کمیته جمهوری خواه برای انتخاب جایگزین احتمالی باک، چالشی را به مبارزات انتخاباتی بوبرت اضافه کرد

دنور (AP) – هیئتی از جمهوری‌خواهان کلرادو روز پنجشنبه نامزدی را انتخاب خواهند کرد که احتمالاً در ماه‌های پایانی دوره ریاست جمهوری کن باک، نماینده آمریکا خدمت خواهد کرد – و می‌تواند چالشی برای نماینده باشد. لورن بوبرتپیشنهاد برای یک دوره دیگر در کنگره.

این یک پیچ غیرمعمول و گیج کننده در یک رقابت مقدماتی است که از نزدیک تماشا می شود برای منطقه ای که بوبرت جمهوری خواه راست افراطی قبلاً نماینده آن نبوده است. انتظار می رود هر کسی که کمیته انتخاب کند در انتخابات ویژه در برابر نامزد دموکرات پیروز شود، دوره ریاست جمهوری باک را به پایان برساند و اکثریت ناچیز جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان آمریکا را تقویت کند.

اما این تصمیم می تواند عواقب گسترده تری داشته باشد. انتظار می‌رود این کمیته یکی از نامزدهای کنونی مقدماتی جمهوری‌خواهان را که برای همان کرسی رقابت می‌کنند، انتخاب کند. بوبرت تصمیم گرفت دوره فعلی خود را در منطقه قدیمی خود به پایان برساند و کمیته احتمالا یکی از رقبای او را انتخاب خواهد کرد.

هر کسی که انتخاب شود تا انتخابات ژوئن در دو رقابت جداگانه برای یک کرسی شرکت خواهد کرد که به آنها شهرت بیشتر، پوشش رسانه‌ای و فرصت‌های گسترده‌تری برای جمع‌آوری کمک‌های مالی به آنها می‌دهد – این یک موهبت برای اکثر نامزدهایی است که از برند ملی بوبرت و سینه تبلیغاتی فاصله دارند. .

ست ماسکت، مدیر مرکز سیاست آمریکا در دنور، گفت: “کن باک واقعاً آچاری را به کل ماجرا انداخت.” او خاطرنشان کرد که مشخص نیست قصد باک چیست. “این قبلاً یک مسابقه نسبتاً پر پیچ و خم بود، اما فکر می کنم این کار را برای او کمی سخت تر می کند.”

بوبرت در بیانیه اخیر خود گفت که این اقدام یک مداخله است: “تشکیل یک معامله باتلاقی پشت سر هم برای تلاش برای تقلب در انتخابات ایجاد کرد.”

این نماینده کنگره یک نام راست افراطی با سبک سیاسی وحشیانه ساخته است که همگام با اتهامات تقلب در انتخابات است و همچنان در میان محافظه کاران در سراسر کشور یک مقدار شناخته شده، اگر چه تفرقه انگیز، باقی مانده است.

در حالی که بوبرت با رسوایی‌هایی، از جمله نواری از دست‌وپنجه‌کردن و استفراغ او با قرار ملاقات در یکی از تئاترهای دنور، تیتر خبرها شده است، او همچنین از سوی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق و مایک جانسون، رئیس کنونی مجلس نمایندگان آمریکا حمایت شده است.

این رای اعتماد به احتمال زیاد برای بوبرت در ناحیه جدید، جایی که رای دهندگان اکثریت از ترامپ در سال 2020 حمایت کردند و مخالفان او کمتر شناخته شده هستند، یعنی جمهوری خواهان محلی، بسیار زیاد خواهد بود.

در حالی که برای سایر کاندیداها سخت است که با قدرت محافظه‌کار ملی بوبرت مطابقت داشته باشند، تغییر انتخاباتی ویژه می‌تواند به یکی از آنها فرصتی بدهد تا کمی زمینه را ایجاد کند.

کانر داولینگ، استاد علوم سیاسی در دانشگاه بوفالو، گفت: «هر کسی که باشد، در ماه ژوئن بسیار بیشتر شناخته شده خواهند شد.

بوبرت در سال 2022 تقریباً منطقه قدیمی و متمایل به جمهوری خواه خود را به یک نامزد دموکرات از دست داد.

این حاشیه اندک این پرسش را ایجاد کرد که آیا سبک ترامپی او همچنان در بین رای دهندگان حزب جمهوری خواه خریدی دارد یا خیر. پس از اینکه دموکراتی که تقریباً او را شکست داد، او را برای مسابقه مجدد در سال 2024 به شدت تحت تأثیر قرار داد، نماینده کنگره منطقه را تغییر داد.

این اقدام باعث برانگیختن نارضایتی‌ها در مورد مانورهای سیاسی شد، به طوری که برخی از مخالفان اولیه بوبرت او را به «کیف‌فروشی» متهم کردند.

او از این اقدام دفاع کرد و گفت که صدای او هنوز در کنگره مورد نیاز است و خروج او از منطقه قدیمی حفظ کرسی را برای جمهوری خواهان و در نتیجه اکثریت آنها در مجلس نمایندگان آمریکا آسان تر می کند.

پس از اینکه باک سال گذشته با استناد به رفتار حزبش با ترامپ، اعلام کرد که برای انتخابات مجدد نامزد نخواهد شد، گزینه هاپ ناحیه برای بوبرت باز شد.

سپس، در اوایل این ماه، باک به طور ناگهانی استعفا داد و به «مشاهده و مزخرفات» اشاره کرد که به گفته او اکنون در کنگره ایالات متحده وجود دارد. باک در 22 مارس کنگره را ترک کرد.

___

Bedayn یکی از اعضای سپاه برای Associated Press/Report for America Statehouse News Initiative است. گزارش برای آمریکا یک برنامه خدمات ملی غیرانتفاعی است که خبرنگاران را در اتاق های خبری محلی قرار می دهد تا در مورد مسائل مخفی گزارش دهند.

منبع