یک استراتژیست سابق انتخابات ریاست جمهوری رامنی می گوید نیکی هیلی «مظهر فروپاشی» حزب جمهوری خواه است.

استیونز گفت: “چرا نیکی هیلی نامزد می شود؟ من فکر نمی کنم که او واقعاً نامزد شود زیرا فکر می کند رئیس جمهور ایالات متحده خواهد شد.” “اول از همه، او کار دیگری ندارد. او در PAC خود مقداری پول جمع آوری کرده است و کاندید خواهد شد. و من می گویم که او برای معاونت رئیس جمهور نامزد می شود. فکر نمی کنم که او قرار باشد خارج شود. آنجا و به دونالد ترامپ حمله کن.”

نیکی هیلی فرماندار سابق کارولینای جنوبی.AP Photo/John Locher

  • اندکی پس از انتخاب ترامپ در نوامبر، او هیلی را به عنوان سفیر خود در سازمان ملل معرفی کرد، سمتی که او از ژانویه 2017 تا دسامبر 2018 در این سمت بود.

    در فوریه 2016، او از پیشنهاد مارکو روبیو، سناتور فلوریدا برای ریاست جمهوری حمایت کرد و در یک گردهمایی از دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا انتقاد کرد و گفت: “هر کاری که به فرزندانم یاد دادم در مهدکودک انجام ندهند.”

    استوارت استیونز، استراتژیست سابق رامنی در شبکه ام اس ان بی سی، نیکی هیلی را به خاطر پیشنهاد پیشنهادی او برای کاخ سفید مورد انتقاد قرار داد.

  • نیکی هیلی

    او ادامه داد: “هیچ کس دیگری به اندازه نیکی هیلی واقعاً تجسم فروپاشی حزب نیست. او همان چیزی بود که قرار بود مهمانی باشد. او بیرون رفت و گفت که دونالد ترامپ همه چیزی است که به فرزندانش یاد داد که نباشند. و او از آن حرف زد که می‌خواهد میراث ترامپ را ادامه دهد. این خیلی غم انگیز است. او قبل از اینکه وارد رقابت شود، شکسته شده است.”

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



    منبع

    با این حال، در اکتبر 2021، هیلی به وال استریت ژورنال گفت که دولت ترامپ “میراث قوی” را پشت سر گذاشته است.

    استوارت استیونز – که استراتژیست اصلی رامنی برای کاخ سفید 2012 و همچنین مشاور ارشد گروه ضد ترامپ پروژه لینکلن بود – در مصاحبه ای در 2 فوریه در MSNBC انگیزه هیلی را برای نامزدی برای ریاست جمهوری زیر سوال برد.

    هیلی، قانونگذار سابق ایالتی، در سال 2010 به عنوان فرماندار کارولینای جنوبی انتخاب شد و در سال 2014 دوباره انتخاب شد.

    هیلی هنوز به طور رسمی کمپین خود را اعلام نکرده است، اما طبق گزارش ها قرار است این کار را در 15 فوریه در چارلستون، کارولینای جنوبی انجام دهد.

    او در آن زمان گفت: “من به دو بچه کوچکم یاد دادم – شما دروغ نمی گویید و چیزهایی درست می کنید.” “من به دو کوچولو ام یاد دادم که مردم را به اطراف هل ندهید و فقط به آنها بگویید که فکر می کنید چه اتفاقی باید بیفتد. و به دو کوچکم گفتم دقیقاً همان کاری را انجام دهند که مارکو روبیو در آخرین مناظره انجام داد. وقتی یک قلدر به شما ضربه می زند، تو آن قلدر را به عقب زدی.”

    در آوریل 2021، هیلی گفت که اگر ترامپ تصمیم به راه اندازی کمپین ریاست جمهوری بگیرد، در سال 2024 نامزد نخواهد شد، تنها چند هفته پس از اینکه به پولیتیکو گفت که رفتار او پس از شکست در انتخابات 2020 “به شدت توسط تاریخ مورد قضاوت قرار خواهد گرفت.”

    دستیار سابق میت رامنی در مصاحبه اخیر خود نیکی هیلی را به دلیل تصمیم فرماندار سابق کارولینای جنوبی برای ورود به انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری جمهوری خواهان در سال 2024 مورد انتقاد قرار داد و گفت که او “کار دیگری برای انجام دادن ندارد” و استدلال می کند که در واقع به دنبال معاونت ریاست جمهوری است.

    او گفت: «هیچ کس دیگری به اندازه نیکی هیلی واقعاً تجسم نوعی فروپاشی حزب نیست.

  • هیلی، فرماندار سابق کارولینای جنوبی، در زمان ترامپ به عنوان سفیر ایالات متحده در سازمان ملل فعالیت می کرد.