با نزدیک شدن به پایان بررسی اولیه عدالت، سوالات در مورد اسناد جو بایدن تشدید می شود

وزارت دادگستری و دفتر لاوش از اظهار نظر خودداری کرده اند.

ساوبر با تاکید بر تفاوت بین پرونده بایدن و مقاومت ترامپ، اسنادی را که او به مارآلاگو منتقل کرده بود، بازگرداند: «این اسناد موضوع هیچ درخواست یا تحقیق قبلی توسط آرشیو نبوده است.

با این حال، هیچ توضیح فوری برای اینکه چرا بهبودی ماه نوامبر که اولین بار توسط CBS News گزارش شد، تا این هفته فاش نشد، وجود نداشت.

بیشتر: پرزیدنت جو بایدن اسناد طبقه بندی شده: آنچه ما می دانیم و چگونه کشف با ترامپ مقایسه می شود

حالا چه اتفاقی می افتد؟

دادستان کل مریک گارلند.

بیانیه ساوبر دلیل وجود سوابق را مشخص نکرد. ماهیت خاص مواد؛ یا اینکه آیا دیگران به اسناد دسترسی داشتند یا خیر.

اعضای جمهوری خواه در یک کنفرانس خبری در 4 ژانویه صحبت می کنند.

تعدادی از سوالات عمومی باقی مانده است:

چگونه رکوردها به آنجا رسیدند؟

پرزیدنت جو بایدن در حالی که به سمت مارین وان می رود قبل از عزیمت به بیمارستان والتر رید در چمن جنوبی کاخ سفید در واشنگتن دی سی در روز چهارشنبه با خبرنگاران صحبت می کند.

بررسی اولیه اسناد محرمانه کشف شده در دفتری که زمانی توسط رئیس جمهور جو بایدن مورد استفاده قرار می گرفت، در حال پایان است، اما چند روز پس از تایید کاخ سفید بهبودی اولیه در ماه نوامبر، سوالات همچنان بالا گرفت.

  • ریچارد ساوبر، مشاور ویژه بایدن، دوشنبه گفت که این اسناد در 2 نوامبر در یک کمد قفل شده در حالی که وکلای شخصی رئیس جمهور در حال بسته بندی پرونده ها در دفتر واشنگتن دی سی بودند کشف شد که بایدن بین سال 2017 و درست قبل از راه اندازی این دفتر استفاده می کرد. کمپین 2020 او

    آنچه او گفت: بایدن به خبرنگاران گفت: «از اینکه فهمیدم اسناد دولتی وجود دارد که به آن دفتر برده شده است متعجب شدم». “ما در حال همکاری کامل هستیم – همکاری کامل – با بررسی، که امیدوارم به زودی به پایان برسد.”

این تصویر موجود در پرونده دادگاهی توسط وزارت دادگستری در 30 اوت، و تا حدی توسط FBI ویرایش شده است، عکسی از اسنادی را نشان می دهد که در جریان جستجوی 8 اوت توسط FBI از رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، مار-آ-، ضبط شده است. املاک لاگو در فلوریدا.

کشف این اسناد باعث مقایسه فوری با پرونده ترامپ شد، اگرچه این قسمت ها با تفاوت های کلیدی مشخص می شوند.

این تصویر موجود در پرونده دادگاهی توسط وزارت دادگستری در 30 اوت، و تا حدی توسط FBI ویرایش شده است، عکسی از اسنادی را نشان می دهد که در جریان جستجوی 8 اوت توسط FBI از رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، مار-آ-، ضبط شده است. املاک لاگو در فلوریدا.

جان لاوش جونیور، دادستان شیکاگو، که از دولت ترامپ بازمانده است، در حال انجام ارزیابی اولیه از این موضوع بوده است.

یک فرد آشنا با این موضوع گفت که ارزیابی Lausch در حال تکمیل بود و افزود که بررسی به سمت نقطه عطف حرکت می کند که در آن دادستان کل در نهایت تصمیم می گیرد که چگونه ادامه یابد.

بیشتر: وزارت دادگستری در حال بررسی اسناد طبقه بندی شده در تاسیسات بایدن از زمانی که معاون وزیر بوده است

چرا کشف اولیه زودتر فاش نشد؟ تاخیر سوالات GOP

اعضای جمهوری خواه در یک کنفرانس خبری در 4 ژانویه صحبت می کنند.

ترامپ بارها در برابر تلاش‌های آرشیو ملی برای بازیابی مطالب، از جمله پاسخ ندادن کامل به احضاریه‌ای که مقامات مجری قانون فدرال برای سوابق صادر کرده بود، مقاومت کرده بود، که باعث شد اف‌بی‌آی به جستجوی بی‌سابقه املاک ترامپ در مار-آ-لاگو منجر شود. در توقیف اسناد طبقه بندی شده و هزاران پرونده دولتی دیگر.

در مورد بایدن، کاخ سفید معتقد است که تعداد کمی از اسناد بلافاصله به آرشیو بازگردانده شد.

جمهوری خواهان در مورد تأخیر در افشای عمومی سوالاتی را مطرح کرده اند و خاطرنشان کردند که این اسناد کمتر از یک هفته قبل از انتخابات میاندوره ای و فقط بیش از دو هفته قبل از اینکه مریک گارلند، دادستان کل، یک بازرس ویژه را برای مدیریت دو تحقیقات جنایی مربوط به دونالد ترامپ منصوب کند، بازیابی شده است. حفظ صدها سند طبقه بندی شده توسط رئیس جمهور سابق پس از خروج از کاخ سفید در سال 2021.

مجموعه دومی از اسناد طبقه بندی شده یافت شد: بر اساس گزارش های متعدد، دستیاران بایدن مجموعه دیگری از سوابق به غیر از اسناد طبقه بندی شده را در مکانی جدا از دفتری که بایدن پس از معاونت ریاست جمهوری خود استفاده می کرد، بازیابی کرد.

  • پرزیدنت جو بایدن در حالی که به سمت مارین وان می رود قبل از عزیمت به بیمارستان والتر رید در چمن جنوبی کاخ سفید در واشنگتن دی سی در روز چهارشنبه با خبرنگاران صحبت می کند.

  • بایدن توضیح کمی ارائه می دهد: رئیس جمهور هنگامی که برای اولین بار در روز سه شنبه در مکزیکوسیتی به این موضوع پرداخت، توضیح چندانی ارائه نکرد و نشان داد که حتی او پس از اینکه متوجه شد مجموعه اولیه مطالب طبقه بندی شده در یک کمد قفل شده در حالی که وکلا در حال رسیدگی بودند، “متعجب” شده است. تخلیه فضایی که بایدن پس از معاونت رئیس جمهور از آن استفاده کرد.

  • دادستان کل مریک گارلند.

  • اما اقدامات احتمالی شامل تعیین یک وکیل ویژه برای پیگیری بیشتر موضوع یا تعیین اینکه دلیلی برای شروع چنین تحقیقاتی وجود ندارد.

    نه ساوبر و نه کاخ سفید چهارشنبه در مورد کشف مجموعه دوم اسناد در مکانی جداگانه که اولین بار توسط NBC News گزارش شد، صحبت نکردند.

    بیشتر: بایدن می‌گوید «تعجب» بود که پرونده‌های دولتی در یک دفتر خصوصی پیدا شده بود، اما نمی‌دانست در آن‌ها چیست.

    این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: اسناد بایدن: با نزدیک شدن به پایان بررسی عدالت، سؤالات بزرگ باقی می ماند



    منبع

    رئیس‌جمهور گفت، هنگامی که سوابق کشف شد، وکلای بایدن به آرشیو ملی اطلاع دادند و روز بعد آنها را تحویل دادند.

    به گفته کاخ سفید، وکلای رئیس جمهور زمانی که سوابق در دفتر مرکز دیپلماسی و تعامل جهانی پن بایدن کشف شد، کاری را که قرار بود انجام دهند، انجام دادند: آرشیو ملی در آن روز مطلع شد و بایگانی ها مطالب مربوط به آن را در اختیار گرفتند. صبح روز بعد