ادعای نادرست نماینده لورن بوبرت گفت: ارتفاع 60000 فوتی بالن چینی یک مایل بود.

لورن بوبرت، در 9 فوریه مشاهده شد، حساب رسمی توییتر

  • کار بررسی حقایق ما تا حدی با کمک مالی فیس بوک پشتیبانی می شود.

    USA TODAY با کاربرانی تماس گرفت که این ادعا را برای نظر دادن به اشتراک گذاشتند.

    منابع بررسی حقایق ما:

    • ادعا: نماینده لورن بوبرت گفت: “بالون جاسوسی چینی 60 هزار فوت ارتفاع داشت که فقط حدود یک مایل است”.

      نماینده لورن بوبرت (R-Colo.) در حالی که مجلس نمایندگان در روز جمعه، 6 ژانویه 2023 مجدداً تشکیل جلسه می دهد، در صحن مجلس سخنرانی می کند و در تلاش برای انتخاب رئیس مجلس با آغاز یکصد و هجدهمین جلسه کنگره است. جمهوری خواهان با اکثریت اندک مجلس نمایندگان آمریکا را به دست می گیرند و دموکرات ها اکثریت مجلس سنای آمریکا را حفظ می کنند.

      این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: بررسی واقعیت: نقل قول در مورد بالون جاسوسی چینی که به اشتباه به بوبرت نسبت داده شده است





      منبع

      این ادعا ابتدا توسط یک حساب کاربری طنز در توییتر منتشر شد. را بیوگرافی کاربر توییتر می گوید“همانطور که فالوورهای ضریب هوشی بالای من می دانند، من هرگز طعنه ای جعل نکرده ام” و توییت های آن اغلب شوخی های آشکاری هستند.

      در این پست آمده است: «لورن بوبرت: بالون جاسوسی چینی 60 هزار فوت ارتفاع داشت که فقط یک مایل است.» “بله، 4 بار طول کشید تا GED را بگذراند.”

      هیچ مدرکی وجود ندارد که خانم کنگره چنین اظهاراتی را بیان کرده باشد و سخنگوی او گفت که این ادعا دروغ است. از یک حساب کاربری طنز توئیتر سرچشمه گرفته است.

      نماینده زن کنگره می گوید این ادعا “دروغ بی اساس” است

      Benjamin Stout، 9 فوریه، تبادل ایمیل با USA TODAY

    • کلانتر شهرستان یورک، 4 فوریه، توییت

    • لورن بوبرت، در 9 فوریه مشاهده شد، حساب شخصی توییتر

    • USA TODAY، 4 فوریه، ایالات متحده بالون مشکوک جاسوسی چینی را به مدت 5 روز ردیابی کرد و سپس آن را بر فراز اقیانوس اطلس ساقط کرد.

    • با تشکر از شما برای حمایت از روزنامه نگاری ما. می‌توانید در نسخه چاپی، برنامه بدون آگهی یا نسخه روزنامه الکترونیکی ما در اینجا مشترک شوید.

      یک پست فیس بوک در 5 فوریه (لینک مستقیم، پیوند بایگانی) ادعا کرد که یک نماینده جمهوری خواه کنگره از کلرادو در اظهاراتی در مورد بالون نظارتی چینی که برای چند روز در سراسر ایالات متحده پرواز می کرد، ریاضیات را به هم زد.

      بنجامین ستوت، سخنگوی بوبرت، گفت که این ادعا یک “دروغ بی اساس” است.

      این پست همچنین ادعا می‌کند که برای دریافت آزمون GED یا توسعه آموزشی عمومی برای بوبرت چهار بار تلاش شده است، اما هیچ مدرکی برای تأیید این ادعا وجود ندارد. بوبرت به روزنامه دورانگو هرالد در ایالت خود گفت که پس از تکمیل یک بررسی چهار دوره، GED دریافت کرد.

      به گفته یک بالون در هنگام عبور از کارولینای جنوبی در صبح روز 4 فوریه در ارتفاع بیش از 60000 فوتی در هوا پرواز می کرد. توییت توسط کلانتر شهرستان یورک.

      Durango Herald، 15 سپتامبر 2020، لورن بوبرت از داستان خود در طول دیدار دورانگو دفاع می کند.

    بررسی وب سایت خانم کنگره و پست های رسانه های اجتماعی یافت بدون مدرک از هر گونه اظهار نظر

    این پست در پنج روز بیش از 300 بار به اشتراک گذاشته شد.

    رتبه ما: نادرست

    USA TODAY قبلاً ادعاهای نادرست درباره بوبرت را رد کرده است، از جمله اینکه این نماینده کنگره دارایی خالص بیش از 12 میلیون دلار است، اینکه او مکان نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان را در جریان شورش 6 ژانویه 2021 فاش کرده است و اینکه رستوران کلرادو او یک چک حقوق دریافت کرده است. وام برنامه حفاظتی در طول همه گیری.

    لورن بوبرت، در 9 فوریه، حساب فیس بوک

  • این ارتفاع کمی بیشتر از 11 مایل است. همانطور که USA TODAY گزارش داد، بالون در نهایت بعد از ظهر همان روز در ارتفاع کمی بیش از 12 مایلی بر فراز اقیانوس اطلس ساقط شد.

    نماینده لورن بوبرت (R-Colo.) در حالی که مجلس نمایندگان در روز جمعه، 6 ژانویه 2023 مجدداً تشکیل جلسه می دهد، در صحن مجلس سخنرانی می کند و در تلاش برای انتخاب رئیس مجلس با آغاز یکصد و هجدهمین جلسه کنگره است.  جمهوری خواهان با اکثریت اندک مجلس نمایندگان آمریکا را به دست می گیرند و دموکرات ها اکثریت مجلس سنای آمریکا را حفظ می کنند.