قاضی آریزونا برای شنیدن درخواست ایالت برای اجرای ممنوعیت سقط جنین

مدافعان حقوق سقط جنین در حال مبارزه با درخواست مارک برنوویچ، دادستان کل جمهوری خواه برای لغو حکمی هستند که مانع اجرای ممنوعیت سقط جنین می شود، مگر اینکه جان مادر در خطر باشد. این قانون برای اولین بار چندین دهه قبل از اعطای ایالت به آریزونا در سال 1912 به تصویب رسید و پس از تصمیم دادگاه عالی ایالات متحده در سال 1973 در Roe v. Wade که سقط جنین را قانونی کرد، مسدود شد.

وکلای دادستانی کل می گویند که این بحث به سرعت از بین می رود. این به این دلیل است که “با پیش بینی اینکه دادگاه عالی ایالات متحده می تواند رو را رد کند، قانونگذار بارها ممنوعیت قانونی آریزونا برای انجام سقط جنین را حفظ کرده است، مگر اینکه جان مادر را نجات دهد.”

ارائه دهندگان در سراسر آریزونا سقط جنین را پس از رأی دادگاه عالی در 24 ژوئن مبنی بر لغو روئه متوقف کردند و گفتند که ادامه دادن با ممنوعیت قدیمی هنوز در کتاب ها و قانون 2021 که همه حقوق را به کودکان پیش از تولد نیز در بازی اعطا می کند بسیار خطرناک است. یک قاضی فدرال بخش عمده ای از این قانون را در 11 ژوئیه مسدود کرد، اما ارائه دهندگان خدمات سقط جنین را از سر نگرفته اند.

وکلای برنامه ریزی شده والدین در اسناد دادگاه نوشتند که اگر این کار را انجام ندهند، “در یک لحظه ده ها قانون به درستی تصویب شده، که اخیراً تصویب شده اند و به طور خاص تری به موضوع می پردازند، باطل می شوند و در نتیجه دولت را از اجرای همه موارد منع می کند. قوانین مصوب آن.»

فونتنو گفت: «آنچه که ما واقعاً به دنبال آن هستیم این وضوح است، زیرا باید به ارائه دهندگان خود فکر کنیم.



منبع

در حکم دادگاه تجدیدنظر آمده است: «شکایات شاکیان از قوانین سقط جنین مخصوصاً در حوزه‌ای است که قوه مقننه در اختیار دارد و هر مشکلی در رابطه با سقط جنین باید توسط آن نهاد حل شود». ما فقط می توانیم تکرار کنیم که ما یک قانونگذار فوق العاده نیستیم.

این پرونده در سال 1971 شروع شد، زمانی که شعبه توسان Planned Parenthood، چندین پزشک و زنی که خواهان سقط جنین بود برای لغو قانون شکایت کردند. یک قاضی دادگاه شهرستان پیما در سال بعد حکم داد که جنین از حقوق حمایت شده در قانون اساسی برخوردار نیست و قانون منع سقط جنین همچنین حقوق پزشکان را برای انجام طبابت آن گونه که صلاح می‌دانند نقض می‌کند.

قاضی دادگاه عالی شهرستان پیما، کلی جانسون، قرار است به استدلال‌های مربوط به درخواست برنوویچ برای لغو حکم 1973 بعد از ظهر جمعه رسیدگی کند.

آنها خاطرنشان کردند که ممنوعیت 15 هفته ای که دوسی امضا کرد به صراحت گفته بود که قانون قدیمی را لغو نمی کند.

وکلای برنامه ریزی شده والدین از قاضی در توسان، جایی که پرونده در سال 1971 شروع شد، می خواهند که قوانین قدیمی و جدیدتر را با اجازه دادن به محدودیت های موجود و ممنوعیت 15 هفته ای برای اجرای پزشکان “هماهنگ” کند، در حالی که غیر پزشکان مشمول این قانون خواهند شد. ممنوعیت کل

در میزگردی با وزیر بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده خاویر بسرا در روز پنجشنبه در فینیکس، رئیس والدین برنامه‌ریزی شده آریزونا و بریتانی فونتنو CEP گفت که اگر قاضی به نفع آنها رای دهد، گروه مجدداً سقط جنین را انجام خواهند داد.

آنها خاطرنشان می کنند که درست در سال جاری، مجلس قانونگذاری قانونی را به امضای فرماندار جمهوری خواه داگ دوسی تصویب کرد که انجام سقط جنین پس از 15 هفته بارداری را جرم انگاری می کند. دوسی ادعا می کند که قانون جدیدی که او امضا کرده است بر قانون قبل از ایالت ارجحیت دارد.

کمتر از سه هفته بعد، دادگاه عالی ایالات متحده در مورد رو رای داد و دادگاه تجدیدنظر حکم قبلی خود را لغو کرد. سپس قانون برای همیشه مسدود شد.

دادگاه استیناف آریزونا این حکم را لغو کرد و استدلال دادگاه بدوی مبنی بر اینکه ممنوعیت سقط جنین خلاف قانون اساسی است را رد کرد و گفت که می توان آن را اجرا کرد.

فینیکس (AP) – یک قاضی آریزونا روز جمعه به استدلال‌هایی درباره درخواست این ایالت برای اجازه دادن به دادستان‌ها برای اجرای تقریباً ممنوعیت کامل سقط جنین بر اساس قانونی که نزدیک به 50 سال است بر اساس حکم دادگاه عالی ایالات متحده مسدود شده است، می‌شنود.

وکلای مدافع Planned Parenthood و وابسته به آن در آریزونا استدلال می کنند که بسیاری از قوانین محدود کننده و تنظیم کننده سقط جنین که از زمان تصمیم Roe توسط قانونگذار ایالتی وضع شده است، اگر دادگاه اجازه اجرای قانون قدیمی را بدهد، بی معنی می شود.

برنوویچ دو روز پس از مسدود شدن قانون «شخصیت» گفت که او رسماً به دنبال لغو حکم 1973 مبنی بر جلوگیری از ممنوعیت سقط جنین است. او مدت کوتاهی پس از تصمیم دادگاه عالی گفته بود که معتقد است این ممنوعیت قابل اجرا است.