او حاضر است همه چیز را برای منافع سیاسی خود قربانی کند.

چنی گفت که مک کارتی را “مناسب برای پست” نمی بیند و عدم حمایت او از مردم اوکراین “خطرناک” است، و افزود: “او بهتر می داند.”

در پاسخ، لیز چنی مک کارتی را «رهبر جناح طرفدار پوتین» حزب جمهوری‌خواه خواند و گفت که او «همه چیز» را برای منافع خود قربانی خواهد کرد.

  • تصحیح: 23 اکتبر 2022 – نسخه قبلی این داستان از لیز چنی به عنوان یکی از اعضای “سابق” کنگره یاد می کرد. او مقدماتی خود را از دست داد اما همچنان در کنگره باقی مانده است.

    مک کارتی سه‌شنبه گذشته نسبت به ارسال کمک‌های بیشتر به اوکراین ابراز تردید کرد و گفت: «این یک چک سفید رایگان نیست» در یک انشعاب قاطع از موضع میچ مک‌کانل، رهبر اقلیت سنا مبنی بر اینکه دولت بایدن و متحدانش باید «برای تأمین ابزارهای مورد نیاز اوکراین تلاش بیشتری انجام دهند». برای خنثی کردن تجاوز روسیه.”

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • منبع

    کوین مک کارتی، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا پس از اظهارات هفته گذشته خود مبنی بر محدود شدن کمک به اوکراین در صورت به دست گرفتن کنترل مجلس نمایندگان در انتخابات نوامبر توسط جمهوری خواهان، با انتقاداتی مواجه شده است که پیش از این نیز به او وارد شده بود.

    وود با اشاره به حمایت عمومی مک کارتی از دونالد ترامپ پس از حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره، به اینسایدر گفت: «او حرفه سیاسی خود را به جای آنچه برای دموکراسی خوب است انتخاب کرد. “در مورد آن افسران پلیس شجاع کاپیتول که برای دفاع از دموکراسی جنگیدند. این چیزی است که مردم می بینند، این چیزی است که مردم در نهایت می بینند. کوین مک کارتی روح مادرش را خواهد فروخت تا از حرفه سیاسی خود محافظت کند و هر کاری که رئیس جمهور سابق می گوید انجام دهد. و این اشکالی ندارد.”

    کوین مک کارتی

    کوین مک کارتی هفته گذشته پیشنهاد کرد در صورت پیروزی حزب جمهوری خواه در مجلس نمایندگان در ماه نوامبر، کمک به اوکراین محدود شود.

  • “[A]چنی، هر لحظه از زمان، صادقانه بگویم، پس از انتخابات 2020، زمانی که مک کارتی رهبر اقلیت این فرصت را داشت که کار درست را انجام دهد یا کاری را انجام دهد که در خدمت اهداف سیاسی خود باشد، او همیشه در خدمت اهداف سیاسی خود است. در طی یک مصاحبه یکشنبه با Meet the Press گفت: “و، می دانید، این به چیزی است که ما در چند روز گذشته با این نظرات در مورد کمک به اوکراین دیدیم، این ایده که به نوعی حزب در حال حاضر دیگر قصد ندارد از مردم اوکراین حمایت کنید.”

    حتی در درون حزب خود نیز، اعضا از عزم ضعیف مک کارتی انتقاد کرده‌اند، آدام کینزینگر، نماینده ABC نیوز گزارش داد که رهبر اقلیت مجلس نمایندگان پس از حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره، “فقدان رهبری” را نشان داد.

    با وجود حمایت عمومی از رئیس جمهور سابق، مک کارتی پس از افشای محکومیت های خصوصی اقدامات ترامپ در 6 ژانویه، خشم جمهوری خواهان سرسخت MAGA را نیز برانگیخت. در فایل صوتی فاش شده، مک کارتی شنیده شد که رفتار ترامپ را «غیرقابل قبول» خواند و گفت: «من با این مرد برخورد کرده‌ام»، قبل از اینکه او بعداً علناً با ترامپ ملاقات کرد و با امضای نامه‌ای از دادگاه عالی خواست که نتایج انتخابات در ایالت‌های کلیدی را لغو کند. به گزارش ای بی سی نیوز، مت گاتز مک کارتی را به دلیل انتقاداتش از رئیس جمهور سابق “مرد ضعیف” خواند، در حالی که تاکر کارلسون مجری فاکس نیوز او را به “عروسک خیمه شب بازی حزب دموکرات” متهم کرد.

    این اولین بار نیست که چنین انتقادی به مک کارتی وارد می شود. رقیب دموکرات او، ماریسا وود، به اینسایدر گفت که برای محافظت از حرفه‌اش «روح مادرش را می‌فروشد» و حتی مشتاق‌ترین رای‌دهندگان او در بیکرسفیلد کالیفرنیا گفته‌اند که او محاسباتی با انگیزه‌های سیاسی انجام می‌دهد، هر چند نامحبوب، برای ماندن در مقام.

    رهبر اقلیت مجلس به دلیل تمایل به انجام هر کاری برای حفظ قدرت در میان منتقدان شهرت پیدا کرده است.

  • رهبر اقلیت مجلس، کوین مک کارتی، کالیفرنیا.تام ویلیامز/CQ-Roll Call، Inc از طریق Getty Images

    • نمایندگان مک کارتی بلافاصله به درخواست اینسایدر برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

      گروه کوچکی از قانونگذاران جمهوری خواه، از جمله نماینده مارجوری تیلور گرین از جورجیا و نماینده توماس ماسی از تنسی، عمدتا با ارسال کمک به اوکراین مخالفت کرده اند. از آنجایی که مک کارتی در تعهد به حمایت مالی و نظامی بیشتر از کشور در مواجهه با تهاجم نیروهای روسی تردید داشت، نماینده لیز چنی از او انتقاد کرد که خود را به عنوان “رهبر جناح طرفدار پوتین” حزب جمهوری خواه معرفی می کند.

      لیز چنی، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه در مصاحبه ای با Meet گفت: «این واقعیت که او مایل است در مسیری حرکت کند که نشان دهد آمریکا دیگر برای آزادی ایستادگی نخواهد کرد، فکر می کنم به شما می گوید که او حاضر است همه چیز را برای منافع سیاسی خود قربانی کند. فشار.