ایلان به سرعت متوجه شد که نیک فوئنتس برای توییتر بسیار نفرت انگیز است

نیک فوئنتس، 24 ساله برتری طلب سفیدپوست، در مرکز مبارزات چندگانه راست افراطی، از جمله تجمعات چندگانه توقف دزدی، بوده است. گروه هواداران آنلاین او چندین کمپین آزار و اذیت دیجیتالی را علیه منتقدان اجرا کرده اند.

نیک فوئنتس، ملی‌گرای سفیدپوست و یهودی ستیز، تنها یک روز پس از بازگشت به توییتر به لطف عفو عمومی شخصیت‌های نفرت‌انگیز توسط ایلان ماسک، بار دیگر از این پلتفرم کنار گذاشته شد.

دیگر حساب‌های راست افراطی در توییتر برای بازگرداندن نمایه‌های فوئنتس و الکساندر شروع به کار کرده‌اند. خود فوئنتس به انجمن صومعه‌ای خود در تلگرام رفته تا حساب خود را پس بگیرد. ماسک به‌طور مستقیم از افراد راست‌گرا، مانند نویسنده توطئه‌گرا، اندی انگو، درباره ممنوعیت حساب‌های کاربری مشاوره می‌گیرد. این شامل محققان ضد فاشیست و دیگر افرادی است که به طور گسترده در مورد راست افراطی گزارش داده اند.

از زمانی که ماسک قدرت را به دست گرفت، سخنان نفرت پراکنی در توییتر وجود داشته است که محققان آن را به نمونه هایی از خشونت در دنیای واقعی مرتبط کرده اند. روز چهارشنبه، گروهی از دانشجویان یهودی آلمانی در کنار سازمان مبارزه با سخنان نفرت انگیز HateAID شکایتی را علیه توییتر تنظیم کردند و شکایت کردند که این شرکت در حذف محتوای ضدیهودی کوتاهی کرده است. این گروه‌ها استدلال می‌کنند که حق قانونی دارند توییتر را مجبور کنند تا از شرایط و ضوابط خود در برابر اجازه دادن به سخنان نفرت‌انگیز در این پلتفرم پیروی کند.

بیشتر از Gizmodo

اشتباه فوئنتس این بود که بلافاصله به ناسیونالیسم سفیدپوست او دامن زد. سایر نئونازی‌ها حساب‌های خود را مدت‌ها پس از بازگرداندن پلتفرم متعلق به ماسک در چند ماه گذشته حفظ کرده‌اند. سازمان‌دهنده Stop the Steal و شخصیت راست افراطی علی الکساندر نیز روز چهارشنبه حساب کاربری خود را مسدود کرد. حساب اسکندر در اوایل این ماه بازگردانده شد.

توییتر هیچ بیانیه‌ای درباره بازگرداندن یا ممنوع شدن حساب‌های فوئنتس یا سایر حساب‌های راست افراطی ارائه نکرده است. Gizmodo برای اظهار نظر با این شرکت تماس گرفت، اما از آنجایی که پلتفرم دیگر تیم ارتباطی ندارد، احتمالاً پاسخی نخواهیم شنید.

فوئنتس پس از بازگرداندن حساب خود، در چند ساعتی که فعال بود، مطالب زیادی در پروفایل اصلی خود ارسال نکرد. با این حال، هانا گیس، محقق ارشد مرکز حقوق فقر جنوبی، نوشت که Fuentes یک شبه میزبان یک فضای توییتر بود جایی که او هم از هیتلر و هم تروریست داخلی تد کاچینسکی، AKA Unabomber ستایش کرد.

نیک فوئنتس با کلاه Make America Great Again در مقابل پرچم اولین آمریکا ایستاده است.

ادامه مطلب

برای مطالعه کامل مقاله اینجا کلیک کنید.





منبع

نیک فوئنتس با کلاه Make America Great Again در مقابل پرچم اولین آمریکا ایستاده است.

توییتر فوئنتس را روز سه شنبه بدون اطلاع قبلی یا هیاهو بازگرداند. فوئنتس به‌خاطر پخش‌های زنده‌اش شناخته می‌شود که در آن به ستایش آدولف هیتلر، انکار هولوکاست و ترویج نظریه جایگزینی عالی می‌پردازد، در حالی که از اینکه محافظه‌کاران جریان اصلی چگونه به اندازه کافی از سیاست‌های نفرت‌انگیز او استقبال نکرده‌اند، شکایت می‌کند. این نفرت پراکن حتی در فضای آنلاین شهرت بیشتری پیدا کرده است، زیرا او به عنوان وینگر رپر رسوایی Ye، سابقا کانیه وست شناخته می شود. طرفداران او، جامعه‌ای به نام «گروپرها»، پیام‌های او را در رسانه‌های اجتماعی پخش می‌کنند، حتی اگر فوئنتس از اکثر پلتفرم‌های اصلی تبعید شده است.

برای خبرنامه Gizmodo ثبت نام کنید. برای آخرین اخبار، فیس بوک، توییتر و اینستاگرام