این محرومیت در زمان جنگ را بر عهده داشت، دریافت که دولت علیرغم وجود هیچ مدرک مستندی مبنی بر تهدید جاسوسی یا خرابکاری، اقدام به عزل و بازداشت کرده است.

این یافته‌ها مبنایی برای قانون آزادی‌های مدنی بود که در سال 1988 توسط رئیس‌جمهور رونالد ریگان امضا شد و در پی جنبش گسترده جامعه ژاپنی آمریکایی، عذرخواهی رسمی برای حبس‌های جمعی ارائه کرد. همچنین برای قربانیان بازمانده غرامت فراهم کرد.

شاتز در بیانیه‌ای درباره این قانون گفت: «اسارت‌گیری شهروندان ژاپنی آمریکایی یکی از تاریک‌ترین و شرم‌آورترین دوره‌های تاریخ ما است. داستان بسیاری از کسانی که به ناحق آزادی خود را از دست دادند، دارایی های خود را از دست دادند و به زور از خانه های خود بیرون رانده شدند، باید یادآور وظیفه ما برای حمایت از حقوق هر آمریکایی باشد.»

این قانون نه تنها کمک مالی برای برنامه مکان‌های حبس آمریکایی ژاپنی در سال 2006 را تمدید می‌کند، بلکه 10 میلیون دلار را برای کمک‌های بلاعوض برای درک «استفاده و سوء استفاده از قدرت» و ارتقای آگاهی در مورد این دوره تاریک در تاریخ آمریکا تعیین می‌کند.