اعضا می گویند، کمیته 6 ژانویه تعیین خواهد کرد که اگر ترامپ از شهادت دادن خودداری کند، چه اتفاقی می افتد

کینزینگر گفت در حالی که کمیته تحقیقات خود را به پایان می‌رساند، در حال پیگیری «سرنخ‌ها و حقایق جدید» است و امیدوار است با ترامپ صحبت کند. او همچنین گفت که فکر می‌کند «مذاکره‌ای» با رئیس‌جمهور سابق برای شهادت زنده او انجام خواهد شد.

نماینده آدام کینزینگر، نماینده ایالتی، در طی مصاحبه ای با شبکه ای بی سی نیوز “این هفته” یکشنبه اظهارات مشابهی را صادر کرد و در مورد اینکه آیا وزارت دادگستری باید ترامپ را در صورت امتناع از اجرای احضاریه، تحقیر جنایتکارانه بگیرد یا خیر، بیان کرد.

نهمین جلسه استماع کمیته پنج شنبه، آخرین جلسه استماع آن قبل از انتخابات میان دوره ای، با رای اتفاق آرا به احضار ترامپ به پایان رسید.

وی افزود: «فقط زمانی به این موضوع خواهم پرداخت که مطمئن شویم که آیا رئیس جمهور تلاش کرده است که وارد شود و زنده با ما صحبت کند یا خیر».

یک منبع آگاه از برنامه های این کمیته به NBC News پنجشنبه گفت که این هیئت قصد دارد در روزهای آینده احضاریه ای را صادر کند که در پایان دوره فعلی کنگره منقضی می شود.

کینزینگر گفت: «ببین، اگر مجبور باشیم به آنجا برویم، از آن پلی عبور می کنیم. می دانید، ببینید، ما به خوبی این واقعیت را می شناسیم که به دلیل اینکه کمیته فقط می تواند تا پایان سال جاری کنگره وجود داشته باشد، زیرا این مأموریت بود، ما در اینجا در یک محدودیت زمانی قرار داریم.

این یک سوال در مورد پاسخگویی به مردم آمریکا است. او باید پاسخگو باشد. او موظف است پاسخگوی اعمال خود باشد. او باید به آن دسته از افسران پلیسی که جان و بدن خود را برای دفاع از دموکراسی ما به خطر انداختند، پاسخ دهد. تامپسون با اذعان به این اقدام به عنوان «اقدامی جدی و خارق‌العاده» گفت: او باید به میلیون‌ها آمریکایی پاسخ دهد که می‌خواست آرای آنها را به عنوان بخشی از برنامه‌اش برای باقی ماندن در قدرت حذف کند.

در مصاحبه ای در شبکه خبری NBC با عنوان “Meet the Press”، از استفانی مورفی، نماینده ایالت فلوریدا، پرسیده شد که آیا در صورت امتناع رئیس جمهور سابق از تبعیت از این قانون، کمیته برای ارسال یک ارجاع جنایی به وزارت دادگستری از مجلس درخواست می کند. احضاریه آن

دو عضو کمیته ششم ژانویه مجلس نمایندگان روز یکشنبه گفتند که در صورتی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا از اجرای احضاریه خود که در آخرین جلسه استماع عمومی آن صادر شده بود، خودداری کند، این هیئت هنوز اقدامات بعدی را تعیین نکرده است.

پس از جلسه استماع هفته گذشته، در پاسخ به این سوال که آیا کمیته حاضر است بر سر احضاریه در دادگاه دعوا کند، رئیس، بنی تامپسون، معاون خانم، گفت: “بیایید ببینیم چه اتفاقی می افتد” و در مورد ترامپ افزود: “امیدواریم او به آن احترام بگذارد.” “

ترامپ روز جمعه در نامه ای 14 صفحه ای به احضاریه کمیته پاسخ داد که در آن “خشم، ناامیدی و شکایت” خود را به دلیل تحقیق نکردن درباره ادعاهای بی اساس خود مبنی بر تقلب در انتخابات 2020 در این هیئت ابراز کرد. اگرچه رئیس جمهور سابق اشاره نکرد که آیا از احضاریه هیئت برای شهادت تبعیت می کند یا خیر، انتظار می رود که او آن را به چالش بکشد.

من در حال حاضر وارد هیچ فرضیه ای نمی شوم، زیرا احضاریه هنوز حتی ابلاغ نشده است. اما من می‌گویم که با احضاریه‌های قبلی، کاری که کمیته انجام می‌دهد بسیار عمدی است و پاسخ احضاریه‌های ما را به صورت موردی می‌گیرد.» مورفی گفت. و من تصور می کنم که ما نیز این کار را انجام خواهیم داد، زیرا ما جدیت مسئولیت کمیته خود را درک می کنیم.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

کینزینگر گفت: “اگر او فراتر از آن فشار بیاورد، ما متوجه خواهیم شد که در مرحله بعد چه کار کنیم.” او گفت: «می‌دانید که این اقدام بی‌سابقه‌ای از سوی کنگره نیست، اما می‌دانیم که این یک معامله بزرگ است. این یک حرکت بزرگ است.»