“آنها با ما مانند حیوانات رفتار کردند”

نکته خبری دارید؟ تماس با این خبرنگار در [email protected].

“دختران را کتک زدند، دختران را با جریان برق شکنجه کردند، با چکش زدند، این ساده ترین کار است. دخترها را آویزان کردند. من اصلاً در مورد غذا صحبت نمی کنم، زیرا ترش بود. حتی به سگ ها هم نمی دهند. هانا درباره نحوه رفتار با زنان به Ukrinform گفت.

هانا 26 ساله یکی از 108 زن از جمله 12 غیرنظامی بود که روز دوشنبه در یکی از بزرگترین مبادلات جنگ از اسارت روسیه آزاد شدند. آندری یرماک، رئیس دفتر ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، گفت که این اولین تبادل زندانیان زن از زمان آغاز جنگ در فوریه است.

زنی به نام هانا او گفت که با زنان در اسارت روسیه مانند حیوانات رفتار می شود.

  • بازرسان به سفارش سازمان ملل در ماه سپتامبر به این نتیجه رسیدند که نیروهای روسیه تعدادی جنایات جنگی از جمله شکنجه و تجاوز جنسی را علیه سربازان، غیرنظامیان و حتی کودکان مرتکب شده اند. آنها همچنین شواهدی مبنی بر اخراج اجباری پیدا کرده بودند که ممکن است جنایت جنگی نیز باشد، زیرا گزارش ها حاکی از آن است که نیروهای روسی کودکان اوکراینی را برخلاف میل خود می گیرند تا آنها را به عنوان روسی بزرگ کنند.

    او که تنها به عنوان هانا او. برای محافظت از خانواده واقع در سرزمین های تحت اشغال روسیه شناخته شده است، به خبرگزاری دولتی اوکراین Ukrinform در مورد تجربیات خود با چشمان اشک آلود گفت: “آنها با ما مانند حیوانات رفتار می کردند. من به شما بیشتر می گویم: حتی حیوانات نیز این کار را انجام نمی دهند. اینطور رفتار نکن.”

    زنان به عنوان بخشی از مبادله زندانیان زن با روسیه در 17 اکتبر 2022 در اوکراین به سمت بستگان خود می روند.دفتر ریاست جمهوری اوکراین/ خبرگزاری آنادولو از طریق گتی ایماژ

    • پس از اینکه ماه گذشته نیروهای روسی از ایزیوم بیرون رانده شدند، تحقیقات آسوشیتدپرس ده مکان را در این شهر شناسایی کرد که در آنها اوکراینی ها، از جمله غیرنظامیان، شکنجه شده بودند. یک زن به واشنگتن پست گفت که جزئیات شکنجه خود را روی دیوارهای محل نگهداری اش حک کرده بود تا مردم بدانند اگر زنده نمی ماند چه اتفاقی برای او افتاده است.

      مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • منبع

    این جوان 26 ساله هفته گذشته بخشی از تبادل زندانیان بود که منجر به آزادی 108 زن اوکراینی شد.

  • از زمانی که اوکراین به مناطق تحت کنترل روسیه پیشروی کرده است، داستان های بیشتری منتشر شده است.

    یک سرباز اوکراینی که هفته گذشته پس از مبادله بزرگ زندانیان به خانه بازگشت، شکنجه هایی را که او و سایر زنان در طول شش ماه اسارت توسط نیروهای روسی دریافت کردند، توصیف کرد.

    او ادامه داد: «آنهایی که خالکوبی می‌کردند… می‌خواستند دست‌های ما را ببرند، خالکوبی‌ها را بریدند، ما را با آب جوش سوختند، فقط به این دلیل که شما وجود دارید، زیرا شما یک دریایی هستید، زیرا شما اوکراینی صحبت می‌کنید.» چیزی که او را نگه داشت “رویای بازگشت به خانه” بود.

    زنان به عنوان بخشی از مبادله زندانیان زن با روسیه در 17 اکتبر 2022 در اوکراین به سمت بستگان خود می روند.

    داستان او به گزارش های دست اول در توصیف شکنجه توسط نیروهای روسی می افزاید.

  • داستان او به تعداد فزاینده ای از شکنجه های دست اول توسط نیروهای روسی می افزاید که هم بر نیروهای نظامی و هم غیرنظامیان اعمال می شود. شکنجه، صرف نظر از اینکه بر چه کسی استفاده می شود، طبق کنوانسیون ژنو جنایت جنگی محسوب می شود.

    به گزارش Ukrinform، هانا هنگام خدمت در ماریوپل به عنوان بخشی از تیپ 36 تفنگداران دریایی اوکراین به اسارت درآمد. او از جمله نظامیان اوکراینی بود که در ماه مه پس از گیر افتادن در کارخانه فولاد آزوفستال در ماریوپل برای هفته ها در حالی که نیروهای روسی آن را محاصره و بمباران کردند، تسلیم شدند. او شش ماه بعد را در اسارت گذراند.