افسر تگزاس به قتل عمد در تیراندازی به پنجره محکوم شد

هنگامی که دین تیراندازی کرد پشت دارچ به پنجره بود، اما او شهادت داد که قبل از اینکه ماشه را فشار دهد هرگز به دیدن اسلحه اشاره نکرده است و در حالی که آنها برای جستجوی خانه هجوم آورده اند چیزی در مورد سلاح نگفته است.

از آن زمان، این پرونده بارها در میان کشمکش های وکلا، بیماری لاعلاج وکیل ارشد دین و همه گیری COVID-19 به تعویق افتاده بود.

زیون کار، برادرزاده 8 ساله جفرسون به همراه عمه اش در اتاق بود که او مورد اصابت گلوله قرار گرفت. زیون شهادت داد که جفرسون اسلحه خود را با این باور که مهاجمی در حیاط خلوت وجود دارد بیرون آورد، اما او روایت های متناقضی در مورد اینکه آیا او تپانچه را از پنجره به بیرون نشانه رفته است ارائه کرد.

تصاویر دوربین بدنه پلیس نشان داد که دین و افسر دومی که به تماس پاسخ دادند، خود را به عنوان پلیس در خانه معرفی نکردند. دین و افسر کارول دارچ شهادت دادند که آنها فکر می کردند خانه ممکن است به سرقت رفته باشد و بی سر و صدا به حیاط خلوت حصارکشی شده منتقل شده و به دنبال نشانه هایی از ورود اجباری بودند.

فورت ورث، تگزاس (AP) – یک افسر پلیس سابق تگزاس روز پنجشنبه به دلیل تیراندازی مرگبار به یک زن سیاه‌پوست از طریق شیشه عقب خانه‌اش در سال 2019 به قتل عمد محکوم شد، محکومیت نادری برای یک افسر برای کشتن فردی که همچنین مسلح به اسلحه بود.

دین 38 ساله به دلیل محکومیت به قتل عمد با 20 سال زندان مواجه است. او در صورت محکوم شدن به قتل، با حبس ابد روبرو شده بود. قاضی روز چهارشنبه به هیئت منصفه گفت که آنها می توانند اتهام قتل عمد را نیز در نظر بگیرند.

در آنجا، دین، که اسلحه‌اش کشیده شده بود، پس از فریاد زدن جفرسون که داخل آن بود، یک گلوله از پنجره شلیک کرد تا دست‌هایش را نشان دهد.

این مورد به دلیل سرعت نسبی غیرعادی بود که در میان خشم عمومی، اداره پلیس فورت ورث ویدئویی از تیراندازی و دستگیری دین در 12 اکتبر 2019 منتشر کرد. او یک سال قبل، آکادمی پلیس را به پایان رسانده بود و بدون صحبت با بازرسان، این نیرو را ترک کرد.

دین در جایگاه شاهد اذعان کرد که فقط پس از دیدن اسلحه روی زمین داخل خانه چیزی در مورد آن گفته است و هرگز به جفرسون کمک های اولیه نکرده است.

هیئت منصفه همچنین در حال بررسی اتهام قتل علیه آرون دین بودند، اما در عوض او را به قتل عمد در مرگ آتاتیانا جفرسون محکوم کردند. این محکومیت بیش از سه سال پس از آن صورت می گیرد که افسر سفیدپوست فورت ورث در حالی که به تماسی درباره باز بودن درب ورودی پاسخ می داد، به زن 28 ساله شلیک کرد.

در روز افتتاحیه محاکمه، صهیون 11 ساله شهادت داد که جفرسون همیشه اسلحه را به سمت پایین گرفته بود، اما در مصاحبه ای که بلافاصله پس از تیراندازی ضبط شد و در دادگاه پخش شد، او گفت که او اسلحه را به سمت پنجره گرفته است. .



منبع

دین پس از آن که همسایه ای با پلیس غیر اورژانس تماس گرفت و گزارش داد که درب ورودی خانه جفرسون باز است، به جفرسون شلیک کرد. او در آن شب با برادرزاده‌اش مشغول بازی‌های ویدیویی بود و در دادگاه مشخص شد که درها را باز گذاشته‌اند تا دود همبرگرهایی را که پسر سوزانده بود خارج کنند.

دین شهادت داد که وقتی جفرسون را دید که لوله تفنگ را مستقیماً به سمت او نشانه رفته بود، چاره ای جز شلیک نداشت. اما در بازجویی از دادستان او اشتباهات متعددی را تصدیق کرد و بارها و بارها اذعان کرد که اقداماتی که قبل و بعد از تیراندازی انجام داده «کار پلیس بدتر» بوده است.

هیئت منصفه شهرستان تارانت پس از بیش از 13 ساعت بحث و بررسی در طول دو روز، حکم را پس داد. این پس از شش روز شهادت و مشاجره بود که در آن بحث اصلی این بود که آیا دین می‌دانست که جفرسون هنگام شلیک به او مسلح بوده است یا خیر. دین شهادت داد که اسلحه او را دیده است. دادستان ها ادعا کردند که شواهد خلاف این را نشان می دهد.