رادارگریز F-22، برترین جنگنده برتری هوایی ایالات متحده، به تازگی اولین کشتار هوا به هوای شناخته شده خود را با خارج کردن یک بالون چینی دریافت کرد.

به گفته دیفنس وان، گمان می رود که این اولین کشتار هوا به هوای F-22 باشد.

یک جنگنده F-22 Raptor بالون نظارتی را با یک موشک AIM-9X Sidewinder ساقط کرد.وزارت دفاع آمریکا

  • رپتور “یک موشک AIM-9X Sidewinder” را شلیک کرد و بالون را در سواحل کارولینای جنوبی پایین آورد.

  • وزارت دفاع تلاش های بازیابی زباله ها را با نیروی دریایی و گارد ساحلی ایالات متحده آغاز کرده است.

F-22 اولین کشتار هوا به هوای خود را انجام داد و بالون نظارتی مشکوک چینی را بیرون آورد که بخش بیشتری از هفته را در بالای ایالات متحده و کانادا در ارتفاع 60000 پایی شناور گذراند.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

F-22 اولین کشته شدن هوا به هوا خود را با ساقط کردن بالون چینی در روز شنبه انجام داد.

  • بر اساس بیانیه مطبوعاتی وزارت دفاع آمریکا، این بالون بعد از ظهر شنبه بعد از ظهر شنبه بر فراز اقیانوس اطلس در سواحل کارولینای جنوبی پس از اینکه یک جنگنده F-22 رپتور از بال جنگنده اول در پایگاه نیروی هوایی لنگلی، ویرجینیا، یک موشک AIM-9X Sidewinder را شلیک کرد، فرود آمد. .

    یک جنگنده F-22 Raptor با یک موشک AIM-9X Sidewinder بالون را ساقط کرد.

    F-22 موشک را در ارتفاع 58000 پایی شلیک کرد در حالی که بالون نظارتی بین 60000 تا 65000 پا بود، طبق وزارت دفاع. بالون در حدود شش مایلی ساحل در عمق 47 فوتی آب فرود آمد و از آن زمان تلاش برای بازیابی زباله ها با کمک نیروی دریایی و گارد ساحلی ایالات متحده آغاز شده است.

    یک مقام وزارت دفاع در بیانیه ای مطبوعاتی گفت: “این یک بالون نظارتی PRC بود. این بالون نظارتی عمدا از ایالات متحده و کانادا عبور کرد و ما مطمئن هستیم که به دنبال نظارت بر سایت های نظامی حساس بوده است.” جمهوری چین مدعی شد که این بالون یک “بالون هواشناسی است که از مسیر منفجر شده است.”

    وزارت دفاع در بیانیه خود اعلام کرد: «اف-15 ایگلز که از پایگاه گارد ملی هوایی بارنز، ماساچوست، پرواز می کرد، از F-22 و همچنین نفتکش های چندین ایالت پشتیبانی می کردند». نیروی دریایی ناوشکن USS Oscar Austin، رزمناو USS Philippine Sea و USS Carter Hall، یک کشتی فرود آبی خاکی را در حمایت از این تلاش مستقر کرده است.