خطوط هوایی ایالات متحده از دولت بایدن می خواهند که پروازهای اضافی بین ایالات متحده و چین را تایید نکند

واشنگتن (AP) – شرکت های هواپیمایی بزرگ ایالات متحده و برخی از اتحادیه های آنها از دولت بایدن می خواهند که به دلیل آنچه آنها سیاست های “ضد رقابتی” می خوانند که چین بر شرکت های هواپیمایی آمریکایی تحمیل می کند، مجوز پروازهای دیگر بین ایالات متحده و چین را متوقف کند.

شرکت‌های هواپیمایی و اتحادیه‌ها روز پنجشنبه گفتند که چین با شیوع همه‌گیری همه‌گیر، بازار خود را به روی شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی بسته و قوانینی را وضع کرده است که همچنان بر فعالیت‌های آمریکایی و خدمه خطوط هوایی تأثیر می‌گذارد.

آنها در نامه ای به آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه و پیت بوتیگیگ، وزیر حمل و نقل، گفتند: «این اقدامات نشان دهنده نیاز آشکار دولت ایالات متحده به ایجاد سیاستی است که از کارگران هوانوردی، صنایع و مسافران هوایی ایالات متحده محافظت کند.

این نامه توسط مدیر عامل گروه تجاری Airlines for America و رؤسای انجمن خلبانان خطوط هوایی، انجمن خلبانان متفقین که نماینده خدمه خطوط هوایی آمریکا است و انجمن خدمه پرواز امضا شده است.

تعداد پروازهای بین چین و ایالات متحده در حال افزایش است، اگرچه بسیار پایین تر از سطح قبل از همه گیری است. دولت بایدن تعداد سفرهای رفت و برگشتی را که خطوط هوایی چینی می توانند انجام دهند از 31 مارس از 35 به 50 سفر در هفته افزایش داد، پس از آن که مقامات هواپیمایی چین وعده دادند که به دنبال افزایش پروازهای شرکت های هواپیمایی آمریکایی هستند.

خطوط هوایی ایالات متحده گفت که خطوط هوایی چین با پرواز در مسیرهای کوتاه تر از طریق حریم هوایی روسیه، که از زمان حمله روسیه به اوکراین بیش از دو سال پیش، برای شرکت های هواپیمایی آمریکایی ممنوع بوده است، از مزیت برخوردار می شوند. آنها گفتند که خطوط هوایی چین نیز از دولت چین “حفاظت های خاصی” دریافت می کنند زیرا آنها دولتی هستند.

گروه های صنعتی ایالات متحده در نامه خود گفتند که بدون دسترسی برابر به بازار هوانوردی چین، شرکت های هواپیمایی آمریکایی پروازهای خود را به خطوط هوایی چین از دست خواهند داد.

منبع