انتظار می‌رود ترامپ در مراسم بیداری افسر کشته شده پلیس نیویورک در حالی که لفاظی‌های خود را در مورد جنایت افزایش می‌دهد، شرکت کند

انتظار می‌رود که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز پنجشنبه در مراسم جاناتان دیلر، افسر پلیس نیویورک شرکت کند.

دیلر روز دوشنبه هنگامی که در کوئینز پس از نزدیک شدن به یک وسیله نقلیه پارک شده غیرقانونی مورد اصابت گلوله قرار گرفت، کشته شد.

تاریک شپرد، سخنگوی پلیس نیویورک، گفت که افسران در انتظار ترامپ در ماساپکوا در لانگ آیلند بودند.

ترامپ پیشتر در سایت Truth Social پستی ارسال کرد که “از صمیم قلبش برای خانواده دیلر دعا می کند” و افزود که “زندگی این افسر توسط یک جنایتکار حرفه ای قاتل گرفته شد.”

“به خانواده افسر دیلر و همه مردان و زنان شجاع مجری قانون که هر روز زندگی شما را به خطر می اندازند، ما شما را دوست داریم، قدردان شما هستیم و همیشه در کنار شما خواهیم بود.” ترامپ در پست خود گفت.

ترامپ پیش از این در نیویورک بود و روز دوشنبه در جلسه رسیدگی به پرونده حبس پول علیه او شرکت کرد. او از 16 مارس هیچ رویداد مبارزاتی بزرگی برگزار نکرده است.

کارولین لیویت، سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ روز چهارشنبه در بیانیه‌ای گفت: «رئیس‌جمهور ترامپ از دعوت برای پیوستن به خانواده و همکاران افسر پلیس نیویورک، جاناتان دیلر، در مواجهه با مرگ بی‌معنا و غم‌انگیز او، متاثر شده است».

ترامپ اغلب نسبت به میزان جرم و جنایت در شهر نیویورک انتقاد کرده است و او به دروغ ادعا کرده است که میزان جرم و جنایت خشونت آمیز این شهر “به رکوردهای غیرقابل تصوری رسیده است.” بر اساس داده های جنایی پلیس، میزان جرایم عمده از سال 2001 بیش از 20 درصد کاهش یافته است.

ترامپ در لفاظی های خود در مورد جنایت، اغلب رقیب احتمالی خود در ماه نوامبر، رئیس جمهور جو بایدن، را مقصر می داند. بایدن همچنین روز پنجشنبه برای یک رویداد مهم جمع آوری کمک های مالی در کنار رئیس جمهور سابق باراک اوباما و بیل کلینتون در نیویورک خواهد بود.

کمیسر پلیس نیویورک ادوارد A. Caban دیلر را در X عزادار کردبا بیان اینکه این شهر یک قهرمان، یک زن شوهرش و یک بچه خردسال پدرش را از دست داد.

کابان در این پست گفت: “ما برای یافتن کلماتی برای بیان تراژدی از دست دادن یکی از خودمان تلاش می کنیم.” “کاری که افسر پلیس جاناتان دیلر هر روز انجام داد تا این شهر را به مکانی امن تر تبدیل کند، هرگز فراموش نخواهد شد.”

دیلر روز سه شنبه یک انتقال آبرومندانه دریافت کرد که توسط افسران پلیس نیویورک در حال ادای احترام به آنها بود.

آخرین باری که یک افسر شهر نیویورک در حین انجام وظیفه جان خود را از دست داد در ژانویه 2022 بود، زمانی که کارآگاهان ویلبرت مورا، 27 ساله، و جیسون ریورا، 22 ساله، در پاسخ به تماس 911 در هارلم کشته شدند.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است

منبع