آمریکایی های مذهبی کمتر نگران تغییرات آب و هوایی هستند

این نظرسنجی نشان می‌دهد که آمریکایی‌های مذهبی به دلایل متعددی نسبت به تغییرات آب و هوایی کمتر نگران هستند.

نیویورک (AP) – بیشتر بزرگسالان در ایالات متحده – از جمله اکثریت بزرگی از مسیحیان و افرادی که خود را با ادیان دیگر می شناسند – زمین را مقدس می دانند و معتقدند که خداوند به انسان ها وظیفه مراقبت از آن را داده است.

سه چهارم پروتستان‌های انجیلی و اعضای کلیساهای پروتستان سیاه‌پوست تاریخی می‌گویند که کتاب مقدس شامل درس‌هایی درباره محیط زیست است. بر اساس این نظرسنجی، از هر ده کاتولیک ایالات متحده و پروتستان های اصلی، هشت نفر می گویند زمین مقدس است و 77 درصد مذاهب غیر مسیحی نیز همین طور.

این گزارش می‌گوید آمریکایی‌های بسیار مذهبی نیز کمتر احتمال دارد که شیوه‌های انرژی ناکارآمد را از نظر اخلاقی اشتباه تلقی کنند. همین الگو وقتی در مورد خوردن غذایی که برای تولید آن انرژی زیادی مصرف می کند، سوال می شود دیده می شود.

این گزارش می‌گوید بسیاری از آمریکایی‌های مذهبی نیز نگران پیامدهای بالقوه مقررات زیست‌محیطی، از جمله از دست دادن آزادی‌های فردی، مشاغل کمتر یا افزایش قیمت انرژی هستند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که دو سوم بزرگسالان ایالات متحده که از نظر مذهبی وابسته هستند، می گویند که کتاب مقدس مذهبی آنها شامل درس هایی در مورد محیط زیست است و حدود چهار نفر از هر ده می گویند که در سال گذشته برای محیط زیست دعا کرده اند.

این گزارش می‌گوید که افراد غیرمذهبی – سریع‌ترین گروه در حال رشد در نظرسنجی‌هایی که از آمریکایی‌ها درباره هویت مذهبی‌شان سؤال می‌کنند – احتمال بیشتری دارد که بگویند تغییرات آب و هوایی یک مشکل شدید یا بسیار جدی است (70%) تا آمریکایی‌های وابسته به مذهب (52%). .

این گزارش می‌گوید این دیدگاه‌ها در طیف وسیعی از سنت‌های مذهبی مشترک است.

اینها از جمله یافته‌های کلیدی در گزارش جامعی است که روز پنجشنبه توسط مرکز تحقیقاتی پیو منتشر شد، که از 11 آوریل تا 17 آوریل 10156 بزرگسال آمریکایی را مورد بررسی قرار داد. حاشیه خطا برای نمونه کامل پاسخ دهندگان مثبت یا منفی 1.6 درصد است.

کسانی که تغییرات آب و هوایی را «مشکلی بسیار یا بسیار جدی» می‌دانند، از 68 درصد بزرگسالانی که با سنت تاریخی پروتستان سیاه‌پوست آشنا هستند تا 34 درصد از پروتستان‌های انجیلی را در بر می‌گیرد.

این نظرسنجی نشان داد که حدود سه چهارم (74 درصد) آمریکایی‌های وابسته به مذهب می‌گویند زمین مقدس است. سهم بزرگ‌تری (۸۰ درصد)، احساس سرپرستی می‌کنند – و کاملاً یا بیشتر با این ایده موافق هستند که «خدا به انسان‌ها وظیفه حفاظت و مراقبت از زمین، از جمله گیاهان و حیوانات را داده است».

آنها که معمولاً به عنوان «هیچ» شناخته می شوند، خود را ملحد، آگنوستیک یا «هیچ چیز خاصی» توصیف می کنند. این گزارش می‌گوید که احتمال بیشتری وجود دارد که بگویند زمین بیشتر به دلیل فعالیت‌های ناشی از انسان (66%) نسبت به افرادی که به مذهب وابسته هستند (47%) گرم‌تر می‌شود.

پوشش مذهبی آسوشیتدپرس از طریق همکاری AP با The Conversation US، با تأمین مالی از Lilly Endowment Inc پشتیبانی می‌شود. AP تنها مسئول این محتوا است.



منبع

«آمریکایی‌های بسیار مذهبی بیش از دیگران تمایل دارند با حزب جمهوری‌خواه هم‌ذات پنداری کنند یا به حزب جمهوری‌خواه متمایل شوند، و جمهوری‌خواهان نسبت به دموکرات‌ها کمتر معتقدند فعالیت‌های انسانی (مانند سوزاندن سوخت‌های فسیلی) زمین را گرم می‌کند یا تغییرات آب و هوایی را در نظر می‌گیرند. مشکل جدی.”

• برای مجامع ایالات متحده، به نظر نمی رسد که تغییرات آب و هوایی تمرکز اصلی باشد. این گزارش می‌گوید که در میان همه بزرگسالان آمریکایی که حداقل یک یا دو بار در ماه در مراسم مذهبی شرکت می‌کنند، تنها 8 درصد می‌گویند که «در موعظه‌ها چیزهای زیادی درباره تغییرات آب و هوا می‌شنوند».

• از هر پنج نفر یک نفر می گوید که از منبر بحث هایی در مورد این موضوع می شنود.

هارپر گفت: «اما آنچه این مطالعه به ما نمی گوید، نقشی است که دین، زمانی که به طور مؤثر مورد استفاده قرار گیرد، می تواند در سوق دادن افرادی که نگران هستند، اما غیرفعال هستند، به سمت اقدامات عمومی به نمایندگی از آب و هوا ایفا کند. این امر مستلزم تحقیقات بیشتر است تا همه ما بهتر درک کنیم که دین چه نقش مثبتی در مبارزه با تغییرات آب و هوایی می تواند داشته باشد.

• و فقط 6% از جمعیت های آمریکایی می گویند که در مورد تغییرات آب و هوایی با افراد دیگر در جماعت خود به مقدار زیاد یا کمی صحبت می کنند.

این نظرسنجی سرنخ‌هایی را ارائه می‌دهد که چرا آمریکایی‌های مذهبی با وجود مشاهده ارتباط بین اعتقادات خود و مراقبت از محیط‌زیست، کمتر به تغییرات آب و هوایی نسبت به آن‌هایی که مذهب ندارند اهمیت می‌دهند:

در هیچ یک از سنت های اصلی پروتستان اکثریت نمی گویند که زمین بیشتر به دلیل فعالیت های انسانی گرمتر می شود. تنها 32 درصد از انجیلی ها چنین احساسی داشتند.

آمریکایی‌های مذهبی که در مورد تغییرات آب و هوا اهمیت چندانی ندارند، می‌گویند «مشکلات بسیار بزرگ‌تری در جهان وجود دارد، که خدا کنترل آب و هوا را در دست دارد، و آنها باور ندارند که آب و هوا واقعاً در حال تغییر است».

اما آمریکایی‌های بسیار مذهبی – آنهایی که روزانه نماز می‌خوانند، به طور منظم در مراسم مذهبی شرکت می‌کنند و مذهب را در زندگی‌شان حیاتی می‌دانند – به مراتب کمتر از سایر بزرگسالان آمریکایی نسبت به گرم شدن زمین ابراز نگرانی می‌کنند.

__

در این گزارش آمده است: «اول و مهم‌تر از همه، سیاست است: محرک اصلی افکار عمومی ایالات متحده در مورد اقلیم، حزب سیاسی است، نه مذهب.

او گفت: «من نمی‌دانم این به چه کسی خدمت می‌کند. اما این به جامعه خدمت نمی‌کند – و قطعاً به سیاره زمین هم خدمت نمی‌کند.»

کشیش فلچر هارپر، کشیش اسقفی، و مدیر اجرایی GreenFaith، یک سازمان جهانی محیط زیست چند مذاهب مستقر در نیویورک، گفت که از این یافته ها تعجب نمی کند زیرا او نمی بیند که آمریکایی ها از نظر فرهنگی و سیاسی محافظه کار اقدامات اقلیمی را در اولویت قرار دهند. .

این گزارش می‌گوید، اما مسیحیان و به طور گسترده‌تر آمریکایی‌های وابسته به مذهب، در دیدگاه‌های خود در مورد تغییرات آب و هوایی اختلاف نظر دارند.

در پاسخ به این یافته ها، کشیش ریچندا فیرهرست، مباشر اقلیم در موسسه غیرانتفاعی Circle Faith Future، گفت که فرهنگ سلب شده در آمریکا به جای الهام بخشیدن به کار گروهی، باعث ایجاد تفرقه بیشتر می شود.