یک عروسک خیمه شب بازی ترامپ بین اوکراین و کمک های مورد نیازش ایستاده است

مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان در چند ماه اخیر جایگاه خود را در میان ضعیف‌ترین رهبران مجلس نمایندگان در تاریخ خود تثبیت کرده است. متأسفانه، لوئیزیانایی با این وجود از قدرت کافی برخوردار است که به تنهایی یکی از حیاتی ترین مسائل زمان ما را مسدود می کند: کمک دو حزبی ایالات متحده به اوکراین برای دفاع از اوکراین. ولادیمیر پوتینتوسعه طلبی قاتل

اینطور نیست که جانسون با برنامه‌ریزی نکردن رای‌گیری در مجلس، اصول خود را مطرح کند. وای نه. برای شنیدن صحبت های او، او برای متحدان و خواسته های اوکراینی ما است مقداری نوعی کمک ولی دونالد ترامپ اینطور نیست – او طبق معمول با پوتین است – و جانسون به طور کلی هر جا که رئیس جمهور سابق دستور می دهد می ایستد. بیهوده سخنران مبتدی نامیده می شود “ماگا مایک.”

و هیچ مسئله‌ای بهتر از اوکراین نشان‌دهنده دلخوری و اطاعت از ترامپ نیست ویژگی های جانسون از اکتبر، زمانی که جمهوری خواهان مجلس نمایندگان سلف او را برکنار کردند، چندین نامزد بلندپایه را رد کردند و سپس، خسته از بن بست، او را کنار گذاشتند.

همچنین، اگر جانسون مسیر خود را تغییر ندهد، هیچ موضوعی عواقب بدتری ندارد – برای اوکراین، صلح در اروپا و امنیت ایالات متحده و جایگاه بین‌المللی.

جانسون همچنان به این سوال ادامه می دهد و همه چیزهای درست و حمایتی را می گوید – “اوکراین در اینجا قربانی است. آنها مورد تهاجم قرار گرفتند.» گفت خبرنگاران چهارشنبه – و در عین حال هیچ کاری انجام نمی دهند. درخواست کمک پرزیدنت بایدن تا زمانی که جانسون رئیس مجلس بوده، کمرنگ بوده است. اکنون یک ماه از مجلس سنا می گذرد رای داد70 تا 29، برای بسته کمک خارجی 95 میلیارد دلاری – 60 میلیارد دلار برای اوکراین و بقیه برای اسرائیل، تایوان و فلسطینیان در غزه.

بیشتر بخوانید: نظر: جمهوری خواهانی که از کمک به اوکراین جلوگیری می کنند باید این قهرمان را در نظر بگیرند – و سر خود را از شرم آویزان کنند

اینقدر به جانسون بدهید: او می‌تواند فشار زیادی را تحمل کند، حداقل زمانی که با خیال راحت در گوشه ترامپ باشد. اخیراً او از همه طرف در مورد اوکراین ضربه خورده است – مطمئناً از رئیس جمهور و دموکرات های کنگره، اما همچنین از طرف جمهوری خواهان طرفدار اوکراین و حتی رهبران خارجی.

اعضای هر دو حزب در روزهای اخیر تلاش خود را برای جمع آوری امضا از اکثریت مجلس در مورد دو درخواست مجزای برکناری که باعث رأی گیری در مورد کمک به اوکراین می شود، آغاز کردند. استراتژی تخلیه است به ندرت استفاده می شودو حتی به ندرت موفقیت آمیز است، زیرا، طبق تعریف، این اقدام سیلی به رهبران حزبی است که قانون را بسته اند. اما این می تواند یکی از موارد نادر باشد.

بیشتر بخوانید: سرمقاله: مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان باید از دودلی در مورد کمک به اوکراین دست بردارد و رأی گیری کند

اکثر دموکرات‌ها قبلاً طوماری را امضا کرده‌اند که صرفاً نیاز به رأی‌گیری در مورد لایحه سنا دارد و آن را برای بایدن ارسال می‌کند. (طومار دیگر برای لایحه ای کوچک شده است که به تصویب جداگانه سنا و زمان بیشتری نیاز دارد.) حامیان اوکراین باید به اندازه کافی جمهوری خواهان را جذب کنند تا رهبران حزب خود را کنار بزنند و برای کسب اکثریت امضا کنند. این سخت است، اما شدنی است: مسئله اوکراین قدرتمند است و جانسون نه. جمهوری خواهان از او نمی ترسند. برای دفع این چالش، جانسون پیشنهاد کرده است که در حال تلاش برای پیش‌نویسی جایگزینی برای لایحه سنا است.

در همین حال، در سنا، میچ مک کانل، رهبر جمهوری خواهان، از دستپاچگی جانسون به ستوه آمده است. مک کانل تقریباً هرگز علناً از جمهوری خواهان مجلس انتقاد نکرده و به آنها نگفت که چگونه اتاق خود را اداره کنند. بنابراین این معیاری برای خشم او بود که او تهویه شده سه شنبه به خبرنگاران گفت: «ما برای همه اینها وقت نداریم. ما لایحه ای داریم که 70 رای در سنا به دست آورده است. به اعضای مجلس نمایندگان فرصت دهید تا در مورد آن رای دهند.»

دیدار از رهبران لهستان، همسایه اوکراین و متحد ما در ناتو، در همان روز به طور عمومی مشخص شد جانسون برای برخی کوچ کردن های کمتر از دیپلماتیک. “آقای. نخست وزیر دونالد تاسک گفت که شکست جانسون در گرفتن یک تصمیم مثبت به قیمت جان هزاران نفر تمام خواهد شد و بر سرنوشت میلیون ها نفر تأثیر می گذارد.

بیشتر بخوانید: پنتاگون به اوکراین 300 میلیون دلار سلاح می دهد

پس از ملاقات خصوصی جانسون با آندری دودا، رئیس‌جمهور لهستان، او اظهارات همه جانبه‌ای را صادر کرد که اکنون به آن شهرت دارد. این بیانیه در مورد لایحه کمک به اوکراین سکوت اختیار کرد و در عین حال اعلام کرد: “آمریکا باید با دوستان خود در برابر کسانی که امنیت ما را تهدید می کنند متحد بماند.”

اگر دلیلی برای کمک بیشتر به اوکراین نباشد، این کلمات چه معنایی دارند؟

بخش «با دوستانمان متحد بمانیم» بسیار غنی است. برخلاف آنچه ترامپ و جمهوری‌خواهان «اول آمریکا» از ما می‌خواهند، تقریباً همه متحدان اروپایی و ناتو باور کنیم بیشتر داده اند کمک به اوکراین نسبت به ایالات متحده، به عنوان درصدی از اندازه اقتصاد کشورها اندازه گیری می شود. آنها از دورنمای عقب نشینی ایالات متحده از خونین ترین نبرد در اروپا پس از جنگ جهانی دوم وحشت زده اند.

در مورد «کسانی که امنیت ما را تهدید می‌کنند»، مطمئناً روسیه در میان این تهدیدها، حداقل برای همه به جز ترامپ و هوادارانش، بزرگ است.

که جانسون یکی از آنهاست. و مشکل همین است.

بیشتر بخوانید: مقامات می گویند که حملات پهپادهای اوکراینی به اهدافی در عمق روسیه اصابت کرده است

جانسون که در حال توقف است، اصرار دارد که سنا و مجلس نمایندگان ابتدا باید کار طولانی مدت تأمین مالی دولت را به پایان برسانند. اما صورت‌حساب‌های هزینه‌های سالانه قبل از جمعه تکمیل نمی‌شود و سپس کنگره برای یک تعطیلات 17 روزه آماده می‌شود. مایک دی راجرز، رئیس جمهوری‌خواه کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آلاباما، در مورد جدول زمانی جانسون سخنی گفت: “بی پروا.”

در حالی که جانسون وافل می زند، نیروهای اوکراینی در حال جیره بندی مهمات هستند و زمین دادن به روس‌ها که اگر خط لوله قابل اعتمادی از تسلیحات ساخت آمریکا داشته باشند، می‌توانند نگه دارند. ویلیام برنز، رئیس سیا و دیگر مقامات اطلاعاتی ایالات متحده اخیراً هشدار داد کنگره اعلام کرد که ضررهای اوکراین تنها بدون کمک ایالات متحده افزایش خواهد یافت. ترک اوکراین پس از تعهدات این کشور نه تنها روسیه بدخواه را جسور می کند، بلکه چینی ها را در جاه طلبی های جهانی خود تشویق می کند.

همانطور که بایدن در بیانیه خود گفت نشانی، راه نجات ضروری برای اوکراین “توسط کسانی مسدود می شود که می خواهند ما از رهبری خود در جهان دور شویم.”

جانسون انکار خواهد کرد که این چیزی است که او می خواهد. ببینیم ثابت میکنه در کلمات مک کانل: “اجازه دهید مجلس صحبت کند.”

و اگر این اتفاق بیفتد – با رای دو حزبی به اوکراین – بازتاب حمایت الف اکثریت آمریکایی ها. اما ابتدا جانسون باید از سر راه برود. یا تحت فشار قرار بگیرند.

@jackiekcalmes

جدیدترین ها را از جکی کالمز دریافت کنید
تفسیری درباره سیاست و موارد دیگر از مقاله نویس نظر برنده جایزه.
من را ثبت نام کن

این داستان در ابتدا در لس آنجلس تایمز ظاهر شد.

منبع