گزارش شده است که یک قاضی جلسه محرمانه ای را با سه فرد ناشناس که حامی وثیقه 500 هزار دلاری جورج سانتوس بودند برگزار کرد.

گرین در نامه چهارشنبه خود نوشت: “علاقه عمومی به علنی بودن به ویژه در این مورد قوی است. سوابق ضمانت مربوط به سه نفر است که مبالغ هنگفتی را متعهد شده اند تا اطمینان حاصل کنند که نماینده سانتوس می تواند در آزادی باقی بماند و در انتظار رسیدگی بیشتر باشد.” با توجه به موقعیت منتخب سانتوس و وابستگی او به این ضامن‌کنندگان، این یک فرصت آشکار برای نفوذ سیاسی است.

محرمانه بودن هویت سه ضامن به این معنی است که مردم راهی ندارند که بدانند چه کسی تضمین می کند که سانتوس، یک مقام منتخب، قبل از محاکمه در مورد اتهامات جنایی علیه او، از زندان خارج شود.

طبق یک پرونده جدید دادگاه، یک قاضی ناظر بر پرونده جنایی فدرال علیه جورج سانتوس، نماینده نیویورک، جلسه محرمانه ای را با سه نفر درگیر برای وثیقه 500,000 دلاری او برگزار کرد که برای مخفی نگه داشتن هویت آنها تلاش های فوق العاده ای انجام داد.

یک قاضی اجازه داده است هویت آنها مخفی بماند و طبق گزارش ها جلسات دادگاه مهر و موم شده با آنها برگزار شده است.

  • پس از اینکه گروهی از سازمان‌های خبری، از جمله اینسایدر، از قاضی خواستند نام آنها را با این استدلال که به نفع عمومی است، باز کند، قاضی در نهایت این اسامی را علنی کرد. (ضامن اوراق قرضه بانکمن-فرید لری کرامر و آندریاس پاپکه هستند – هر دو با دانشگاه استنفورد که والدین او را استخدام می کند، ارتباط دارند.)

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • منبع

    آن شیلدز، قاضی دادگاه ایالات متحده، به سانتوس اجازه داد تا با وثیقه ای 500000 دلاری که توسط سه ضامن مختلف که وجه وثیقه را تضمین می کنند، آزاد شود.

    گرین می‌نویسد: «درک ما این است که دادگاه حداقل یک جلسه بعدی را نیز با ضامن‌گذاران برگزار کرده است. با این حال، به نظر می‌رسد که این رسیدگی به وثیقه برای عموم آزاد نبوده و هیچ سابقه دادرسی در سند وجود ندارد.»

    گاهی اوقات متهمان جنایی از قضات می خواهند که نام و سایر مشخصات شخصی حامیان اوراق قرضه خود را مهر و موم کنند. در پرونده جنایی علیه سام بنکمن-فرید، وکلای مدیر عامل سابق FTX از قاضی ناظر پرونده او خواستند اسامی دو نفر را که بسته 250 میلیون دلاری او را تضمین می کنند، مخفی نگه دارد.

    در نامه ای که روز چهارشنبه به دادگاه ارسال شد، دانا آر. گرین، وکیل نیویورک تایمز، گفت که دادگاه جلسه دیگری را با حامیان مالی برگزار کرد که مخفی نگه داشته شد.

    سانتوس در 10 می در دادگاه فدرال در لانگ آیلند محاکمه شد و در یک کیفرخواست جنایی 13 موردی که در آن دادستان های فدرال مدعی بودند که وی از کمک کنندگان سیاسی برای هزینه های مبارزات انتخاباتی دزدیده است، به طور غیرقانونی پرداخت های بیکاری همه گیر را دریافت کرده و به کنگره در زمینه مالی دروغ گفته است، محاکمه شد. تشکیل می دهد.

    دادگاه جرج سانتوس

    جورج سانتوس، نماینده ایالات متحده در خارج از دادگاه فدرال در ایسلیپ مرکزی، نیویورک.AP Photo/Seth Wenig

    • مشخص نیست که آیا این جلسه تحت نظارت شیلدز بوده یا قاضی منطقه ای ایالات متحده، جوآنا سایبرت، که پرونده سانتوس از آن زمان به او محول شده است. نامه تایمز از سیبرت می‌خواهد تا هرگونه سوابق وثیقه و همچنین رونوشت جلسه مهر و موم شده با حامیان وثیقه را از بین ببرد.

      نام آن حامیان وثیقه در جلسه دادگاه فاش نشد. و در دو هفته پس از آن، اسناد وثیقه در اسناد دادگاه عمومی ظاهر نشد – انحراف از رویه عادی در پرونده های جنایی.

      برخلاف پرونده Bankman-Fried، هیچ سابقه عمومی مبنی بر اینکه وکیل سانتوس درخواست کرده است نام حامیان وثیقه مهر و موم باقی بماند وجود ندارد. جوزف موری، وکیل سانتوس و سخنگوی دفتر دادستانی ایالات متحده در ناحیه شرقی نیویورک، هر دو از اظهار نظر خودداری کردند.

      سه فرد ناشناس حامی وثیقه 500000 دلاری جورج سانتوس هستند.

    • این رازداری در هر صورت بسیار غیرمعمول است، حتی کمتر در مورد یکی از اعضای کنگره.