گزارش 6 ژانویه می گوید که “دروغ بزرگ” ترامپ “شکاف بزرگ” بود

در این گزارش آمده است: «قانون فدرال تأمین مالی کمپین‌های انتخاباتی کمیته‌ها را ملزم می‌کند تا اطلاعات مربوط به هزینه‌ها، از جمله هدف پرداخت‌ها را به‌طور دقیق گزارش کنند».

قابل توجه است، در حالی که PAC رهبری به ترامپ اجازه داد تا این پول را نگه دارد و آن را برای طیف گسترده‌ای از هزینه‌ها استفاده کند، اما مجاز نبود بیش از 5000 دلار برای بازشماری و هزینه‌های مربوط به انتخابات خرج کند – همان چیزی که از حامیانشان می‌خواستند آن را تامین کنند. در نهایت، Save America دقیقاً صفر دلار برای آن چیزها خرج کرد.

اما اکثریت قریب به اتفاق آن جمع آوری کمک مالی به این تلاش ها ختم نشد. در عوض، گزارش می‌گوید، «برای تأمین مالی دیگر تلاش‌های رئیس‌جمهور سابق و غنی‌سازی همکارانش»، تغییری که گزارش از آن به عنوان «شکاف بزرگ» یاد می‌کند.

نسخه جمع آوری کمک مالی TMAGAC نمی توانست بدون تایید تیم های حقوقی، ارتباطات و تحقیقاتی منتشر شود. اما این گروه‌ها در مورد اینکه چه کسی مسئول نهایی است، پول را به جان خریدند.

تصویر تصویری توسط توماس لوینسون/The Daily Beast/Getty/CSPAN

این گزارش می‌گوید: «به طور خلاصه، رئیس‌جمهور ترامپ و کمپین او با جمع‌آوری بیش از ۲۵۰ میلیون دلار با این ادعا که می‌خواهند با تقلبی مبارزه کنند و انتخاباتی را که می‌دانستند او شکست خورده است، به چالش بکشند، حامیانش را از بین بردند».

لیبوویتز گفت: “شما نمی توانید از دریچه سیاسی به این موضوع نگاه کنید، باید از دریچه ترامپ به آن نگاه کنید.” ترامپ شخصاً چه می‌خواهد؟ به نظر می رسد که این چیزی است که برای انجام آن تنظیم شده است.»

جورج سانتوس از قاچاقچی مهاجر کمک مالی گرفت

اما در نهایت ممکن است یک لنز سیاسی وجود داشته باشد.

همانطور که یکی از کپی‌رایترها می‌گوید، ترامپ «به ما ارائه می‌کرد [the copywriters] با محتوای زیاد آنلاین.» یکی از نویسندگان گفت که حتی مستقیماً به او دستور داده شده است که از زبان ترامپ استفاده کند، که به او گفته شده بود که حامیان خود را تشویق می کند تا دسته چک های خود را با “هدف بخشیدن به کمک های مالی خود” باز کنند.

Save America نه تنها از تامین مالی تلاش‌های ترامپ پس از انتخابات منع شد، بلکه نمی‌تواند پیشنهاد مالی او در سال 2024 را نیز تامین کند. اما در ماه‌های اخیر، Save America ده‌ها میلیون دلار – که بخشی از آن از پشتوانه دروغ بزرگ جمع‌آوری شد – به یک ابر PAC جدید که به ترامپ وابسته است، واریز کرده است.

محرمان ترامپ از 6 ژانویه سعی کردند علی الکساندر را منع کنند. ترامپ تسلیم نمی شد.

چگونه گزارش تماس های گمشده ترامپ می تواند به نوار نیکسون او تبدیل شود

کارشناسان امور مالی کمپین انتخاباتی قبلاً به دیلی بیست گفته بودند که به نظر می رسد این راهی است برای دور زدن قوانینی که در غیر این صورت ترامپ را از سرمایه گذاری این پول برای بازگشت خود در سال 2024 منع می کند.

بازرسان کنگره موافقت کردند و به این نتیجه رسیدند که “دروغ بزرگ” ترامپ در مورد یک انتخابات دزدیده شده “یک هدف دوگانه را دنبال می کند.” در حالی که ترامپ و متحدانش ادعاهای نادرستی برای متقاعد کردن حامیان خود برای حمایت از تلاش‌هایشان برای برگرداندن شکست انتخاباتی مطرح کردند، اما آنها از همین ادعاها برای جمع‌آوری پول سوء استفاده کردند و «اهداکنندگان را گمراه کردند که کمک‌های مالی آنها می‌تواند نتایج انتخابات را تغییر دهد».

و کمپین قدیمی ترامپ که پس از خروج از کاخ سفید آن را به «آمریکا را دوباره بزرگ کنیم» تبدیل کرد، از آن زمان گزارش داده است که میلیون‌ها دلار به شرکتی به نام 2M Document Management & Imaging LLC پرداخت کرده است. اما در حالی که پرونده‌های PAC ادعا می‌کرد که این پرداخت‌ها برای «بازشماری» و «بازشماری: مشاوره تحقیقاتی» بوده است، بازرسان متوجه شدند که این پول عمدتاً برای تولید اسناد مربوط به احضاریه‌های کنگره از سوی کمیته فرعی COVID و خود کمیته منتخب 6 ژانویه بوده است.

بر اساس این گزارش، در حالی که اعضای تیم جمع‌آوری سرمایه دیجیتالی به بازرسان گفتند که آنها می‌دانند که گروه تأییدیه TMAGAC «نوعی حفاظ» در برابر انتشار ادعاهای نادرست در مورد انتخابات است، طبق این گزارش، در واقعیت، گروه تأییدها «چنین نقشی را ایفا نکرده است».

در سه روز پس از انتخابات، کمپین ترامپ و RNC بیش از 100 میلیون دلار جمع آوری کردند و ادعا کردند که پول را برای چیزی که آن را “صندوق دفاع رسمی انتخابات” می نامند جمع آوری کرده اند. مشکل کوچک؟ شاهدان به بازرسان گفتند که “صندوق دفاع رسمی انتخابات” وجود ندارد. این فقط “یک تاکتیک بازاریابی” بود.

دو سال بعد، بیشتر آن پول هنوز خرج نشده است. اما Save America میلیون‌ها دلار به ترکیبی از نهادهای مرتبط با ترامپ، گروه‌های متحد و کارکنان 2020 پرداخت کرده است، علاوه بر آن هزینه‌های قانونی مربوط به تحقیقات 6 ژانویه را نیز پوشش می‌دهد.

Pay Dirt یک هجوم هفتگی به سمت جولان سرمایه گذاری سیاسی است. در اینجا مشترک شوید تا هر پنجشنبه آن را در صندوق ورودی خود دریافت کنید.

لیبوویتز گفت: «این واقعاً مشخص است که تیم ترامپ چقدر سودآور بود که شکست در انتخابات را انکار کند. این واقعاً غیر منطقی است، زیرا چرا برای انتخاباتی که تمام شده است پول می دهید؟ تنها زمانی منطقی است که واقعاً باور داشته باشید که این نتیجه انتخابات را تغییر خواهد داد. او اساساً از اهداکنندگان خود رنج می‌برد.»

کانن، که این نگرانی‌ها را به مت مورگان، مشاور عمومی کمپین انتخاباتی نیز رساند، به بازرسان گفت که “او از هیچ اقدامی برای رسیدگی به نگرانی‌هایی که با این تناقض داشت آگاه نبود.” و کلارک گفت که «نمی‌تواند به خاطر بیاورد که آیا بعد از اینکه کانن این نگرانی‌ها را مطرح کرد، به ایمیل‌های جمع‌آوری کمک مالی نگاه کرده است یا خیر».

این گزارش می‌گوید: «کارمندان گروه تأیید مکرراً به کمیته منتخب گفتند که ادعاهای مربوط به تقلب در انتخابات را بررسی نکرده‌اند تا صحت داشته باشند یا خیر».

ماشین ترامپ صدها درخواست مختلف برای جمع آوری کمک های مالی را در ماه های بین انتخابات تا 6 ژانویه منفجر کرد و گاهی اوقات بیش از 22 بار در روز به هواداران حمله می کرد. بر اساس این گزارش، کپی‌رایترها از دنیای واقعی الهام گرفتند و «مشاهده پیام‌هایی که از [the RNC] و کمپین و از شخص رئیس جمهور و آنچه که خانواده اش درباره آن صحبت می کردند.»

کانن همچنین به بازرسان گفت که به ایجاد یک شرکت خصوصی به نام DataPier کمک کرده است، بنابراین کمپین می‌تواند در صورت بروز هرگونه گسیختگی با RNC، که کنترل داده‌ها را در اختیار داشت، به فهرست ایمیل ارزشمند خود دسترسی داشته باشد. اما محتوای تحریک‌آمیز آن درخواست‌ها به زودی با واکنش یک فروشنده مواجه شد، در حالی که یک فروشنده بزرگ‌تر، Salesforce، اجازه داد که ایمیل‌ها عبور کنند.

اما کانن همچنین ادعا کرد که فقط ایمیل‌ها را برای «مسائل مربوط به رعایت مواردی مانند سلب مسئولیت و اشتباهات تایپی» بررسی کرده است، و گفت که «نمی‌دانست چه کسی وظیفه دارد از صحت و دقت ایمیل‌های جمع‌آوری سرمایه اطمینان حاصل کند».

بر اساس رونوشت‌های کمیته، مقامات ارشد داخلی در مورد ادعاهای ترامپ در مورد یک انتخابات دزدیده شده ابراز نگرانی کرده‌اند که می‌دانستند نادرست است. در پاسخ، محققان دریافتند، تیم TMAGAC – که فرآیندهای تایید را در اختیار داشت – شروع به تلاشی برای مهار زبان آتش زا در ایمیل‌های خود کرد. اما به نظر نمی رسید که هیچ کس بخواهد در مقابل کمیته مسئولیت پذیرفت.

در حالی که مشخص نیست چرا کمیته این بخش از تحقیقات را در یک ضمیمه قرار داده است، اما دلیل آن عدم وجود دود نیست. گزارش‌ها حاکی از آن است که وزارت دادگستری تحقیقات خود را در مورد تحقیقات بزرگتر خود در 6 ژانویه ماه پیش متوقف کرد و CNN در دسامبر گزارش داد که بازرس ویژه جک اسمیت به این کار ادامه خواهد داد.

مرکز جمع آوری کمک های مالی ترامپ و RNC یک وسیله مشترک به نام «کمیته ترامپ را دوباره آمریکا را بزرگ می کند» بود – که در داخل به آن TMAGAC (تلفظ «T-Magic») گفته می شود. کمپین RNC و ترامپ در سال 2020 به قدری با هم پیوند خوردند که کارکنان و فضای اداری را در آرلینگتون ویرجینیا به اشتراک گذاشتند. این گزارش می‌گوید تا پایان سال، 20 یا 30 نفر در تیم‌های مختلف برای کپی‌نویسی، پیام‌های متنی، تجزیه و تحلیل، تبلیغات و گرافیک در این عملیات استخدام شدند.

(این گزارش همچنین اشاره می‌کند که یک کپی‌رایتر که درباره متن جمع‌آوری کمک ابراز نگرانی کرده بود، حدود سه هفته پس از انتخابات 2020 اخراج شد.)

تصویر تصویری توسط توماس لوینسون/The Daily Beast/Getty/CSPAN

بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید. ثبت نام کن.

در عوض، گزارش بیان می‌کند که شواهد نشان می‌دهد که تیم RNC و TMAGAC «به همان اندازه که جرأت می‌کردند به خط نزدیک می‌شدند» و تغییراتی را برای به حداقل رساندن قرار گرفتن در معرض قانونی RNC انجام می‌دادند «در حالی که همچنان به دروغ‌ها و اظهارات نادرست شناخته شده رئیس‌جمهور ترامپ تکیه می‌کردند».

اما قوت این پرونده، که Daily Beast در ماه جولای مطرح کرد، از خود گزارش نیز مشخص است. در حالی که ضمیمه به طور مستقیم ادعای فعالیت مجرمانه ندارد، اما پیوست – با عنوان «شفاف بزرگ: دنبال پول» – با جزئیات کامل آنچه را که قبلاً مجموعه‌ای از حقایق قانع‌کننده در مورد آنچه مقامات کمپین در مورد آن تلاش‌های جمع‌آوری کمک می‌دانستند، نشان می‌دهد. و این گزارش همچنین نحوه مصرف آن پول را در نهایت نشان می دهد.

هنگامی که کمیته 6 ژانویه گزارش نهایی خود را در ماه گذشته منتشر کرد، چندین اتهام جنایی را به وزارت دادگستری ارجاع داد، اما یکی از محورهای اصلی این تحقیقات به یک ضمیمه منتقل شد: پرونده احتمالی کلاهبرداری مربوط به صدها میلیون دلاری که دونالد ترامپ و متحدانش “دروغ بزرگ” را مطرح کردند.

این ادعاها به سرعت حتی در دنیای ترامپ مشکل ساز شدند.

بازرسان همچنین کارکنان ارشد کمپین انتخاباتی و کمیته ملی جمهوری خواهان را که با کمپین ترامپ در این تلاش‌های جمع‌آوری کمک مالی همکاری می‌کردند، دخیل دانستند و گفتند که «RNC می‌دانست» ادعاهای ترامپ هیچ مبنای واقعی ندارد و هیچ مقدار پولی نتیجه انتخابات را تغییر نمی‌دهد.

الکس کانن، وکیل مبارزات انتخاباتی ترامپ، به بازرسان مجلس نمایندگان گفت که او «بقدری از ایمیل‌هایی که به عنوان عضوی از گروه تأیید بررسی می‌کرد، اذیت شده است» که این موضوع را با جاستین کلارک معاون مدیر کمپین انتخاباتی در میان گذاشت. کانن که در مورد ادعاهای کلاهبرداری ترامپ تحقیق کرده بود، گفت که به کلارک گفته است که این ایمیل‌ها «کمی بیش از حد به نظر می‌رسند» و «با این واقعیت که کلاهبرداری سیستمیک وجود ندارد، همخوانی ندارد».

کانن در مصاحبه‌ای با کمیته گفت، با آشکار شدن حمله 6 ژانویه، کمپین ایمیل‌ها را خاموش کرد و فهرست‌های آن سرد شد. در ماه‌های اخیر، درحالی‌که ترامپ پیش از اعلام انتخاب مجدد خود اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مالی کرده بود، PAC Save America او میلیون‌ها دلار برای دسترسی به فهرست‌های اهداکنندگان هزینه کرد – هزینه‌ای که قبلاً دیده نشده بود.

جردن لیبوویتز، مدیر ارتباطات سازمان دیده بان دولتی «شهروندان برای مسئولیت و اخلاق» در واشنگتن، از مبلغ کلی جمع آوری شده حیرت زده شد – که همگی گفته شد حدود 250 میلیون دلار بود.

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.



منبع

بیشتر در The Daily Beast بخوانید.

همانطور که مشخص است، این گزارش می‌گوید، «کمپین ترامپ پول زیادی جمع‌آوری کرده بود تا صرفاً برای تلاش‌های قانونی خود برای لغو نتایج انتخابات ۲۰۲۰ هزینه کند.» با این حال، آنها به افزایش مطالبات خود ادامه دادند. و از آنجایی که قانون فدرال هزینه‌های مبارزات انتخاباتی را به بازشماری تلاش‌ها، بازنشستگی بدهی‌ها و سایر هزینه‌های انتخابات محدود می‌کرد، PAC رهبری ترامپ را «نجات آمریکایی» ایجاد کردند و آن را به تلاش‌های جمع‌آوری کمک مالی TMAGAC مرتبط کردند – و شروع به هدایت بیشتر پول در مسیر خود کردند. (در این گزارش آمده است که داماد ترامپ و مشاور ارشد جارد کوشنر «بیشترین علاقه را به برنامه دیجیتال داشتند».