زوجی در حین بازسازی کف آشپزخانه خود سکه های کمیاب به ارزش بیش از 800000 دلار پیدا کردند.

برخی از سکه های کمیاب حراج. (اسپینک و پسر)

  • مربوط:

    این مقاله در ابتدا در سایت TODAY.com منتشر شده است



منبع

اولین کشف سکه های طلا. (اسپینک و پسر)

“چرا آنها تصمیم گرفتند آن را لمس کنند، اما وقتی آنها این کار را کردند، متوجه شدند که یک دیسک طلا است و صدها دیسک دیگر زیر آن وجود دارد!” ادموندز به TODAY از طریق ایمیل گفت.

او گفت: “فروش از بسیاری جهات منحصر به فرد بود. داستان سکه ها، روش کشف و فرصت نادر برای خرید آنها در حراج.”

برخی از موارد برجسته عبارتند از:

برخی از سکه های کمیاب حراج.  (اسپینک و پسر)

زن و شوهری در انگلیس با کشف یک انبار از سکه های کمیاب در زیر تخته های کف آشپزخانه در طول یک پروژه بازسازی شگفتی یک عمر را داشتند.

حجم سکه های کمیاب اخیراً در حراجی به قیمت 852380 دلار در مقابل تخمین فروش موقت 231390 دلار فروخته شد. به گفته یورکشایر پست، این سکه ها به خانواده بازرگان هال به نام Maisters مرتبط بوده است. تاریخ این سکه ها از سال 1610 تا 1727، از دوران سلطنت شاه جیمز اول تا پادشاه جورج اول است. این دوره زمان ازدواج سارا مایستر با جوزف فرنلی را در بر می گیرد. به گزارش سان، فرنلی در سال 1725 درگذشت و میستر تا زمان مرگش در سال 1745 در این منطقه ماند.

لات 101 – یک خطای قابل توجه در ضرابخانه – چارلز دوم، گینه، جایی که CAROLUS به اشتباه CRAOLVS نوشته شده است – به قیمت 10850 دلار فروخته شد. (برآورد پیش فروش 1100 دلار)

  • ادموند گفت که این یک فرصت منحصر به فرد برای شرکت در این مزایده است که شامل 372 ثبت‌کننده جهانی و ده‌ها مناقصه‌گر موفق بود.

    سکه ها همانطور که در خاک پیدا شدند. (اسپینک و پسر)

  • او گفت: «امیدوارم مردم قبل از پاره کردن زمین‌هایشان فکر کنند.

    او توضیح داد که اگرچه فروش سکه‌های کمیاب در حراجی عادی است، اما تاریخچه منحصر به فرد این سکه‌ها و کشف شگفت‌انگیز آن‌ها، فروش را فوق‌العاده کرده است. با این حال، او امیدوار است که این امر باعث نشود که مردم به امید کشف مشابه، شروع به نوسازی خانه های خود کنند.

    بیش از 200 سال بعد، زوج یورکشایر گنج پنهان را کشف کردند.

    ادموند گفت که خریداران از سرتاسر جهان هجوم آورده‌اند و سکه‌ها را برای امتیاز مالکیت بخشی از گنج ۲۹۲ ساله‌شان پیشنهاد می‌کنند.

    او گفت: «من قبلاً هرگز پاسخی به این حراج ندیده‌ام» و افزود که فروش سه برابر بیشتر از برآورد موقت او بوده است.

    گریگوری ادموند، حراج‌دار و متخصص بریتانیایی سکه در Spink and Son، به TODAY تأیید کرد که این سکه‌ها توسط زوج شمالی یورکشایر کشف شده است، که در ابتدا فکر می‌کردند در سال 2019 هنگام کار بر روی خانه قرن هجدهم خود با یک قطعه کابل برق برخورد کرده‌اند.

    اولین کشف سکه های طلا.  (اسپینک و پسر)

    «این یک امتیاز نادر است که یک حراج‌دار با فروش دستکش سفید (100 درصد فروخته شده) مورد لطف قرار گیرد، اما وقتی در سال 2019 داستان جوزف و سارا فرنلی و میلیون‌ها نفر از خسیس‌های آن‌ها مورد توجه من قرار گرفت، تازه می‌دانستم که داستان به این موضوع منجر شده است. گفته شود” او گفت. “یابنده های ناشناس کاملاً از این نتیجه شگفت زده شدند. این نتیجه هر گونه انتظار از پیش طراحی شده را ناقص کرد و ده ها رکورد جهانی را در این راه به ثبت رساند.”

    سکه ها همانطور که در خاک پیدا شدند.  (اسپینک و پسر)

    لات 241 – خطای باورنکردنی ضرابخانه، سکه ای که بدون سر و دو دم ضرب شده است. جورج اول «بروکاژ» گینه، 1720، به قیمت 72860 دلار فروخته شد. (برآورد پیش فروش 4500 دلار)

    لات 5 – یک شماره نادر اسکاتلندی، سکه طلای شش پوندی جیمز ششم و من – به قیمت 6100 دلار فروخته شد. (تخمین پیش فروش 1100 دلار)

  • لات 164 – ملکه آن، گینه، 1705، که قبل از اتحادیه انگلستان و اسکاتلند به نمایش درآمد – به قیمت 14920 دلار فروخته شد. (برآورد پیش فروش 3400 دلار)

  • ادموند گفت: «این آخرین سکه یک رکورد جهانی جدید برای هر سکه خطای ضرابخانه ای در هر کشوری است که تا به حال در حراج فروخته شده است، و بالاتر از یک دلار طلای ایالات متحده که در اکتبر 2011 به قیمت 54625 دلار در تگزاس فروخته شد».