“کولاک قرن” نزدیک به 50 کشته در سراسر ایالات متحده بر جای گذاشت

اعضای گارد ملی و سایر تیم‌ها صدها نفر را از خودروهای پوشیده از برف و خانه‌های بدون برق نجات داده‌اند، اما مقامات گفته‌اند که تعداد بیشتری از مردم گرفتار شده‌اند.

او گفت: «این جنگ با مادر طبیعت است.

به رانندگان هشدار داده شد که به جاده‌ها نروند – حتی زمانی که کشور به شلوغ‌ترین زمان سال برای سفر رسیده است.

هوچول با تشریح رانش های 8 فوتی (2.4 متری) در مقابل خانه ها و همچنین برف روب ها و خودروهای نجات که مدفون شده اند، گفت: «این (مانند) رفتن به یک منطقه جنگی است و وسایل نقلیه در کنار جاده ها شوکه کننده هستند. “در برف

بوفالو – شهری در شهرستان ایری که با آب و هوای نامطلوب زمستانی غریبه نیست – کانون بحران است که در زیر مقادیر خیره کننده برف مدفون شده است.

اواخر دوشنبه، هوچول با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفت‌وگو کرد، او «نیروی کامل دولت فدرال» را برای حمایت از ایالت نیویورک پیشنهاد کرد و گفت که او و بانوی اول جیل بایدن برای کسانی که عزیزانشان را در طوفان از دست داده‌اند دعا می‌کنند. بیانیه کاخ سفید

"کولاک قرن" نزدیک به 50 کشته در سراسر ایالات متحده بر جای گذاشت

او به سی‌ان‌ان گفت: «زمانی که با خانواده‌ها با بچه‌هایشان تماس می‌گیرید و می‌گویند در حال یخ زدن هستند، تماس می‌گیرید.»

به گزارش ردیاب poweroutage.us، در یک نقطه از روز شنبه، نزدیک به 1.7 میلیون مشتری در سرمای شدید بدون برق بودند.

کتی هوچول، فرماندار به خبرنگاران گفت: «مسلماً این کولاک قرن است.

در ایالت نیویورک، مقامات شرایط وحشیانه به ویژه در بوفالو را توصیف کرده‌اند که ساعت‌ها در جریان است، اجساد در وسایل نقلیه و زیر برف‌ها کشف می‌شوند، و پرسنل اورژانس «ماشین به ماشین» می‌روند تا رانندگان بیشتری – زنده یا مرده- جستجو کنند.

هوای شدید دمای هوا را در تمام 48 ایالت مجاور ایالات متحده در آخر هفته به زیر صفر رساند، از جمله در جوامع تگزاس در امتداد مرز مکزیک، جایی که برخی از مهاجران تازه وارد برای یافتن سرپناه تلاش کرده‌اند.

– قطعی برق –

"کولاک قرن" نزدیک به 50 کشته در سراسر ایالات متحده بر جای گذاشت

خدمه اورژانس در نیویورک روز دوشنبه در تلاش بودند تا ساکنان محصور را از آنچه که مقامات آن را “کولاک قرن” نامیدند، نجات دهند، طوفان بی امان که حداقل 25 کشته در این ایالت بر جای گذاشته و باعث هرج و مرج سفرهای کریسمس ایالات متحده شده است.

پولونکارز گفت که تلفات اری احتمالاً از کولاک بدنام بوفالو در سال 1977 که نزدیک به 30 نفر جان باختند، بیشتر خواهد شد.

سرویس ملی هواشناسی روز دوشنبه تا 14 اینچ بیشتر را پیش بینی کرد، علاوه بر چندین فوتی که قبلاً شهر را در برف مدفون شده است و مقامات در تلاش برای بازگرداندن خدمات اضطراری آنلاین هستند.

جان گارسیا، کلانتر شهرستان ایری، طوفان را “بدترین” توصیف کرد که تا به حال دیده است، با دوره هایی که دید صفر است و مقامات قادر به پاسخگویی به تماس های اضطراری نیستند.

burs-mlm/bbk/caw



منبع

یک مقام ارشد شهرستان گفت که به دلیل یخ زدگی پست های برق، انتظار نمی رفت که برخی از ساکنان شهرستان ایری تا روز سه شنبه برق را دوباره به دست آورند، طبق گزارش ها، یکی از پست ها زیر 18 فوت برف مدفون شده است.

بر اساس گزارش سایت ردیابی Flightaware.com، طوفان بی‌نقص باران‌های شدید برف، باد زوزه‌کش و دمای زیر صفر باعث لغو بیش از 15000 پرواز ایالات متحده در روزهای اخیر شد، از جمله حداقل 2600 پرواز در روز دوشنبه.

"کولاک قرن" نزدیک به 50 کشته در سراسر ایالات متحده بر جای گذاشت

یخبندان جاده و شرایط سفید شدن جاده همچنین منجر به بسته شدن موقت برخی از شلوغ ترین مسیرهای حمل و نقل کشور، از جمله بخشی از بزرگراه بین ایالتی 70 شد.

"کولاک قرن" نزدیک به 50 کشته در سراسر ایالات متحده بر جای گذاشت

این تعداد به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، اگرچه هنوز حدود 50000 نفر در اواسط روز دوشنبه در سواحل شرقی ایالات متحده بدون برق بودند.

مارک پولونکارز، مدیر اجرایی اریه کانتی، در یک نشست مطبوعاتی گفت که از اینکه گزارش داده است که تعداد تلفات ناشی از کولاک به 25 استان رسیده است، “دلش شکسته”.

هوچول، اهل بوفالو، گفت که از چیزی که در طول یک تور شناسایی در شهر دید، حیرت زده شد.

شرایط کولاک همچنان در بخش‌هایی از شمال شرق ایالات متحده حاکم است، بقایای سرسختانه یک آب و هوای شدید که طی چند روز کشور را فراگرفته و باعث قطعی گسترده برق، تاخیر در سفر و حداقل 47 کشته در 9 ایالت شده است.

در حالی که برف بیشتر در پیش بینی وجود دارد و بیشتر مناطق بوفالو “صعب العبور” هستند، او به هوچول پیوست و به ساکنان هشدار داد که پناهگاه را پایین بیاورند و در محل بمانند.

– “دره گیر” –

"کولاک قرن" نزدیک به 50 کشته در سراسر ایالات متحده بر جای گذاشت

فرودگاه بین‌المللی بوفالو تا روز سه‌شنبه بسته است و ممنوعیت رانندگی برای شهر و بسیاری از بخش‌های ایری کانتی همچنان به قوت خود باقی است.

وی افزود: “ما انتظار داریم که تلفات بیشتری از طوفان ادامه داشته باشد.”

هوچول گفت که برخی از شهرهای غربی نیویورک با “30 تا 40 اینچ (0.75 تا 1 متر) برف در طول شب محصور شدند.