دانمارک در جام جهانی دوباره به اختلافات اروپایی با فیفا دامن زد

دانمارک متعهد شد که به اینفانتینو، که بدون مخالفت برای انتخاب مجدد در ماه مارس نامزد می شود، رأی نخواهد داد. جسپر مولر، رئیس فدراسیون فوتبال دانمارک نیز به تمایل خود برای کناره‌گیری از عضویت فیفا اشاره کرد.

در اردوی آلمان، مقامات روز سه شنبه گفتند که در حال بررسی یک چالش قانونی برای تاکتیک های فیفا در دادگاه داوری ورزش هستند. دادگاه گفته است که هنوز درخواست تجدید نظر نشده است.

در بازی افتتاحیه دانمارک در روز سه شنبه، هله تورنینگ اشمیت، نخست وزیر سابق، بازوبند رنگین کمانی را در اعتراض به سابقه قطر در مورد حقوق دگرباشان جنسی به بازو بست. مولر و اینفانتینو نیز در این دیدار حضور داشتند که با تساوی 0-0 به پایان رسید.

یان ام. اولسن، نویسنده آسوشیتدپرس در کپنهاگ، دانمارک، در این گزارش مشارکت داشت.

مولر که یکی از اعضای کمیته اجرایی یوفا است، گفت: مشکلات دانمارک با رئیس فیفا قبل از جام جهانی است، اما تنش ها با اروپا در روزهای اخیر تشدید شده است.

___

دوحه، قطر (AP) – فوتبال اروپا روز چهارشنبه در جام جهانی – این بار در اردوی دانمارک – ناامیدی عمومی خود را از جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا نشان داد.

پوشش جام جهانی AP: https://apnews.com/hub/world-cup و https://twitter.com/AP_Sports





منبع

آخرین مهلت برای نامزدها 16 نوامبر بود، چند روز قبل از دیدار اعضا در دوحه در روز یکشنبه، و هیچ رقیبی پنج وعده معتبر حمایتی لازم برای ایستادگی را ارائه نکرد. نشست انتخاباتی 16 مارس در کیگالی، رواندا برگزار می شود.

تهدیدات فیفا برای نشان دادن کارت زرد به کاپیتانانی که می‌خواستند بازوبند غیرمجاز ببندند به عنوان بخشی از کمپین ضد تبعیض «یک عشق»، هفت تیم اروپایی را مجبور کرد تا دوشنبه ساعت‌ها قبل از برگزاری بازی‌های سه تیم، از زمین صعود کنند.

مولر به رسانه های دانمارکی در قطر گفت: «من دوباره به آن فکر کردم. “من تصور می کنم که اگر دانمارک به تنهایی از این امر انصراف دهد، ممکن است چالش هایی وجود داشته باشد. اما بیایید ببینیم آیا نمی‌توانیم گفت‌وگو کنیم.»

اینفانتینو یک کارمند قدیمی یوفا بود و زمانی که در سال 2016 به عنوان سرپرست فیفا انتخاب شد، به دبیرکلی آن رسید. دوران ریاست‌جمهوری او شاهد اختلافات متعددی با همکاران سابق اروپایی در مورد مسائل سیاسی فوتبال بوده است و او پیش از جام جهانی در قطر زندگی می‌کند و در عین حال همکاری نزدیک‌تری با آفریقا دارد.

مولر گفت: «ما باید به آن پاسخ دهیم. ما با سایر کشورها به آن خواهیم رسید.

اینفانتینو از یک کنفرانس خبری در آستانه مسابقات استفاده کرد تا جامعه و رسانه های اروپایی را به دلیل آنچه او ریاکاری در انتقاد از قطر میزبان جام جهانی می دانست، سرزنش کند.

این یک اختلاف بی سابقه در جام جهانی بود که فیفا در مقابل بازیکنان در روز آماده شدن برای یکی از بزرگترین بازی های دوران حرفه ای خود قرار گرفت.

___

دانمارک همچنین فیفا و قطر را با طرح پیراهن تیمی که نارضایتی از سوابق کشور میزبان در زمینه حقوق بشر و رفتار با کارگران مهاجر را جلب کرد، آزار داد. این تیم گزینه سومی از پیراهن مشکی دارد که به عنوان “رنگ عزا” برای کارگرانی که در قطر جان باخته اند انتخاب شده است.

اینفانتینو در آخر هفته مدعی شد بیش از 200 فدراسیون از 211 فدراسیون عضو فیفا از او حمایت کردند تا در انتخابات مجدد شرکت کند. دانمارک و آلمان علنا ​​اعلام کرده اند که به او رای نخواهند داد.