سناتور وایدن پس از پذیرش پول از خانواده برای بیش از یک دهه از بازگرداندن کمک‌های مالی سرخ شده توسط بانک‌من خودداری کرد.

طبق سوابق به دست آمده توسط بانک منفرید حداکثر قانونی 2900 دلار را به کمیته مبارزات انتخاباتی وایدن، وایدن برای سنا، در 26 اکتبر 2022 اهدا کرد. خلاصه اورگان خبرنامه

در همین حال، اکثریت دموکرات‌ها در سنا PAC، کمیته مبارزات انتخاباتی سناتورهای دموکرات، و کمیته مبارزات انتخاباتی دموکرات کنگره، همگی گفته‌اند که قصد دارند کمک‌های دریافتی خود را بازگردانند یا اهدا کنند. بانکمن-فرید و مهندس سابق FTX، نیشاد سینگ.

NBC News در دسامبر گزارش داد که 25 نفر از 59 نامزدی که کمک های شخصی خود را از Bankman-Fried دریافت کردند، گفتند که قصد دارند این پول را به خیریه اهدا کنند، در حالی که سه نفر دیگر گفتند که آنها کمک مالی را برمی گردانند یا آن را تا زمانی که بازرسان فدرال راهنمایی ارائه دهند، نگه می دارند. سی و یک کمپین پاسخی ندادند. در داستان به وایدن اشاره ای نشده است.

بانکمن-فرید سال گذشته به هشت اتهام از جمله کلاهبرداری از اوراق بهادار و پولشویی متهم شد. او به دلیل تلاش برای پنهان کردن کمک‌های مالی به گونه‌ای که گویی از سایر اهداکنندگان ثروتمند می‌آمده است، متهم به اتهام نقض مالی کمپین شد.

به گفته دادستان ها، بانکمن-فرید و سایر مدیران FTX میلیون ها دلار را در کمپین های سال 2022 در تلاش برای ایجاد روابط برای تأثیرگذاری بر سیاست ها در مورد ارزهای دیجیتال خرج کردند.

دادستان ها ادعا می کنند که Bankman-Fried سرمایه گذاران را گمراه کرده و میلیاردها وجوه را سوء استفاده کرده است. او متهم به سوء استفاده از وجوه مشتریان سپرده شده به FTX برای تقویت صندوق تامینی رمزنگاری خود، Alameda Research شده است. نیکلاس روس، دستیار وکیل دادگستری ایالات متحده، در ماه دسامبر گفت که بنکمن-فرید مرتکب جنایاتی با ابعاد حماسی شده است.

بررسی ملی برای نظر دادن به دفتر Wyden مراجعه کرده است.

سناتور وایدن پس از پذیرش پول از خانواده برای بیش از یک دهه از بازگرداندن کمک‌های مالی سرخ شده توسط بانک‌من خودداری کرد.

وایدن به نوبه خود بیش از یک دهه است که از خانواده بانکمن-فرید پول دریافت کرده است. بر اساس این گزارش، وایدن برای سنا ۲۹۰۰ دلار از برادر بنکمن-فرید، گیب بنکمن-فرید، در آوریل ۲۰۲۲ دریافت کرد. پدر سام بنکمن-فرید، جوزف بنکمن، 2500 دلار در سال 2010 کمک کرد که بزرگترین کمک او به یک نامزد یا کمیته فدرال تا به امروز است.

در ماه فوریه، نیویورک تایمز گزارش داد که مقامات تحقیقات خود را در مورد بیش از 90 میلیون دلار کمک به کمپین تبلیغاتی که کارمندان FTX و سایر نزدیکان به شرکت به نامزدهای کنگره و کمیته‌های اقدام سیاسی داده‌اند گسترش داده‌اند تا بررسی کنند که آیا برادر و پدر سام بنکمن-فرید نیز در این کار مشارکت داشته‌اند یا خیر. طرح مالی ادعایی کمپین

اطلاعات بیشتر از National Review



منبع

سوابق کمیسیون انتخابات فدرال نشان می‌دهد که سناتور ران وایدن (دی، اوره) پولی را که از سم بانکمن-فرید، مدیر عامل سابق FTX دریافت کرده، پس نداده یا اهدا نکرده است..

FTX در 11 نوامبر اعلام ورشکستگی کرد و بعداً از کاندیداهایی که کمک‌های مالی دریافت کرده‌اند، درخواست کرد تا آنها را برگردانند زیرا شرکت برای بازپرداخت طلبکاران خود تلاش می‌کرد.