یادداشت مخفی کاردینال پل فرانسیس را به وحشت می اندازد

واتیکان روز پنجشنبه گفت که رئیس کالج کاردینال ها، کاردینال جیووانی باتیستا ری، مراسم تشییع جنازه پل را در کلیسای سنت پیتر برگزار خواهد کرد. همانطور که برای تشییع جنازه کاردینال مرسوم است، فرانسیس آخرین ستایش و سلام را ارائه خواهد کرد.

پل خاطرنشان کرد که فرانسیس چهار فرمان محرمانه را در طول تحقیقات صادر کرده است “برای کمک به تعقیب قضایی” بدون اینکه حق درخواست تجدید نظر برای کسانی که تحت تأثیر قرار می گیرند. دفاعیات استدلال کرده است که این احکام حقوق بشر مظنونان را نقض می کند.

او پس از اینکه در سال 2020 از اتهامات آزار و اذیت دو پسر کر در زمانی که اسقف اعظم ملبورن بود، تبرئه شد، زمان خود را بین رم و سیدنی تقسیم می کرد. دادگاه عالی استرالیا محکومیت قبلی دادگاه را لغو کرد و پل پس از گذراندن 404 روز در سلول انفرادی آزاد شد.

پل در طول دوره ریاست‌جمهوری خود در سال‌های 2014-2017 به عنوان بخشدار دبیرخانه اقتصاد مقر مقدس، که فرانسیس برای کنترل امور مالی غیرشفاف واتیکان ایجاد کرد، بارها با بوروکراسی ایتالیایی واتیکان درگیر شده بود. فرانسیس در تلگراف تسلیت خود، پل را به عنوان زمینه سازی برای اصلاحات در دست اقدام، که شامل تحمیل استانداردهای بین المللی برای بودجه و حسابداری در دفاتر واتیکان می باشد، نسبت داد.

با این حال، یادداشت ناشناس پل حتی خشن‌تر است و خود فرانسیس را هدف قرار می‌دهد. در حالی که دیگر محافظه کاران از سرکوب سنت گرایان و اولویت های اخلاقی ترحم بر فرانسیس انتقاد کرده اند، پل پا را فراتر گذاشت و بخش کاملی را به مشارکت پاپ در تحقیق درباره کلاهبرداری مالی بزرگ اختصاص داد که منجر به محاکمه 10 نفر از جمله دشمن سابق پل شد. ، کاردینال آنجلو بچیو.

پل با اشاره به خلاصه‌ای که واتیکان از تلاش‌های جستجوگر انجام می‌دهد، از «تعمیق سردرگمی، حمله به اخلاق سنتی و درج در گفت‌وگوی اصطلاحات نئومارکسیستی درباره طرد، از خود بیگانگی، هویت، به حاشیه راندن، بی‌صداها، LGBTQ و همچنین شکایت کرد. جابجایی مفاهیم مسیحی بخشش، گناه، قربانی، شفا، رستگاری.»

واتیکان (AP) – واتیکان اعلام کرد که پاپ فرانسیس آخرین اعزام را برای کاردینال جورج پل در روز شنبه در مراسم تشییع جنازه ارائه خواهد کرد، واتیکان اعلام کرد که نگرانی فزاینده رهبر استرالیا در مورد آنچه که وی آن را “فاجعه” و “فاجعه” می داند، ظاهر می شود. ” پاپ تحت رهبری فرانسیس.

پل که پیش از بازگشت به استرالیا برای مواجهه با اتهامات سوء استفاده جنسی از کودکان به مدت سه سال به عنوان اولین وزیر دارایی فرانسیس خدمت کرده بود، روز سه شنبه در بیمارستانی در رم به دلیل عوارض قلبی پس از جراحی لگن درگذشت. او 81 سال داشت.

اما پل، یک محافظه‌کار سرسخت، به طور فزاینده‌ای از جهت‌گیری پاپ فرانسیس، از جمله تأکید آن بر گنجاندن و بررسی افراد غیر روحانی درباره آینده کلیسا، ناامید شد.

ساندرو ماگیستر، وبلاگ نویس، روز چهارشنبه فاش کرد که پل در واقع نویسنده این یادداشت بوده است، که یک کیفرخواست فوق‌العاده از سوی یکی از همکاران نزدیک فرانسیس علیه پاپ فعلی است.

پل نوشت: «عدم احترام به قانون در واتیکان به یک رسوایی بین‌المللی تبدیل می‌شود.



منبع

مفسران هر مکتبی، اگر به دلایل مختلف… موافق باشند که این پاپ از بسیاری جهات یا بیشتر یک فاجعه است. پل نوشت: یک فاجعه.

این یادداشت به دو بخش تقسیم می‌شود – «واتیکان امروز» و «کنکلاو بعدی» – و مجموعه‌ای از نکات را فهرست می‌کند که همه چیز را از موعظه «ضعیف» انجیل فرانسیس گرفته تا بی‌ثباتی امور مالی مقر مقدس و «فقدان» را در بر می‌گیرد. احترام به قانون» در ایالت-شهر، از جمله در محاکمه فساد مالی فعلی که خود پل از آن حمایت کرده بود.

همچنین روز چهارشنبه، مجله محافظه کار The Spectator مقاله امضا شده ای را منتشر کرد که پل در روزهای قبل از مرگش نوشته بود. پل در این مقاله، بررسی دو ساله فرانسیس از افراد مذهبی کاتولیک در مورد موضوعاتی مانند آموزش کلیسا در مورد جنسیت و نقش زنان را که انتظار می‌رود در جلسه اسقف‌ها در ماه اکتبر به رسمیت شناخته شود، به عنوان یک “کابوسی سمی” توصیف کرد. .

او یادداشت قابل توجهی نوشت که در آن نگرانی‌ها و توصیه‌های خود برای پاپ بعدی در نشستی آتی، که بهار گذشته شروع به انتشار کرد و با نام مستعار «Demos» در وبلاگ واتیکان Settimo Cielo منتشر شد، نوشت.

پل ابتدا این کیفرخواست را که ناشی از سرمایه گذاری 350 میلیون یورویی واتیکان در یک معامله املاک در لندن بود، تشویق کرده بود، زیرا تلاش های چند ساله او برای کشف سوء مدیریت مالی و فساد در مقر مقدس را اثبات می کرد. اما در طول دادگاه، سؤالات ناراحت کننده ای در مورد حقوق دفاع در یک سیستم قانونی که فرانسیس قدرت مطلق دارد و از آن استفاده می کند، مطرح شده است.

پل همچنین به دفاع از بچیو پرداخت که فرانسیس در سپتامبر 2020 قبل از اینکه تحت بازجویی قرار گیرد، او را برکنار کرد. «او روند قانونی را دریافت نکرد. پل، که با توجه به تجربیات خود، این موضوع برای او بسیار ارزشمند است، نوشت.