یک مقام سابق سیا می گوید برای رهبران غربی «بسیار غیرمسئولانه» خواهد بود که تهدیدات پوتین مبنی بر جنگ هسته ای را به عنوان «توخالی» یا صرفا «سقوط شمشیری» تلقی کنند.

او افزود که با قوی‌تر شدن اوکراین، پوتین ممکن است سلاح‌های هسته‌ای را «تنها گزینه خوب» خود ببیند.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

موات لارسن پاسخ داد: «به شدت غیرمسئولانه خواهد بود، مایکل، اگر کسی، هر یک از رهبران غربی این تهدیدها را به عنوان یک تهدید یا شمشیر کوبنده یا توخالی تصور کند.

موات لارسن گفت که با تضعیف ارتش روسیه و قوی‌تر شدن اوکراینی‌ها و امتناع از موافقت با آتش‌بس، خطراتی که پوتین ممکن است استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را «تنها گزینه خوب» خود ببیند، افزایش خواهد یافت.

ویلیام برنز، رئیس سیا اخیراً گفت که تشخیص اینکه پوتین در مورد تمایل خود به استفاده از سلاح هسته‌ای بلوف می‌زند یا نه، دشوار است.

مایکل مورل، مجری پادکست سی‌بی‌اس «اطلاعات مهم است» و مدیر سابق سیا، در جریان بخشی از پادکست که روز چهارشنبه آپلود شد، از موات لارسن پرسید که آیا فکر می‌کند تهدیدهای پوتین برای استفاده از سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی یک بلوف است یا واقعی. تهدید.

پوتین چهار منطقه اوکراین را ضمیمه کرد – خرسون، زاپوریژژیا، دونتسک و لوهانسک – که در مجموع حدود 15 درصد از کل خاک اوکراین را تشکیل می دهند. بیانیه رئیس جمهور روسیه پس از آن منتشر شد رفراندوم های ساختگی سازماندهی شده توسط جدایی طلبان طرفدار روسیه در چهار منطقه اشغالی

او در مورد Zelenskyy گفت: “و او هیچ روحیه ای برای انجام این کار ندارد. آنها خیلی سخت جنگیدند. آنها خیلی از دست دادند.” “بنابراین این بدان معناست که او احتمالاً با ادامه حملات خود و تشدید نبرد در زمین به مخالفت با پوتین ادامه می دهد. بنابراین ولادیمیر پوتین را در موقعیت بسیار بدی قرار می دهد زیرا در صورت موفقیت آمیز بودن، گزینه های او نیز رو به کاهش است.”

وی افزود: «من کاملاً مطمئن هستم که تمام رهبری غربی، حداقل بر اساس افرادی که من می شناسم و چیزهایی که می شنوم، تهدیدها را بسیار جدی می گیرند.

این مقام سابق سیا گفت که به نظر می رسد رهبران غربی این تهدیدها را بسیار جدی می گیرند.

  • رولف موات لارسن گفت غرب “غیرمسئولانه” خواهد بود که تهدیدهای پوتین را “مشکل” بداند.

  • برنز در مصاحبه ای که در 27 سپتامبر پیش نمایش داده شد و به طور کامل پخش شد به سی بی اس گفت: «امروز هیچ مدرک عملی در جامعه اطلاعاتی ایالات متحده نمی بینیم که نشان دهد او به استفاده واقعی نزدیک تر می شود و تهدید قریب الوقوع استفاده از سلاح های هسته ای تاکتیکی وجود دارد. یکشنبه.

    رولف موات لارسن، رئیس سابق ایستگاه سیا در مسکو، هشدار داده است که رهبران غربی “بسیار غیرمسئولانه” خواهند بود که تهدیدات ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه مبنی بر جنگ هسته ای را جدی نگیرند.

    موات لارسن درباره پوتین گفت: «اکنون ناگهان به نظر می رسد که او ممکن است احساس کند – و من معتقدم اگر او به این موضوع دست پیدا کند، قضاوت وحشتناکی نادرست است – که اگر از این سلاح ها استفاده کند به نحوی منفعت خواهد داشت.

    او گفت: «به عبارت دیگر، او نمی‌تواند از سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی در میدان نبرد برای پیروزی در جنگی استفاده کند که با ارتش نمی‌تواند پیروز شود». سلاح‌های هسته‌ای سرزمین‌ها را نمی‌گیرند. آنها سرزمین‌هایی را در اختیار ندارند. این راهی است برای حمله به دشمنی که نمی‌توانید با یک سلاح کشتار جمعی نامتقارن آن را متوقف کنید. این خطر است.

    ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه

    کارشناسان ابراز نگرانی کرده اند که پوتین می تواند از سلاح های هسته ای در اوکراین استفاده کند و الحاق این مناطق توسط پوتین را نشانه ای از عزم روسیه برای تشدید درگیری تفسیر کرده اند.

    رولف موات لارسن، رئیس سابق ایستگاه سیا در مسکو گفت: هیچ دلیل نظامی برای ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای استفاده از سلاح هسته ای در درگیری روسیه با اوکراین وجود ندارد.گاوریل گریگورف، اسپوتنیک، عکس از استخر کرملین از طریق AP

    • موات لارسن در مورد اینکه چرا اوکراین اعلام کرده با روسیه مذاکره نخواهد کرد، گفت که انجام این کار یک عمل تسلیم برای اوکراین و رهبر آن ولودیمیر زلنسکی است.

      با این حال، علیرغم تهدید، موات لارسن گفت که او معتقد است هیچ “دلیل نظامی” برای پوتین برای استفاده از سلاح های هسته ای وجود ندارد.