نماینده گالاگر می‌گوید فروش اجباری TikTok «کاملاً» ممکن است قبل از نوامبر اتفاق بیفتد

مایک گالاگر، نماینده مجلس فکر می‌کند که فروش اجباری TikTok “مطمقا” می‌تواند – و باید – قبل از انتخابات 2024 اتفاق بیفتد.

جمهوری خواه ویسکانسین یکشنبه از TikTok در شبکه CBS با عنوان Face The Nation گفت: «هرچه به انتخابات نزدیکتر می شویم، خطر بیشتر و بیشتر می شود.

اظهارات گالاگر در حالی است که سرنوشت TikTok در سنا معلق است. روز چهارشنبه، مجلس لایحه‌ای 352-65 را تصویب کرد که شرکت مادر ByteDance را مجبور می‌کند ظرف 165 روز TikTok را واگذار کند یا این که برنامه در ایالات متحده ممنوع شود.

اکنون انتظار می رود سنا این لایحه را تصویب کند، اما انتظار می رود تصویب آن در آنجا بسیار متزلزل تر باشد. رئیس جمهور جو بایدن گفته است که اگر این لایحه به میزش برسد، آن را امضا خواهد کرد.

گالاگر به ارزیابی تهدید توسط دفتر مدیر اطلاعات ملی اشاره کرد که بیان می‌کند چین ممکن است تلاش کند بر انتخابات 2024 تأثیر بگذارد، و برخی حساب‌های کاربری در TikTok که توسط یک بازوی تبلیغاتی جمهوری خلق چین اداره می‌شد «گزارش‌ها» نامزدهای خاصی را هدف قرار داده‌اند. – در هر دو طرف راهرو – در طول چرخه میان ترم 2022.

گالاگر که ریاست کمیته منتخب مجلس نمایندگان در حزب کمونیست چین را بر عهده دارد، گفت: «هفته گذشته تک تک مقامات جامعه اطلاعاتی که در برابر کمیته اطلاعات شهادت دادند، اظهار داشتند که تحت ساختار مالکیت فعلی TikTok تهدیدی برای امنیت ملی است.

راجا کریشنامورتی (D-Ill.)، دموکرات رتبه‌بندی شده در جلسه استماع، با گالاگر برای مصاحبه حاضر شد، کاری که این دو نفر اغلب زمانی که موضوع تهدیدات حزب کمونیست چین است، انجام می‌دهند.

Krishnamoorthi “در اصل، ByteDance مالک 100٪ Tiktok است. ByteDance اساساً سردبیر خود را دارد که همچنین دبیر سلول حزب کمونیست چین است که در بالاترین رده های شرکت جاسازی شده است تا همه محصولات آن را کنترل کند.” گفت.

از گالاگر در مورد عامل دیگری که می‌تواند تصویب لوایح در سنا را پیچیده کند، سوال شد: تغییر نظر در آخرین لحظه از نامزد احتمالی جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری، دونالد ترامپ – که روز دوشنبه گفت، در حالی که معتقد است TikTok تهدیدی برای امنیت ملی است، با ممنوعیت این لوایح مخالف است. این برنامه به این دلیل است که او معتقد است که به نفع فیس بوک، یعنی Silicon Valley bête noire فعلی او خواهد بود.

گالاگر مستقیماً از ترامپ انتقاد نکرد، اما کمپین لابی گری را هدف گرفت که به شدت از مشاور سابق ترامپ کلیان کانوی استفاده می کرد.

گالاگر گفت: «آنها واقعاً باتلاق را در برابر اقدامات قانونگذاری مسلح می کنند. «بیش از نیم میلیون دلار تنها در سه ماهه گذشته برای هفت شرکت مختلف لابی هزینه شده است. آن نفرت انگیز است.”

منبع