آینده رئیس جمهور آفریقای جنوبی توسط حزب حاکم در نظر گرفته شده است

رامافوزا همچنین از جلسه کمیته ملی کاری حزب که روز یکشنبه برگزار شد، کنار گذاشته شد.

پیش از این، نوسیویوه ماپیسا-نکاکولا، رئیس مجلس، اعلام کرد که درخواست یکی از احزاب اپوزیسیون برای رای گیری مخفی از سوی پارلمان رد شده است.



منبع

کمیته اجرایی ملی کنگره ملی آفریقا با 86 عضو، بالاترین نهاد تصمیم‌گیری حزب است و این قدرت را دارد که رئیس‌جمهور را مجبور به استعفا کند و قانون‌گذاران خود را در مورد نحوه رأی‌گیری در مورد موضوعات مختلف راهنمایی کند.

رامافوسا با درخواست مخالفان خود در داخل حزب و احزاب اپوزیسیون برای کناره‌گیری مواجه است، زیرا این گزارش نشان می‌دهد که او ممکن است قوانین مبارزه با فساد را در گزارش درست دزدی به پلیس نقض کرده باشد و سوالاتی در مورد منبع پول مطرح کرده است.

مابه گفت: “ما می توانیم به شما اطمینان دهیم که ANC قادر است همه اینها را مدیریت کند، ما این کار را در گذشته انجام داده ایم و اکنون نیز این کار را انجام خواهیم داد.”

کنگره ملی آفریقا همچنان اکثریت کرسی های پارلمان را در اختیار دارد که برای جلوگیری از رای گیری همه احزاب مخالف برای آغاز روند استیضاح رامافوزا کافی است.

مابه گفت که رامافوسا برای مدت کوتاهی در جلسه شرکت کرد و از آنجا که در حال بحث کردن درباره موضوعی بود که شخصاً او را تحت تأثیر قرار می داد، خود را کنار گذاشت.

فریزر رامافوسا را ​​به پولشویی و نقض قوانین مالیاتی و کنترل ارز خارجی کشور متهم کرد.

ژوهانسبورگ (AP) – مقامات این حزب تأیید کردند که نشست مهم حزب حاکم کنگره ملی آفریقای جنوبی برای بحث در مورد آینده رئیس جمهور سیریل رامافوزا در روز دوشنبه در ژوهانسبورگ برگزار شد.

انتظار می رود در این نشست تصمیم گیری شود که آیا رامافوسا باید به عنوان رهبر خود باقی بماند یا پس از گزارش توهین آمیز پارلمان درباره سرقت مبالغ هنگفت دلار از مزرعه وی در سال 2020 استعفا دهد.

رامافوسا هر گونه تخلفی را رد کرده و مدعی است که این پول از فروش حیوانات مزرعه او بوده و او موضوع را به رئیس واحد حفاظت ریاست جمهوری خود گزارش داده است.

این گزارش توسط یک هیئت مستقل منصوب به تحقیق درباره اتهامات مطرح شده توسط آرتور فریزر، رئیس سابق اطلاعات کشور مبنی بر تلاش رامافوسا برای سرپوش گذاشتن بر سرقت حدود 4 میلیون دلاری از مزرعه فالا فالا خود در استان لیمپوپو تهیه شده است.

نشست کنگره ملی آفریقا یک روز قبل از اینکه قانونگذاران درباره این گزارش بحث کنند و درباره آغاز روند استیضاح رئیس جمهور رای گیری کنند، برگزار می شود.

ما می دانیم که انتشار گزارش بخش 89 توجه عمومی زیادی را به خود جلب کرده است زیرا به آینده کنگره ملی آفریقا و رهبر آن در شخص رئیس جمهور مربوط می شود.

پوله مابه، سخنگوی کنگره ملی آفریقا روز دوشنبه به خبرنگاران گفت، این نشست برای تصمیم گیری در مورد راه پیش رو در مورد این موضوع است و به قانونگذاران خود در پارلمان در مورد نحوه رسیدگی به بحث و رای پارلمانی روز سه شنبه دستور می دهد.