انفجار در پایگاه هوایی هسته‌ای در فاصله 150 مایلی مسکو فاز جدید و خیره‌کننده‌ای از جنگ را آغاز کرد.

تقریباً بلافاصله پس از گزارش‌ها، آژیرهای حمله هوایی در سرتاسر اوکراین از رگبار حملات موشکی خبر داد که بسیاری از آنها زاپوریژژیا را هدف قرار دادند، جایی که گزارش شد حداقل دو نفر پس از تخریب چندین بلوک مسکونی توسط موشک‌ها کشته شدند. پس از حملات روسیه، چندین شهر گزارش دادند که برق و آب نداشتند.

رومن بوسارگین، فرماندار منطقه ساراتوف که پایگاه انگلس-2 در آن مستقر است، در تلگرام نوشت که سازمان‌های مجری قانون به دنبال «اطلاعات مربوط به حوادث در تأسیسات نظامی» هستند و افزود: «هیچ مورد اضطراری در مناطق مسکونی شهر رخ نداده است».

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری تسنیم نگهبان.

مقامات دیگر فکر کردند که ضررهای مرکب روسیه سود اوکراین است. “زمین گرد است – کشفی که گالیله انجام داد. میخایلو پودولیاک، مشاور ولودیمر زلنسکی، روز دوشنبه در تلگرام نوشت: نجوم در کرملین مورد مطالعه قرار نگرفت و به اخترشناسان دربار ترجیح داده شد. اگر چنین بود، آنها می دانستند: اگر چیزی به حریم هوایی کشورهای دیگر پرتاب شود، دیر یا زود اشیاء پرنده ناشناخته به نقطه عزیمت باز می گردند.

سرگئی کارپوخین/رویترز

بعد از ظهر دوشنبه، چندین نفر در کریمه گزارش دادند که صدای انفجارهایی را در آنجا شنیده اند که نشان دهنده تلاش هماهنگ شده است.

بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید. ثبت نام کن.

بیشتر در The Daily Beast بخوانید.

سرگئی کارپوخین/رویترز

آنتون گراشچنکو، وزیر کشور اوکراین، تصاویری از این انفجارها را در تلگرام منتشر کرد که نشان می‌دهد آنها از نزدیک دنبال می‌کنند. گراشچنکو صبح دوشنبه نوشت: «برخی منابع گزارش می دهند که صبح امروز هواپیماهای مستقر در فرودگاه های انگلس و ریازان قرار بود بار دیگر زیرساخت های انرژی اوکراین را بمباران کنند.

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.



منبع

انفجار کامیون سوخت در پایگاه نزدیک ریازان حداقل سه کشته و نیم دوجین زخمی برجای گذاشت و بنا بر گزارش ها به بمب افکن های Tu-95 و بمب افکن های موشک دوربرد Tu-22M که دارای قابلیت هسته ای هستند آسیب رساند.

انفجار دوم پایگاه انگلس-2 را که بمب افکن های Tu-95 در ماه گذشته زیرساخت های اوکراین را کوبیده اند رخ داد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین تایید کرد که به پوتین در مورد “وضعیت” توصیه شده است، اما در مورد اینکه چه کسی ممکن است در پشت آن باشد، حدس و گمان ننمود و به گفته خبرنگاران در جلسه توجیهی روز دوشنبه گفت که او فقط “درباره آن در رسانه ها خوانده است” بسیار باورنکردنی است.

این انفجارها – که ممکن است حملات موشکی یا هواپیماهای بدون سرنشین بوده باشد، اما هنوز تأیید نشده است – نشان می دهد که هر کسی پشت آنهاست می خواسته ترسی را درست در قلب روسیه ایجاد کند.

دو انفجار در پایگاه‌های نظامی روسیه، از جمله پایگاه دیاگیلوو در نزدیکی ریازان در فاصله 150 مایلی مسکو، به این معناست که جنگ در اوکراین درست به آستان ولادیمیر پوتین رسیده است.