Newsom برای برگزاری جلسه ویژه قانونگذاری در مورد قیمت بنزین

___

چندین ایالت از جمله مریلند، نیویورک و جورجیا تصمیم گرفتند مالیات گاز خود را در طول افزایش قیمت متوقف کنند. نیوسام و دموکرات‌های دیگرش که قانون‌گذاری ایالتی را کنترل می‌کنند، از انجام این کار خودداری کردند و در عوض تصمیم گرفتند 9.5 میلیارد دلار تخفیف به مالیات دهندگان بفرستند – که این هفته در حساب‌های بانکی ظاهر شد.

قانونگذار ایالتی به طور خلاصه پیشنهادی را در اوایل سال جاری مورد بررسی قرار داد که در آن زمانی که قیمت یک گالن بنزین «به‌طور غیرعادی در مقایسه با قیمت یک بشکه نفت بالا بود»، «مالیات بر سود بادآورده» بر درآمدهای ناخالص شرکت‌های نفتی وضع می‌کرد.

دو رهبر ارشد قوه مقننه – پرو تمپور تونی اتکینز، رئیس مجلس سنا و آنتونی رندون، رئیس مجلس – در بیانیه ای مشترک گفتند که قانونگذاران “به بررسی همه گزینه های دیگر برای کمک به مصرف کنندگان ادامه خواهند داد.”

کاتلین روناین، خبرنگار آسوشیتدپرس در گزارشی مشارکت داشت.



منبع

مجلس قانونگذاری کالیفرنیا معمولاً بین ژانویه و اوت تشکیل جلسه می دهد و در آنجا لوایح را در موضوعات مختلف بررسی می کند. فرماندار این اختیار را دارد که در هر زمان با صدور اعلامیه، جلسه ویژه قانونگذاری را تشکیل دهد. قانونگذاران وقتی در یک جلسه ویژه تشکیل می‌شوند، فقط می‌توانند موضوعاتی را که در آن اعلامیه ذکر شده است، بررسی کنند.

شرکت هایی که این نامه را دریافت کردند عبارتند از شورون، ماراتون پترولیوم، پی بی اف انرژی، فیلیپس 66 و والرو.

نیوسام در زمان ارائه آن در ماه مارس در مورد آن اظهار نظر نکرد و قانونگذاران به سرعت آن را کنار گذاشتند. با این حال، این می تواند به عنوان طرحی برای پیشنهاد جدید در حال مذاکره بین نیوزوم و رهبران قانونگذاری عمل کند.

نیوسام روز جمعه به خبرنگاران گفت که جلسه فوق العاده در 5 دسامبر پس از شمارش تمامی آرای انتخابات نوامبر و ادای سوگند قانونگذاران جدید منتخب آغاز خواهد شد.

آخرین باری که فرماندار کالیفرنیا در سال 2015 جلسه ویژه قانونگذاری را فراخواند، زمانی که فرماندار آن زمان بود. جری براون از قانونگذاران خواست تا لایحه ای را برای پرداخت هزینه تعمیرات جاده ها و بزرگراه های ایالتی تصویب کنند. قانونگذاران در نهایت هیچ اقدامی نکردند.

مشخص نیست مالیاتی که نیوسام پیشنهاد می کند چگونه کار خواهد کرد. نیوسام گفت که هنوز در حال بررسی جزئیات با رهبران قانونگذار است، اما روز جمعه گفت که می‌خواهد این پول «به مالیات دهندگان» بازگردانده شود، احتمالاً با استفاده از پول مالیات برای پرداخت تخفیف‌های بیشتر.

نیوسام روز جمعه به خبرنگاران گفت: «این فقط افزایش قیمت است. وقت آن است که جدی شویم. حالم به هم می‌خورد.»

ساکرامنتو، کالیفرنیا (AP) – فرماندار کالیفرنیا، گاوین نیوسام، روز جمعه گفت که او در ماه دسامبر یک جلسه ویژه مجلس قانونگذاری ایالتی را برای تصویب یک مالیات جدید بر شرکت های نفتی به عنوان مجازات آنچه که او آن را “افزایش قیمت ها” می خواند، تشکیل خواهد داد.

آنها گفتند: «راه حلی که سود بیش از حد را از دست شرکت‌های نفتی خارج می‌کند و پول را به دست مصرف‌کنندگان بازمی‌گرداند، شایسته توجه جدی توسط قانون‌گذار است.» ما مشتاقانه منتظریم تا پیشنهاد دقیق فرماندار را پس از دریافت آن بررسی کنیم.

PBF هیچ پمپ بنزینی در کالیفرنیا راه اندازی نمی کند.

جمهوری‌خواهان کالیفرنیا – که کرسی‌های کافی برای تأثیرگذاری بر تصمیم‌گیری‌های سیاسی در مجلس قانونگذاری را در اختیار ندارند – این مالیات را «احمقانه» خوانده‌اند.

نیوسام گفت: «ما پولی را که (شرکت‌های نفتی) از کالیفرنیایی‌های سخت کوش می‌گیرند و پس می‌گیرند، پس می‌گیریم. راه‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد.»

کمیسیون نوشت: صنعت نفت “توضیح کافی و شفافی برای این افزایش قیمت که باعث مشکلات اقتصادی واقعی برای میلیون ها کالیفرنیایی می شود، ارائه نکرده است.”

قیمت گاز امسال در سراسر کشور به دلیل تورم بالا، حمله روسیه به اوکراین و اختلالات مداوم در زنجیره تامین جهانی افزایش یافت. اما در حالی که قیمت بنزین تا حدودی در سراسر کشور بهبود یافته است، در کالیفرنیا به افزایش خود ادامه داد و به طور میانگین به 6.39 دلار در هر گالن در روز جمعه رسید – 2.58 دلار بالاتر از میانگین ملی.

اسلاگل گفت: “اگر این چیزی غیر از یک شیرین کاری سیاسی بود، فرماندار دو ماه صبر نمی کرد و جلسه فوق العاده را هم اکنون، قبل از انتخابات تشکیل می داد.” اگر فرماندار واقعاً به آن علاقه مند است، این صنعت در حال حاضر آماده است تا روی راه حل های واقعی برای هزینه های انرژی و قابلیت اطمینان کار کند.

کوین اسلاگل، معاون انجمن نفت ایالت های غربی، گفت: «استفاده بهتر از این نشست ویژه نگاهی دقیق به دهه ها سیاست انرژی کالیفرنیا و معنای آنها برای مصرف کنندگان و اقتصاد ما خواهد بود.»

از روز جمعه، تنها PBF Energy پاسخ داده بود. پل دیویس، معاون ارشد این شرکت، گفت که قانون ضد انحصار، آن را از پاسخگویی دقیق به سوالات منع می کند. اما او به طور کلی گفت که سیاست های ایالتی که برای محدود کردن تولید نفت در کالیفرنیا طراحی شده است، صنعت را تحت فشار قرار داده است.

چه کسی در اینجا فکر می کند که مالیات دیگری قیمت بنزین شما را پایین می آورد؟ آیا قرار است در این وضعیت هزینه ها کاهش یابد؟ جیمز گالاگر، رهبر جمهوری خواه مجلس، روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: این اتفاق نخواهد افتاد.

کمیسیون نوشت: قیمت گاز طی یک دوره 10 روزه 84 سنت افزایش یافت که یک افزایش بی سابقه بود. وی خاطرنشان کرد که این افزایش قیمت با کاهش قیمت نفت صورت گرفته است.

دیویس نوشت: «این مهم است که درک کاملی از پیامدهای کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت بر در دسترس بودن منابع بنزین برای مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارها وجود داشته باشد.»

این پیشنهاد، تنظیم‌کننده‌های ایالتی را ملزم می‌کرد تا نرخ مالیات را تعیین کنند و اطمینان حاصل کنند که هر گونه حاشیه سود شرکت‌های نفتی که بیش از 30 سنت در هر گالن است را بازیابی می‌کند. پس از آن پول حاصل از مالیات از طریق تخفیف به مالیات دهندگان بازگردانده می شد.

کمیسیون انرژی کالیفرنیا در 30 سپتامبر نامه ای به پنج پالایشگاه نفت نوشت و خواستار توضیح این موضوع شد که چرا قیمت گاز به طور چشمگیری افزایش یافت و چرا موجودی انبار در طول تعمیر و نگهداری پالایشگاه که از قبل برنامه ریزی شده بود کاهش یافت.