ترامپ در اعلام نامزدی ریاست جمهوری 2024، دروغ های قدیمی را تکرار می کند

این ارقام در دوران بایدن به شدت افزایش یافته و به بیش از 2.3 میلیون در سال مالی 2022 رسیده و رکوردها را شکسته است. اما یک مقایسه دقیق برای ترامپ که اعداد را بیش از پیش افزایش داد، کافی نبود.

سیاست خارجی

در یک ساعت بعد، ترامپ اغراق‌های آشنای زیادی را درباره دستاوردهای خود تکرار کرد، حملات گمراه‌کننده به مخالفان سیاسی را تکرار کرد و ارزیابی‌های وحشتناکی را انجام داد که با واقعیت در تضاد بود.

نتیجه انتخابات میان دوره ای و این واقعیت که حزب جمهوری خواه کمتر از انتظارات بود، تقریباً یک فکر بعدی برای ترامپ بود.

واشنگتن – دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، سه شنبه شب سومین نامزدی خود را برای ریاست جمهوری اعلام کرد که مانند بسیاری دیگر از سخنرانی های قبلی بود: مملو از دروغ.

و ترامپ موفقیت های انتخاباتی گذشته را به یاد آورد و زمانی که ادعا کرد «در تمام مناطق مرزی» در تگزاس به دست آورده است، دوباره اغراق کرد. (در واقع، او در سال 2020 از 14 شهرستان مرزی در ایالت هفت و در سال 2016 پنج شهرستان را برد.)

دو دقیقه بعد، او حداقل چهار بیانیه هذل آمیز را در مورد دستاوردهای خود به عنوان رئیس جمهور بیان کرد. او به مواد مخدر اشاره کرد که در «پایین‌ترین سطح در سال‌های بسیار زیاد» از مرز عبور می‌کند. (جریان کل مواد مخدر ناشناخته است.) او ادعا کرد که “بالاخره به آرزوی غیرممکن استقلال انرژی آمریکا دست یافته است.” (قبل از روی کار آمدن ترامپ، پیش‌بینی می‌شد که این کشور به یک صادرکننده خالص انرژی تبدیل شود و هنوز هم به واردات متکی است.) او گفت: «هیچ رئیس‌جمهوری تا به حال یک دلار برای کشور ما از چین نخواسته یا دریافت نکرده است». بیش از «صدها میلیارد دلار» تحت مدیریت او. (تعرفه های او بر واردات چین تاکنون 161 میلیارد دلار افزایش داشته است، که بیشتر آن تعرفه ها به مصرف کنندگان منتقل شده است، و تعرفه ها بر واردات چینی قبل از روی کار آمدن او اعمال شده بود.) و او دروغ همیشگی خود را در ارائه “بزرگترین” کاهش مالیات تکرار کرد. در تاریخ آمریکا (چند نفر دیگر بزرگتر بودند.)

ترامپ همچنین تمرکز دولت بایدن و دیگر رهبران جهان بر تغییرات آب و هوایی را به سخره گرفت: «آنها می گویند که اقیانوس طی 200 تا 300 سال آینده یک هشتم اینچ افزایش خواهد یافت.» پیش بینی می شود که سطح دریا در امتداد خط ساحلی ایالات متحده تنها در 30 سال آینده بین 10 تا 12 اینچ افزایش یابد.

ترامپ همان‌طور که هفت سال قبل در سخنرانی خود برای اعلام نامزدی ریاست‌جمهوری خود انجام داد، زمان زیادی را به بحث درباره امنیت مرزها اختصاص داد.

این بیانیه که با معیارهای ترامپ محتاطانه بود، با این وجود حاوی اغراق بود. در زمان اظهارات خود، لهستان گفته بود که موشکی که به احتمال زیاد توسط روسیه ساخته شده بود، دو شهروند را در حدود 4 مایلی – نه 50 – از مرز این کشور با اوکراین کشته است، اما رئیس جمهور لهستان گفت هیچ مدرک قطعی وجود ندارد. تا روز چهارشنبه، لهستان و ناتو گفته بودند که این موشک به احتمال زیاد یک موشک دفاع هوایی اوکراینی است و این انفجار را یک حادثه توصیف کردند.

او چندین بار به دروغ از تکمیل دیوار مرزی خود خبر داد. دولت ترامپ 453 مایل دیوار مرزی را طی چهار سال ساخت و اکثریت قریب به اتفاق موانع جدید ساختارهای موجود را تقویت یا جایگزین کردند. از این تعداد، حدود 47 مایل موانع اولیه جدید بودند. مرز جنوب غربی ایالات متحده با مکزیک بیش از 1900 مایل است.

ترامپ مدعی شد: ما فوراً با تورم مقابله خواهیم کرد و به سطحی که در آن بود پایین خواهیم آورد: ما در صفر بودیم.

علاوه بر این، محاکمه دانچنکو و تحقیقاتی که به آن دامن زد هیچ ربطی به جستجوی FBI از مار-آ-لاگو، خانه و باشگاه خصوصی ترامپ در فلوریدا نداشت. این جست‌وجوی به دستور دادگاه بر بازیابی اسناد دولتی متمرکز بود، برخی از آنها طبقه‌بندی شده و کاملاً محرمانه بود که ترامپ از کاخ سفید برداشت و در آنجا ذخیره کرد.

10 میلیون نفر وارد می شوند، نه 3 یا 4 میلیون نفر. آنها به کشور ما سرازیر می شوند. ما نمی دانیم آنها چه کسانی هستند و از کجا آمده اند. ما نمی‌دانیم چه اتفاقی برای کشور ما می‌افتد.» او هیچ مدرکی ارائه نکرد.

حملات به تحقیقات ترامپ

به گفته ترامپ، او آمریکا را «بزرگ و باشکوه» ساخته بود و رئیس جمهور جو بایدن آن را «ویران کرد». ترامپ با اشاره دقیق به اینکه تورم در ماه‌های اخیر به بالاترین حد در دهه‌های اخیر افزایش یافته و قیمت بنزین رکوردها را شکسته است، راضی نمی‌شود، اما این را بیش از این زینت داد.

نتایج انتخابات

وی افزود: اکنون که ذخایر استراتژیک ملی که من پر کردم عملاً تخلیه شده است، انتظار دارم آنها بالاتر بروند.

در اینجا به بررسی حقایق برخی از اظهارات وی می پردازیم:

دستگیری افراد غیرمجاز از مرز در سال مالی 2020، آخرین سال کامل ریاست جمهوری ترامپ، به حدود 400000 نفر کاهش یافته است. این کاهش به دلیل یک دیوار فیزیکی ناقص نبود، بلکه تا حدی به دلیل سیاست‌های سخت‌گیرانه او در زمینه مهاجرت و تا حدودی به دلیل کاهش مهاجرت و سفر در پرتو همه‌گیری بود. این ارقام نیز کمترین میزان ثبت شده را نداشتند. سال مالی 2016 و 2015 اعداد مشابهی به دست آوردند: 400000 و 331000.

اما برخلاف ترامپ، باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق، اسنادی را حفظ نکرده بود و در عوض آن‌ها را طبق قانون سال 1978 به اداره بایگانی و اسناد ملی تحویل داده بود.

برای خبرنامه The Morning از نیویورک تایمز ثبت نام کنید

ترامپ فرانسه را که امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری آن در آوریل بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد، اشاره کرد. ترامپ تا حد زیادی درست می‌گفت که اولین پیش‌بینی‌ها که ماکرون را برنده اعلام می‌کرد، اندکی پس از بسته شدن آخرین محل‌های رای‌گیری در ساعت 20 رخ داد، اما سرعت نسبی آن تماس در مقایسه با اولین پیش‌بینی‌های انتخابات میان‌دوره‌ای در ایالات متحده را می‌توان به این موضوع نسبت داد. روند انتخابات ساده تر در فرانسه این یک مسابقه در مقایسه با چندین مسابقه محلی و ایالتی در برگه های رأی در ایالات متحده بود. توسط یک مقام متمرکز، وزارت کشور، به جای مقامات محلی انتخابات تحت قوانین و رویه های مختلف اداره می شد. و در یک منطقه زمانی منفرد رخ داده است، به جای چندین منطقه، مانند ایالات متحده.

اشاره او به ایگور دانچنکو، تحلیلگر روسی بود که بسیاری از تحقیقات را برای این پرونده ارائه کرد. دانچنکو اخیراً در چهار اتهام دروغ گفتن به اف‌بی‌آی درباره منابع خود، در تحقیقاتی که به بررسی ریشه‌های تحقیق درباره روابط ترامپ با روسیه می‌پردازد، تبرئه شد. در جریان محاکمه دانچنکو، یک مامور شهادت داد که اف بی آی در طول سه سال 200000 دلار به او برای کارش به عنوان یک منبع محرمانه پرداخت کرده است.

علاوه بر این، او اشتباه می کند که ایالات متحده بیش از هر کشوری برای شمارش آرا زمان می برد. در انتخابات ریاست جمهوری اخیر، اندونزی بیش از یک ماه برای شمارش آرا در سال 2019، افغانستان پنج ماه برای اعلام برنده پس از رای گیری سپتامبر 2019، و بوسنی هفته ها برای اعلام برنده در پاییز امسال به طول انجامید.

متن اعلامیه دونالد ترامپ در مورد نامزدی خود در سال 2024.  (لازارو گامیو/نیویورک تایمز)

وی افزود: «و سپس یک نفر به نام دانچنکو را برای 200 هزار دلار در سال استخدام کردند تا روی ترامپ تمرکز کند و ترامپ و چیزهای دیگر، از جمله حمله به یک خانه بسیار زیبا که درست در اینجا قرار دارد را به دست آورد.» “حمله مار-آ-لاگو، به آن فکر کنید.”

او گفت که گروه افراطی دولت اسلامی “توسط من از بین رفت.” این گروه در سال 2019 متحمل خسارات ارضی شد، اما تحلیلگران و مقامات نظامی خود ترامپ هشدار دادند که جنگجویان داعش همچنان یک نیروی شورشی در این کشور هستند. همین ماه گذشته، نیروهای ویژه ایالات متحده حملات بزرگی را علیه این گروه انجام دادند.

او مدعی پیروزی زودهنگام شد و گفت که جمهوری خواهان “فقط کمی” قبل از سخنرانی او اکثریت مجلس نمایندگان را به دست آوردند، اگرچه حزب فقط در آستانه به دست گرفتن کنترل بود. این رقابت برای جمهوری خواهان چهارشنبه شب رسما فراخوان شد.

ترامپ نه به طور کامل ذخایر استراتژیک نفت را پر کرد و نه بایدن تقریباً آن را خالی کرد. از زمانی که اولین نفت در سال 1977 به انبار تحویل شد، بیشترین میزان نفت در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما، حدود 726 میلیون بشکه، ذخیره شد. در دوران ترامپ، این مقدار بین 634 تا 695 میلیون بشکه در نوسان بود. در دوران بایدن، در ماه آگوست به حدود 445 میلیون بشکه کاهش یافته است، ماهی که جدیدترین ارقام است.

چرا اوباما را که خیلی چیزها را با خود برد، انجام ندادی؟ ترامپ ادامه داد.

او مدعی شد: “وقتی دیوار تمام شد، اینگونه بود که همه این رکوردها را به ثبت رساندیم.”

سیاست اقتصاد و انرژی

در سطح ملی، میانگین قیمت گاز در هفته آخر ژانویه 2021، 2.39 دلار در هر گالن بود. هفته گذشته، 3.76 دلار بود. طرح جدید سبز پیشنهادی از سوی برخی دموکرات‌های کنگره برای مقابله با تغییرات آب و هوایی است و به قانون تبدیل نشده است.

متن اعلامیه دونالد ترامپ در مورد نامزدی خود در سال 2024. (لازارو گامیو/نیویورک تایمز)

© 2022 شرکت نیویورک تایمز



منبع

ترامپ همانطور که اغلب در طول تجمعات مبارزات انتخاباتی انجام می دهد، از ادعاهای گمراه کننده استفاده کرد تا خود را قربانی تحقیقات فاسد اف بی آی و وزارت دادگستری معرفی کند.

ترامپ همچنین به‌طور خلاصه از موقعیت خود به‌عنوان پادشاه‌ساز دفاع کرد: «می‌خواهم به این نکته اشاره کنم که در میان‌دوره، میزان موفقیت من در تأیید ۲۳۲ برد و تنها ۲۲ باخت بود».

ترامپ اولین ادعای نادرست را حدود دو دقیقه بعد بیان کرد: دولت او «بزرگترین اقتصاد تاریخ جهان را ساخته است». این حتی برای تاریخ اخیر آمریکا نادرست بود. میانگین رشد سالانه، حتی قبل از اینکه همه‌گیری ویروس کرونا اقتصاد را نابود کند، در دوران ترامپ کمتر از دوره ریاست‌جمهوری بیل کلینتون و رونالد ریگان بود.

ناگفته مانده: بسیاری از این پیروزی‌های 200 ساله در مناطقی به شدت محافظه‌کار به دست آمد که انتظار می‌رفت جمهوری‌خواهان به راحتی در انتخابات مجدد پیروز شوند. به گفته فیلیپ والاک، یکی از همکاران مؤسسه محافظه‌کار امریکن انترپرایز، در 114 منطقه که حاشیه پیروزی کمتر از 15 درصد بود، نامزدهای مورد تأیید ترامپ 5 درصد عملکرد کمتری داشتند. تجزیه و تحلیل از Upshot نتیجه مشابهی را نشان داد.

ما هر گالن بنزین 1.87 دلار بودیم. ترامپ در حال اغراق گفت: اکنون در قیمت 5، 6، 7 و حتی 8 دلار است. فاجعه سوسیالیستی موسوم به سبز نیو دیل که کشور ما را ویران می کند و بسیاری از مقررات فلج کننده ای که ایجاد کرده است فوراً خاتمه می یابد تا کشور ما بتواند دوباره نفس بکشد و رشد کند.

مهاجرت و امنیت مرزی

اگرچه ترامپ از تکرار ادعاهای جعلی خود مبنی بر تقلب آشکار در انتخابات خودداری کرد، اما همچنان از روند رای‌گیری شکایت داشت که آن را «دوره‌ای طولانی و غیرضروری مضحک و طولانی‌تر از هر کشور جهان سومی» توصیف کرد.

او اعلام کرد که حمله روسیه به اوکراین «اگر من رئیس جمهور شما بودم هرگز اتفاق نمی افتاد». همین امروز، احتمالاً روسیه یک موشک به لهستان در 50 مایلی لهستان فرستاده شد.

ترامپ ارزیابی‌های متعددی درباره درگیری‌های جهانی و ژئوپلیتیک انجام داد که نیاز به بررسی بیشتر داشت.

ترامپ گفت: «اف‌بی‌آی یک میلیون دلار به کریستوفر استیل که پرونده جعلی را نوشته بود پیشنهاد داد، اگر دروغ بگوید و بگوید که پرونده جعلی درست بوده است». و او از انجام آن امتناع کرد، بنابراین باید واقعا جعلی بود.

شاخص قیمت مصرف کننده در سال 2020، یعنی آخرین سالی که وی در سمت ریاست جمهوری بود، 1.2 درصد و در ژانویه 2021، آخرین ماه ریاست جمهوری او، 1.4 درصد بود.

یک تحلیلگر اف‌بی‌آی در ماه اکتبر در دادگاه شهادت داد، دفتر به استیل، جاسوس سابق بریتانیایی که پرونده‌ای از شایعات اثبات‌نشده درباره روابط ترامپ با روسیه را جمع‌آوری کرده بود، پیشنهاد داد تا یک میلیون دلار در صورتی که بتواند این اتهامات را ثابت کند. استیل نتوانست و نگرفته است.

ترامپ با نادیده گرفتن اینکه بایدن آرای بیشتری داشت، بازشماری کرد: «در سال 2020، من بیشترین تعداد رای را در بین هر رئیس‌جمهوری در تاریخ دریافت کردم.