راننده دید که افسر CHP توسط مردی در ورودی بزرگراه 5 گیر کرده بود. برای نجات او شتافت

اوراردو ناوارو می گوید هفته گذشته وقتی دید که یک افسر موتورسیکلت گشت بزرگراه کالیفرنیا توسط مردی در ورودی بزرگراه 5 در اورنج کانتی به زمین چسبیده بود، وقت فکر کردن نداشت.

در حالی که ناوارو به سمت آن دو مرد روی زمین دوید، گفت، هیچ یک از آنها چیزی نمی گفتند. تنها چیزی که او می شنید صدای تقلای آنها و ماشین های عبوری بود.

ناوارو گفت که افسر مجروح به نظر نمی رسد، فقط باد کرده است.

ناوارو گفت: “احساس من این بود که او حتی آن را احساس نکرد.” او قصد توقف نداشت.»

ناوارو ویدیویی را دید که برای اولین بار در روز سه شنبه در فضای مجازی منتشر شد. یک روز بعد، او هنوز در شوک بود و نگران این بود که اگر کسی جلو نمی رفت چه بلایی سر افسر می آمد.

به گفته CHP، این مرد 42 ساله با پیچ از ماشین خود خارج شد و به سمت خیابان اصلی در سانتا آنا رفت و دو راننده دیگر به او پیوستند تا به افسری که روز جمعه مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود کمک کنند. این سه نفر توانستند مظنون را از افسر بیرون کنند و به افسر اجازه دستگیری دادند.

این داستان در ابتدا در لس آنجلس تایمز ظاهر شد.



منبع

به گفته CHP، پانیاگوا به اتهامات متعدد، از جمله حمله به یک افسر صلح و مقاومت در برابر دستگیری، به زندان اورنج کانتی محکوم شد. دفتر دادستان ناحیه اورنج کانتی فوراً به درخواست ها برای اظهار نظر در مورد اتهامات پاسخ نداد.

تمپلادو گفت که افسر از آن زمان به وظیفه خود بازگشته است.

ناوارو گفت: “من فقط پریدم.”

ناوارو گفت: «فکر نمی‌کنم افسر بتواند آن موقعیت را به تنهایی کنترل کند، زیرا مرد بسیار بسیار قوی بود.

روز بعد از کمک به افسر، ناوارو به فرزندانش گفت که آنها را دوست دارد و برای آنها توضیح داد که چه اتفاقی افتاده است.

ماشینش را برگرداند و به طرف رمپ برگشت.

جدای از مکالمه کوتاهی که ناوارو با مسافرش درباره اتفاقی که افتاده بود، بعداً آن شب آن را مطرح نکرد.

ناوارو گفت که ساعد پانیاگوا روی گلوی افسر فشار داده شده بود و ناوارو می توانست ببیند که افسر فقط می تواند پاهایش را حرکت دهد. ناوارو مشتی به دنده های پانیاگوا پرتاب کرد، اما ناوارو گفت که تفاوت چندانی نداشت.

او گفت: «می‌خواهم به آنها بگویم که پدرشان تصمیم درست و تصمیم درستی گرفته است.

به گفته CHP به پانیاگوا اجازه خروج داده شد، اما در حالی که یکی از افسران با موتور سیکلت خود در حال رانندگی بود، پانیاگوا به روی سطح شیب دار برگشت و با افسر روبرو شد.

در این ویدئو، پانیاگوا در حال صحبت با افسر در حالی که بازوهایش در پشت او است، دیده می شود. افسر به دور از رمپ اشاره می کند و سعی می کند شانه پانیاگوا را لمس کند، اما او با سیلی دست افسر را دور می کند. این دو با یکدیگر دست و پنجه نرم می کنند و افسر پانیاگوا را به زمین می اندازد اما او نیز می افتد و پانیاگوا موفق می شود بالای سر او قرار بگیرد.

چند کلمه اولی که او به ما گفت فقط این بود: “متشکرم. ناوارو گفت: ممنون بچه ها.

ناوارو تلاش کرد تا دست پانیاگوا را بگیرد و او را از افسر بیرون بکشد. دو راننده دیگر از اتومبیل خود پیاده شدند و توانستند به ناوارو کمک کنند. افسر و سه مرد دیگر توانستند پانیاگوا را در پایان ویدئو به زمین بچسبانند.

ناوارو که با یک مسافر به سمت رویدادی در سانتا آنا رانندگی می کرد، گفت: «چیزی در مورد آن باعث شد که بخواهم دستگیری را ببینم.

ناوارو افسر را دید که به پانیاگوا دستور داد از اتوبان خارج شود. اما همانطور که او دور می شد، ناوارو می توانست در آینه دید عقب خود ببیند که آنها هنوز در حال دعوا هستند.

به گفته CHP، پانیاگوا ابتدا با دستورات آنها همکاری کرد و افسران به او هشدار دادند. آنها به او گفتند که روی اتوبان یا رمپ راه نرود.

ناوارو نمی‌دانست که کل تبادلات با یک شاهد ضبط شده است.

CHP گفت که این حادثه زمانی شروع شد که افسران بعد از ساعت 5 بعد از ظهر به گزارش‌هایی مبنی بر اینکه مردی بر سر رانندگان فریاد می‌زد و تلاش می‌کرد تابلوی بزرگراه 5 را از یک تیر بردارد، پاسخ دادند. به گفته افسر آنسلمو تمپلادو، سخنگوی CHP، افسران به مظنون نزدیک شدند که بعداً به عنوان Jaime Balderas Paniagua، 34 ساله از سانتا آنا شناسایی شد.

او در مورد اینکه چه احساسی نسبت به کل وضعیت دارد، دچار تعارض است. ناوارو که در ایالت جالیسکو مکزیک به دنیا آمده و 24 سال در کالیفرنیا زندگی کرده است، گفت که خود را قهرمان نخواهد خواند.

بر اساس این ویدئو، حمله و نجات این افسر در کمتر از یک دقیقه آشکار شد. اما در ذهن ناوارو، تبادل در حرکت آهسته و با جزئیات واضح انجام می شود.