جوانان چین با بازار کار تیره و تار روبرو هستند زیرا کووید اقتصاد را کند می کند

“آیا من ارزشش را ندارم؟” لیو پرسید. “از لحظه ای که شروع به جستجوی کار کردم، احساس می کردم که آینده ام توسط یک ماشین درهم شکسته شده است و نمی دانم می توانم آن را جمع و جور کنم.”

نرخ رسمی بیکاری در ماه ژوئن برای افراد 16 تا 24 ساله تقریبا 20 درصد بود در حالی که این نرخ برای همه سنین 5.5 درصد بود. انتظار می رود با در نظر گرفتن آخرین فارغ التحصیلان، این میزان افزایش یابد.

وی گفت: در آینده با چالش های فناوری مواجه خواهیم شد. حتی ممکن است عدم اطمینان در بازار کار افزایش یابد. بنابراین برای دانشجویان دانشگاه، مهمترین چیز توانایی سازگاری است.»

ژانگ چنگ گانگ از دانشگاه اقتصاد و تجارت پایتخت گفت که قرنطینه های مکرر که کارخانه ها و دفاتر در شانگهای و دیگر مراکز صنعتی را برای هفته ها تعطیل می کند، بازار کار سنتی را مختل کرده است.

فارغ‌التحصیلان اغلب از خانواده‌های شهری می‌آیند که بزرگترین برندگان رشد اقتصادی چین، منبع مهم حمایت سیاسی هستند. حزب حاکم به آنها، به ویژه آنهایی که آموزش فنی دارند، نیاز دارد تا کار خود را برای پیشبرد توسعه صنعت آغاز کنند.

تائو گفت: با پست‌های کمتر و افرادی که بیشتر به دنبال شغل هستند، «شرکت‌ها می‌توانند گزینش‌گرتر باشند». آنها کسانی را که تجربه دارند به جای دست سبزی مثل من ترجیح می دهند.

رویکرد غیرمعمول شدید چین نسبت به کووید-19 تعداد مبتلایان را پایین نگه داشته است، اما هزینه آن در حال افزایش است.

در ماه آوریل، وقتی متوجه شد که یک شرکت مالی در حال تبلیغ ارزهای مجازی است، کار خود را ترک کرد، که «در واقع در کشور ما قانونی نیست».

یی دریافت درمان ویژه را انکار کرد اما اعلام کرد که از سمت خود دست می کشد.

تائو در حال آماده شدن برای شرکت در آزمون خدمات ملکی در استان آنهویی، در غرب شانگهای، در حالی که به دنبال مشاغل دیگر است. او بیش از 120 رزومه ارسال کرده و با نزدیک به 2000 کارفرمای احتمالی به صورت آنلاین تماس گرفته است.

___

خشکسالی شغلی چین بازتاب مبارزات جوانان در سرتاسر جهان برای یافتن کار در اقتصادهای رکود است، اما به ویژه از نظر سیاسی در سالی که انتظار می‌رود رئیس‌جمهور شی جین پینگ تلاش کند زمان قدرت خود را افزایش دهد، حساس است.

اولیویا ژانگ، تهیه کننده ویدئوی آسوشیتدپرس در پکن و محقق چن سی در شانگهای در این گزارش مشارکت داشتند.



منبع

مردم چین در رسانه های اجتماعی، از جمله طرفداران یی، این سوال را مطرح کردند که آیا او از امتیاز سلبریتی خود در فرآیند استخدام سوء استفاده کرده است تا موقعیتی را به دست آورد که برای او یک امتیاز است، اما به دیگر مدعیان استراحت واقعی می دهد.

فانگ گفت: “اگر امسال شغلی نداشته باشم، مطمئناً سال آینده سخت تر خواهد شد.”

فانگ ترجیح می دهد برای دولت کار کند اما گفت که کار حسابداری برای یک تولید کننده را می پذیرد.

اقتصاد در سه ماه منتهی به ژوئن نسبت به سه ماهه قبل کاهش یافت زیرا فعالیت کارخانه ها و مخارج مصرف کننده کاهش یافت. حزب حاکم صحبت از رسیدن به هدف رشد رسمی 5.5 درصدی امسال را متوقف کرده است.

Tao Yinxue، فارغ التحصیل 2021، قبل از فارغ التحصیلی، کارآموزی خود را در یک مؤسسه آموزشی ترک کرد، زیرا نگران سرکوب دولتی در صنعت است که ده ها هزار شغل را از بین برده است.

به گفته مؤسسه تحقیقات اشتغال چین و Zhaopin.com، وب‌سایت جستجوی شغل دیگر، تقریباً دو فارغ‌التحصیل برای هر شغل در سه ماه منتهی به ژوئن با هم رقابت می‌کردند، در مقایسه با 1.4 سه ماهه قبل.

هنگامی که جکسون یی، ستاره پاپ، که با نام یی یانگ کیانشی نیز شناخته می شود، در لیست کوتاه نامزدهای تئاتر ملی چین ظاهر شد، ناامیدی از رقابت شدید برای مشاغل مورد حمایت دولت به یک اعتراض آنلاین تبدیل شد.

تعداد فارغ التحصیلان به دنبال ابتکاری که در سال 2019 و قبل از همه گیری جهانی آغاز شد، افزایش یافته است تا آموزش مهارت های فنی را افزایش دهد که دولت گفته است “به شدت مورد نیاز است.” پیش بینی می شود در سال های آینده جویندگان کار بیشتری وارد بازار کار شوند.

فانگ گفت: «اگر همه‌گیری نبود، امتحان من به تأخیر نمی‌افتاد و این همه سختی نمی‌کشیدم». “من برای همیشه از همه گیری متنفرم.”

ابهامات در صنایع مختلف وجود دارد. شرکت های اینترنتی پس از تشدید کنترل توسط حزب حاکم با راه اندازی تحقیقات امنیت داده ها و ضد انحصار، مشاغل خود را کنار می گذارند. پس از سرکوب استفاده از بدهی توسط قانونگذاران، املاک و مستغلات در حال سقوط است.

خوشبختانه، یک موسسه انتشاراتی لیو را در اواخر جولای، دو ماه پس از فارغ‌التحصیلی، استخدام کرد.

زینگ گفت که از هر پنج فارغ التحصیل مورد بررسی، دو نفر می خواهند در شرکت های دولتی کار کنند که ایمن تر و مورد حمایت دولت هستند.

ژانگ گفت که سایر فارغ التحصیلان کار را به تعویق می اندازند، ترجیح می دهند در مدرسه بمانند یا برای مشاغل دولتی در امتحانات شرکت کنند که ممکن است کمتر از بخش خصوصی دستمزد بگیرند اما ثبات و موقعیت اجتماعی بیشتری را ارائه می دهند.

لی وعده «سیاست‌های طرفدار شغل» از جمله کاهش مالیات و هزینه‌ها را به میزان 2.5 تریلیون یوان (400 میلیارد دلار) برای کارفرمایان داد.

زینگ ژنکای، محقق Liepin، گفت: «دانشجویان تمایل دارند به دنبال ثبات باشند.

لیو، 26 ساله، گفت که برخی از کارفرمایان با درخواست او برای حقوق ماهانه 8000 یوان (1200 دلار) مخالفت کردند. طبق گفته Liepin، یک پلت فرم کاریابی، میانگین فارغ التحصیلان سال گذشته معادل 9800 یوان (1500 دلار) در ماه حقوق دریافت می کردند.

فانگ ژیو، یک فارغ التحصیل حسابداری در استان مرکزی هوبی، گفت که تاخیر در امتحان خدمات ملکی او از ماه مارس تا ژوئیه، شکار شغل او را مختل کرد. او منتظر است تا بفهمد چگونه کار کرده است.

کنترل‌های ضد ویروس، نمایشگاه‌های شغلی حضوری را تعطیل کرده و امتحانات خدمات ملکی را به تعویق انداخته است که هر سال برای صدها هزار نفر شغل ایجاد می‌کند.

به گفته لیپین، یک سوم شرکت‌هایی که بین مارس گذشته تا آوریل امسال مورد بررسی قرار گرفتند، گفتند که قصد دارند فارغ‌التحصیلان تازه‌تری را استخدام کنند. به گفته این سازمان، 27 درصد، بیشتر آنها دولتی هستند، و 18 درصد نیز هیچ برنامه ای برای تغییر مسیر ندارند.

ژانگ گفت، شرکت‌ها به دلیل «ذهنیت نجات جان» نیازهای استخدام را کاهش می‌دهند.

نخست وزیر لی کچیانگ، مقام ارشد اقتصادی و شماره 2 حزب حاکم، در ماه مارس گفت که دولت امیدوار است در سال جاری 13 میلیون شغل جدید ایجاد کند، اما نگفت چه تعداد شغل ممکن است به دلیل بسته شدن شرکت ها از بین برود. لی گفت انتظار می رود 16 میلیون نفر به دنبال کار باشند.

پکن (AP) – لیو کیان، کاریابی با مدرک جدید کارشناسی ارشد، گفت که دو کارفرما با او مصاحبه کردند و سپس گفتند که این موقعیت ها حذف شده است. دیگران از او خواستند حقوق کمتری بگیرد.

او یکی از 11 میلیون فارغ التحصیل جدید است که ناامید برای کار در بازار کار تیره و تار هستند زیرا کنترل های ضد ویروس کارخانه ها، رستوران ها و سایر کارفرمایان را مجبور به تعطیلی می کند. بازماندگان در حال کاهش مشاغل و دستمزدها هستند.